Webinar #impreunaonline –  Studenții români și educația online

Webinar #impreunaonline – Studenții români și educația online

#onlinetogether #impreunaonline

În această perioadă de nesiguranță din cauza COVID-19, în România, la fel ca și în alte țări, funcțiile și activitățile educaționale față în față sunt mutate online, folosind aplicații, platforme și diverse unelte și metode de lucru pentru educația la distanță.

Mulți dintre noi se luptă cu adaptarea la munca și predarea online, în special cei care au învățat întotdeauna într-o clasă tradițională și li se solicită acum să se regrupeze rapid și să se pregătească pentru o perioadă mai lungă de „distanțare socială” educațională. 

În cadrul acestui webinar din seria Împreună Online au fost prezenți reprezentanții studenților la nivel național din cadrul Alianței Naționale a Organizațiilor Studențești din România, care au vorbit despre impactul educației online în rândul studenților, la nivel național.

➡️Colegii de la ANOSR ne-au invitat să reflectăm la următoarele întrebări:

Ce se va întâmpla de la toamnă cu unitățile de cazare ale universităților?

Poate fi integrat în Învățământul superior românesc învățământul hibrid?

Cum vor avea absolvenții de studii superioare acces la locuri de muncă de calitate după pandemie?

Au participat aproximativ 100 de persoane, din diferite medii academice, care și-au exprimat interesul cu privire la informațiile prezentate de reprezentații studenților din cadrul ANOSR asupra studiilor efectuate la nivel național despre impactul educației online.

Au fost ridicate numeroase întrebări și probleme din partea participanților, la care reprezentații au răspuns activ, expunând implicarea lor în viitoarele studii legate de acest subiect, de mare anvergură în zilele noastre – online-ul.

Webinariile Împreună online sunt organizate în colaborare de IEEE România,  Asociația EDEN, Alianța Română a Universităților Tehnice și Universitatea Politehnica Timișoara.

Nu ai reușit să participi la webinar?

Vizionează transmisiunea live pe canalul de YouTube, făcând click pe video-ul de mai jos:

BIO

Petrișor-Laurențiu ȚUCĂ

Tânăr inginer, absolvent al programului de studiu Mecatronică și Robotică, din cadrul Facultății de Mecanică a Universității Politehnica Timișoara, Petrișor Țucă a urmat un masterat în domeniul Sistemelor Robotice cu Inteligență Artificială, în cadrul aceleiași facultăți, iar acum urmează masteratul de Managmentul Organizațiilor Educaționale. Petrişor şi-a început activitatea de reprezentare în Liga Studenților din Facultatea de Mecanică din Timișoara (LSFMT), unde a evoluat treptat. Pentru două mandate a fost coordonatorul a două dintre departamentele ligii, iar în al treilea mandat a devenit președintele acesteia. În ultimii ani a făcut parte din diverse structuri decizionale din cadrul Universității Politehnica Timișoara, precum Consiliul Facultății de Mecanică, Senatul Universității și Biroul Senatului, dar și din numeroase comisii și grupuri de lucru din mediul universitar. Este expert evaluator al Agenției Române de Asigurarea Calității, participând la mai multe misiuni de evaluare a programelor de studii și la evaluări instituționale, iar din octombrie 2018 reprezintă studenții în Consiliul ARACIS. În mandatul 2017-2018, acesta a ocupat funcția de vicepreședinte relații interne ANOSR, urmând ca în august 2018 să devină președintele federației, fiind reales pentru al doilea mandat în cadrul ultimei ediții a Forumului Organizațiilor Studențești din România, ce a avut loc în luna august 2019.

Tamara CIOBANU

Studentă în anul 3 la Facultatea de Drept din cadrul Universității Babeș-Bolyai și expert evaluator al Agenției Române de Asigurarea Calității în Învățământul Superior, Tamara a ales să se implice în mișcarea studențească la nivel național deoarece este o persoană dedicată idealurilor sale și crede cu adevărat în puterea schimbării ce pleacă din fiecare dintre noi. Ea consideră că dezvoltarea politicilor educaționale și de tineret creionează o prioritate pentru învățământul de calitate și că întreaga comunitate academică ar trebui să fie implicată activ în perpetua îmbunătățire a acestora.

Ana DUPLAVA

Studentă la specializarea Psihologie în cadrul Universității „Lucian Blaga” din Sibiu , Ana a ales să se implice în mișcarea studențească încă din anul I alături de colegii din Asociația Studenților în Psihologie Sibiu, unde a activat în calitate de coordonator financiar. A devenit pasionată de domeniul educațional și s-a regăsit în principiile ANOSR încă de la primul contact cu federația. Ana a ales reprezentarea studenților la nivel național deoarece crede cu tărie că schimbările sunt posibile și realizabile dacă ne unim în interesele și eforturile de a perpetua schimbări în sistemul educațional actual. Consideră că îmbunătățirea sistemului de învățământ este un punct decisiv în schimbarea societății, respectiv ANOSR reprezintă nu numai un element important pentru reprezentarea intereselor și drepturilor studenților, ci și pentru dezvoltarea țării.

Diana ANDONE

Diana Andone (@diando70) este director al Centrului de e-Learning, Universitatea Politehnica Timișoara, cu responsabilități în planificarea și implementarea învățământului la distanță și a integrării utilizării tehnologiilor educaționale online pentru toate formele de învățământ, prin Campusul Virtual al UPT – CVUPT. Dr. Andone este lector în tehnologii multimedia și web, cu o activitate de cercetare intensă la nivel internațional prin diverse proiecte cu finanțare europeană și multiple publicații (cu peste 17 cărți, 80 de lucrări științifice, 11 Best paper Awards). Pasionată de utilizarea tehnologiilor în viața de zi cu zi, Diana promovează utilizarea resurselor deschise OER și MOOCs, dezvoltând UniCampus – cursuri online în România. Dr. Andone este puternic implicată în activitatea comunității științifice prin diverse funcții de conducere ale unor asociații internaționale EDEN (Vice-președinte), IEEE Romania, IEEE CS TCLT, dar și prin sprijinirea activității comunității regionale de start-up și inovație, culturale și de responsabilitate socială.