EDEN 2019

EDEN 2019

Echipa noastră a fost reprezentată la Conferința Anuală EDEN 2019 din Bruges, Belgia, în perioada 16-19 iunie 2019, de către Diana Andone și Vlad Mihăescu.

Misiunea EDEN este de a maximiza potențialul de a face schimb de experiență academică și profesională, de a promova navigarea eficace din domeniu și de a îmbunătăți calitatea și profunzimea informațiilor disponibile pentru sectoarele implicate.

Conferințele EDEN:

  • au devenit evenimente academice și profesionale ODL importante în Europa, sprijinind profesionalizarea și schimbul internațional de experiență și expertiză;
  • sunt întâlniri în care contribuțiile cuprinzătoare și orientative sunt prezentate de experți, politicieni și cadre universitare excepționali;
  • se bazează pe colectarea celor mai bune practici – în fiecare an, lucrările prezentate în sesiunile de conferințe sunt selectate pentru publicare în volumul conferinței, servind drept resurse importante pentru comunitatea profesională;
  • să aibă un sentiment veritabil de comunitate pentru aceștia, în care relațiile de muncă existente se consolidează și se aprofundează și unde se formează noi parteneriate.

Luni, 17 iunie 2019, în timpul uneia din sesiunile de dimineață paralele, Diana Andone împreună cu Mark Frydenberg de la Universitatea Bentley, Statele Unite ale Americii, și-au prezentat lucrarea Explorarea experiențelor culturale ale studenților într-un proiect de învățare internațională care utilizează realitatea digitală – Talktech.

După-amiază a avut loc atelierul OpenVM: e-evaluare a competențelor pentru mobilitatea virtuală deschisă coordonat de Deborah Arnold și Gerard Casanova de la AUNEGe, Franța, Diana Andone și Vlad Mihăescu de la Universitatea Politehnica din Timișoara, Ilona Buchem de la Beuth Hochschule fur Technik Berlin, Germania. Acest atelier interactiv a oferit participanților o perspectivă asupra conceptului de e-evaluare și oportunitatea de a-și evalua propriile competențe de mobilitate virtuală deschisă folosind instrumentul de e-evaluare. Discuțiile privind obstacolele potențiale au îmbogățit dezbaterea și participanții au putut identifica ce pot face instituțiile lor pentru a încuraja dezvoltarea mobilității virtuale deschise.

Marți, 18 iunie 2019, una dintre sesiunile paralele de dimineață a fost atelierul Realitate augmentată și virtuală – În realitate: Conexiuni la învățare, locul de muncă și comunitate coordonat de Susan Aldridge, Drexel University Online, Statele Unite ale Americii, Diana Andone și Vlad Mihaescu, Universitatea Politehnica din Timisoara, Marci Powell, Marci Powell & Associates, Statele Unite ale Americii și Steve Wheeler, Institutul de Educatie din Plymouth, Marea Britanie. Liderii din domeniul învățării on-line au împărtășit exemple concrete de tip „cel mai bun în clasă”, discutând despre impactul semnificativ pe care AVR îl are asupra clasei digitale și a experienței la locul de muncă. Prezentatorii acestei sesiuni au discutat rolul AVR în educație și la locul de muncă, analizând critic beneficiile și provocările sale. Ei au prezentat exemple recente de bune practici și au discutat experiențele lor, concentrându-se pe utilizarea pedagogică specifică a instrumentelor și tehnicilor emergente ale realității augmentate și virtuale.

După-amiaza, Diana și Vlad au participat în mod activ la atelierul ABC Blended Learning (re)Design: Cum să vă implicați cadrele didactice rapid și la scală legat de proiectul ABC to VLE Erasmus +, unde UPT prin CeL sunt parteneri. Atelierul a fost găzduit de Natasa Perovic și Clive Young, UCL, Regatul Unit. Cum putem să ne ajutăm cadrele didactice presate de timp să proiecteze cursuri blended și online îmbogățite? UCL a dezvoltat ABC LD, o metodă eficientă și captivantă de proiectare a învățării, care este utilizată cu mare succes în instituțiile europene de învățământ superior. În acest atelier, echipele academice colaborează pentru a crea un „storyboard” vizual folosind cardurile pentru a sublinia tipul și succesiunea activităților de învățare. Metoda ABC LD este utilizată pentru proiectarea învățării, dezvoltarea academică, dezvoltarea strategică, revizuirea mediului și a analizei tehnice și de suport.

În ultima sesiune a zilei, partenerul Universita Roma 3 a coordonat atelierul Dezvoltarea abilităților digitale prin intermediul MOOCs și OERs pentru angajatorii din industriile creative – Atelierul DigiCulture. Împreună cu partenerii de la Universitatea Politehnica din Timișoara și Dubli City University, participanții au fost invitați să dezvolte schița unui MOOC privind abilitățile digitale pentru angajatorii din industriile creative care lucrează în grupuri interdisciplinare mici. Atelierul DigiCulture a sprijinit crearea de rețele în rândul persoanelor care își desfășoară activitatea în domeniul industriilor creative, a competențelor digitale și a educației deschise, pentru a impune impactul experiențelor lor anterioare. Participanții au avut ocazia să evalueze curricula cursului MOOC pentru abilitățile digitale pentru industria creativă dezvoltat de partenerii proiectului. Membrii echipei care au participat au fost Antonella Poce, Maria Rosaria Re și Francesca Amenduni de la Universitatea Roma Tre din Italia, Diana Andone și Vlad Mihaescu de la Universitatea Politehnica Timișoara, Mark Brown și Mairead Nic Giolla Mhichil de la Dublin City University, Irlanda.

Miercuri, 19 iunie 2019, coordonatorii proiectului de la Universitatea Politehnica Timișoara, Diana Andone și Vlad Mihăescu au avut o prezentare intitulată DigiCulture – îmbunătățirea competențelor digitale și incluziunii sociale a adulților în industriile creative în timpul sesiunii de sinergie. Sesiunea de sinergie facilitează partajarea de practici, rezultate ale proiectelor și rezultatele cercetării, oferă participanților posibilitatea de a dezvolta noi idei și planuri, de a crea noi parteneriate prin implicarea în activități de grup de lucru interactive. Prezentarea a fost bine primită de cei 25 de participanți la sesiune și au apărut diverse întrebări și discuții interesante.