Prezentare despre proiectul Digital Culture în cadrul Open Education Week 2020

Prezentare despre proiectul Digital Culture în cadrul Open Education Week 2020

În cadrul Open Education Week 2020, Universitatea Politehnica din Timișoara, prin Centrul ID/IFR și e-Learning, cu sprijinul Asociațiilor EDEN și IEEE România, a organizat vineri, 6 martie, cea de-a VII-a ediție a Competențelor digitale pentru educație deschisă.  Evenimentul a adunat peste 100 de participanți și a fost difuzat online, prin streaming live pe platforma Facebook și canalul YouTube.

Cu 20 de vorbitori internaționali din toată Europa și România, atelierul a evidențiat impactul deschiderii în era digitală, de la politici la persoane fizice, profesori și studenți. Cu un istoric de câțiva ani de implementare, s-a examinat modul în care resursele educaționale deschise (OER), cursurile online masive deschise (MOOC), cultura deschisă și știința deschisă pot fi integrate în toate nivelurile de educație și formare în cadrul instituțiilor și companiilor. Au existat exemple practice de utilizare și integrare a educației deschise, a studenților în calitate de co-creatori, de învățare mobilă, realitate augmentată și virtuală în educație, cercetare deschisă, modul în care noțiunea de blockchain influențează educația, dar și modul în care termenii deschiși și digitali se reflectă în cultură și patrimoniu.

Săptămâna Educației Deschise

Săptămâna educației deschise este un eveniment promovat de asociația mondială Open Education Consortium, cu scopul de a prezenta oportunitățile oferite de educația deschisă, rezultatele integrării sale în toate formele de educație, fie că este vorba despre dezvoltarea de competențe sau cunoștințe la locul de muncă , în sprijinul învățământului superior sau secundar sau pur și simplu pentru a învăța ceva nou, legat de interesul individual al fiecărui individ.

Coordonator de proiect, dr. Diana Andone de la UPT, în prezentarea sa Educație deschisă și mixtă și formare profesională pentru competențe digitale, a prezentat dezvoltarea modulelor DigiCulture de către echipa UPT.

O altă prezentare care va fi prezentată în modulele de curs ale proiectului DigiCulture a fost Integrarea tehnologiilor AR / VR în cultură și educație. Studiul de caz al Spotlight Heritage Timișoara, creat de membrii echipei UPT și lector dr. Silviu Vert. Spotlight Heritage Timișoara folosește concepte precum patrimoniul digital, integrat în aplicații web și mobile și implicarea culturală a comunităților.

În finalul evenimentului au avut loc o serie de întrebări deschise și discuții cu publicul din sală cu privire la tehnologiile digitale prezentate și utilizarea deschisă a educației în aspecte culturale.