Carmen Holotescu este profesor în cadrul Facultății de Inginerie a Universității “Ioan Slavici” din Timișoara, cu un doctorat pe tema noilor tehnologii și a educației deschise. A participat în multe proiecte europene și are o experiență bogată în proiectarea și implementarea de platforme de învățare și colaborare bazate pe pedagogii deschise. A scris peste 100 de articole și cărți legate de eLearning/Blended Learning, Social Media, resurse educaționale deschise (OER), cursuri online masive deschise (MOOC), menționate în peste 1000 citări. Este instructor online certificat al University of Maryland University College, USA, facilitând timp de 12 ani cursuri online la această universitate.
Prof. Ilona Buchem este profesor de media și comunicare la Universitatea Beuth din Berlin, Facultatea I Economie și Științe Sociale. Deține o diplomă de doctorat în domeniul Educației în Afaceri de la Universitatea Humboldt din Berlin, Certificat în Administrarea Afacerilor de la Universitatea St. Gallen din Elveția și Master în Lingvistică Aplicată și Comunicare de la Universitatea din Varșovia (Polonia).
Ilona Buchem a condus o serie de proiecte de cercetare și dezvoltare, inclusiv recentul proiect Open Virtual Mobility (Erasmus +, Parteneriatul strategic 2017-2020), Rețeaua Open Badge (Erasmus +, Parteneriatul strategic 2014-2017), BeuthBonus și CreditPoints Migrant Academics ca parte a Programului federal german “IQ – Integrare prin calificare”, 2013-2020), Digital Future (Strategii digitale pentru învățământul superior, Stifterverband – Asociația Germană a Fundațiilor pentru Știință, 2015-2017), Wikipedia-Diversitate – , în colaborare cu Wikimedia Germania, care promovează integrarea perspectivei de gen în Wikipedia germană. Insignele deschise (Open Badges) sunt acreditările digitale bazate pe un standard deschis care permite recunoașterea și împărtășirea diferitelor tipuri de competențe și realizări pe web. Furnizorii de învățământ informal utilizează la nivel global insigne deschise pentru a capta învățarea de-a lungul vieții, care poate fi nerecunoscută de către formele tradiționale de acreditare. Această discuție va introduce insignele deschise ca o infrastructură deschisă și digitală; un ecosistem de acreditare digitală deschisă pentru epoca digitală.
Gabriela GROSSECK este conferențiar universitar în cadrul Departamentului de Psihologie al Universității de Vest din Timișoara, România. Cu o bogată experiență în utilizarea TIC în educație (predare, învățare și cercetare) este preocupată îndeosebi de formarea studenților și a profesorilor, atât în medii față-în față cât și online. De peste un deceniu este redactor-șef a Revistei de informatică socială din România. Autor a numeroase articole în domeniul e-learning are o prezență susținută ca și speaker la diferite evenimente internaționale, organizator de workshop-uri sau membru al diferitor comitete editoriale (reviste și/sau conferințe).
Interesele sale în cercetare acoperă principalele aspecte ale educației deschise (OERs/OEPs și MOOCs), instrumentele Web 2.0 și aplicațiile sociale media în învățământul superior și, mai recent, arealul “digital literacy”. Fenomenul ştirilor false nu este unul nou. Fake news este un concept care a devenit o provocare nu numai pentru furnizorii de conținut online dar, mai ales, pentru mediul educațional. În România, până în prezent nu există studii cu privire la efectul știrilor false în educație. Prin urmare, UVT și-a anunțat intenția încă din 2016 de a adresa această chestiune, propunând mai multe abordări. Ce sunt știrile false, cum le recunoaștem dar, mai ales, cum le combatem – este subiectul acestei prezentări
Dr. ing. Muguras Daniel Mocofan a obținut doctoratul în Inginerie Electronică și Telecomunicații în candrul Universității Politehnica din Timișoara, în 2003.
Interesele sale de cercetare sunt în domeniul bazelor de date multimedia, procesarea imaginilor, texturi dinamice, orașe inteligente, aplicații mobile, e-learning, multimedia și tehnologii web.