Workshop competențe digitale 2025: Dezvoltarea competențelor digitale pentru reziliență

Workshop competențe digitale 2025: Dezvoltarea competențelor digitale pentru reziliență

Universitatea Politehnica Timișoara, prin Departamentul de ID/IFR și Educație digitală și Centrul Multimedia, împreună cu Alianța de Universități Europene E³UDRES², cu sprijinul Accelerate Future HEI organizează cea de-a X-a ediție a Workshop-ului competențe digitale 2025: Dezvoltarea competențelor digitale pentru reziliență.

Evenimentul se adresează actorilor din domeniul educației, cercetării, dar și cetățenilor din rândul comunității, reunind specialiști de nivel național și internațional pentru a discuta despre importanța dezvoltării competențelor digitale pentru reziliență în educație, cercetare și comunitate.

Tema din acest an, „Dezvoltarea competențelor digitale pentru reziliență”, subliniază necesitatea de a echipa educatorii, studenții și cetățenii cu abilitățile necesare pentru a naviga și a prospera într-un mediu digital în continuă schimbare.

Vă așteptăm pe 12 decembrie 2025, între orele 10:00-14:00, la Amfiteatrul K1 | Centrul de Conferințe UPT sau Online prin Zoom.

Speakeri confirmați

Diana Andone | FIZIC

Director al Departamentului ID/IFR și Educație digitală

Dr. Diana Andone este director al Departamentului de ID/IFR și Educație digitală al Universității Politehnica din Timișoara, România, responsabil pentru planificarea și implementarea tehnologiilor digitale, a tehnologiilor de învățare online și a premiatului Campus Virtual CVUPT al universității. Ea este, de asemenea, profesor asociat la Universitatea Politehnica din Timișoara, România, în domeniul tehnologiilor multimedia, interactive și web. Din 1998, predă module de curs în universități din Marea Britanie, Franța, SUA, Finlanda, Italia, Grecia.
Deține un doctorat în Designing eLearning Spaces for Digital Students cu Brighton University, Marea Britanie, are o vastă experiență în cercetare, cu o intensă activitate de publicare (peste 17 cărți, 100 de lucrări de cercetare, 11 Best Paper Awards), și peste 30 de proiecte de cercetare și educaționale, finanțate în principal de Comisia Europeană. Ea este pasionată de accesul omniprezent la tehnologii și de modul în care acestea pot fi utilizate pentru a îmbunătăți viața oamenilor.
Dr. Andone promovează activ utilizarea OER, MOOC și principiile educației deschise, dezvoltând UniCampus.eu pentru formarea competențelor digitale, acționând în asociații internaționale (EDEN, IEEE, AACE, IADIS, IAFES,) sprijină activ mișcarea locală de start-up (StartUp Weekend, HackTM, hackathons, CoderDojo) și Girls in Tech, Women in Tech și educația STEM. De asemenea, ea activează în Consiliul de Administrație al ONG-urilor românești (Fundația Pentru Voi), în Timișoara 2021 European Capital of Culture Task Force și în alte organizații de voluntariat. Dr. Andone este EDEN Senior Fellow, IEEE Education Society 2021 Distinguished Chapter Leadership Award, Vicepreședinte EDEN pentru Comunicare și Comunități (2018-2021) și membru în Consiliul de Guvernatori al IEEE Education Society (2021-prezent), iar în cadrul IEEE Romania Section the Educational activities Chair (2019-prezent).

Judith Cosgrove | Online

European Commission, Joint Research Centre.

Judith Cosgrove lucrează în cadrul Unității pentru economie digitală a Centrului Comun de Cercetare (JRC) al Comisiei Europene din Sevilla. Activitatea sa se concentrează pe competențele digitale (gestionarea cadrului DigComp) și analiza competențelor digitale.
Înainte de a se alătura JRC, a ocupat diverse funcții, printre care cea de director executiv al Centrului de Cercetare Educațională din Irlanda, unde a supervizat proiecte de cercetare, elaborarea de teste, studii naționale și internaționale și evaluări de programe.
A colaborat la nivel internațional în mai multe roluri, inclusiv ca reprezentant al consiliului de administrație al Irlandei în studiile PISA și PIAAC ale OCDE, precum și ca manager de proiect național în studiul PISA al OCDE. Are un doctorat în educație comparată și un masterat în psihologie.

Ilona Buchem | Online

Universitatea Beuth, Berlin

Ilona Buchem este profesor de media și comunicare la Universitatea Beuth din Berlin, Facultatea I Economie și Științe Sociale. Deține o diplomă de doctorat în domeniul Educației în Afaceri de la Universitatea Humboldt din Berlin, Certificat în Administrarea Afacerilor de la Universitatea St. Gallen din Elveția și Master în Lingvistică Aplicată și Comunicare de la Universitatea din Varșovia (Polonia). Ilona Buchem a condus o serie de proiecte de cercetare și dezvoltare, inclusiv recentul proiect Open Virtual Mobility (Erasmus +, Parteneriatul strategic 2017-2020), Rețeaua Open Badge (Erasmus +, Parteneriatul strategic 2014-2017), BeuthBonus și CreditPoints Migrant Academics ca parte a Programului federal german “IQ – Integrare prin calificare”, 2013-2020), Digital Future (Strategii digitale pentru învățământul superior, Stifterverband – Asociația Germană a Fundațiilor pentru Știință, 2015-2017), Wikipedia-Diversitate – , în colaborare cu Wikimedia Germania, care promovează integrarea perspectivei de gen în Wikipedia germană.

Nataliia Ponomarova | FIZIC

H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, Kharkiv, Ukraine

Doctor în Științe Pedagogice, Profesor, Decan al Facultății de Fizică și Matematică, Universitatea Pedagogică Națională H.S. Skovoroda din Harkov, Harkov, Ucraina
Doctor în Științe Pedagogice, profesor universitar. Decan al Facultății de Fizică și Matematică. Are 30 de ani de experiență în introducerea tehnologiilor informației și comunicațiilor în procesul educațional în instituțiile de învățământ de diferite niveluri, cu experiență personală în predarea disciplinelor de Informatică în instituțiile de învățământ secundar și superior.
Coordonator de proiect și speaker al centrului regional de învățământ mixt Skovoroda-hub H.S.Skovoroda KhNPU. Membru al organizației de perfecționare a calificărilor științifice și stagii de practică în străinătate. Membru al asociației PA „Asociația Internațională a Cercetătorilor în Didactica Matematicii”.
Îndrumător științific de disertații și lucrări de master. Membră a comitetului editorial al revistei științifice și de informare specializate „New College”. Este autoare și coautoare a aproximativ 200 de publicații, dintre care aproximativ 50 sunt legate de subiectul proiectului.

Nadiia Olefirenko | FIZIC

H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, Kharkiv, Ukraine

Doctor în Științe pedagogice, profesor universitar, 25 de ani de experiență în predare.
Interesele de cercetare se concentrează pe domeniul formării profesorilor de informatică, utilizarea TIC în educație, proiectarea resurselor electronice pentru predare și didactica informaticii.
Autor a peste 240 de publicații științifice și metodice, precum și manuale, ghiduri educaționale și de formare pentru profesori și elevi.
Este membru al Comisiei Ministerului Educației și Științei din Ucraina pentru dezvoltarea standardului învățământului superior, specialitatea A4: Învățământ secundar.
Este membru al comitetului editorial al două reviste științifice din domeniul educației, specialist în evaluarea răspunsurilor deschise legate de orientarea competențelor în matematică pentru PISA 2018 și 2022. ORCID, Web of Science, Scopus.

Ganna Krapivnyk | FIZIC

H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, Kharkiv, Ukraine

Doctor în filologie, doctor în filozofia culturii, conferențiar universitar cu 19 ani de experiență în învățământ.
Interesele de cercetare se concentrează pe metodologia predării limbilor străine, învățarea limbilor străine în scopuri speciale și studii lingvistico-culturale.
Certificat CELTA, certificat NVC, coordonarea proiectului de consiliere psihosocială Malteser, predare și elaborare de programe de studiu în cadrul programului Access Microscholarship, program de metodologie ELT pre-serviciu (susținut de Ambasada SUA), participare la programul IVLP.