Home / Educatie / Noutati /

Workshop Open Education 2019

04 march 2019

 

    eden.png

 

Workshop

Educația deschisă și impactul digitalizării


Ediția aVI-a

Vineri 22 martie 2019

Amfiteatrul K1, etaj 1, Centrul de documentare și transfer tehnologic (Biblioteca UPT),

Bv. Vasile Parvan Nr. 2B, Timisoara

 

Organizat în cadrul Open Education Week 2019

 

#OEWeek #OEWeekTimisoara

 

Universitatea Politehnica din Timișoara prin Centrul de ID/IFR și E-Learning vă invită să participați la Workshopul Educația Deschisă - impactul deschiderii: instituții, resurse, unelte, profesori, subiecte, aflat la a VI-a ediție, vineri 22 martie 2019, între orele 10:30- 14:00.

Organizat în cadrul Săptămâna Educației Deschise 2019 (Open Education Week), workshopul iși propune sa abordeze exemple practice de educație deschisă, de utilizare a resurselor educaționale deschise, OER și a cursurilor masive deschise online MOOCs in educația de toate tipurile. Vor fi discutate diverse unelte deschise, situații de mobile learning, studii de implementare pentru realitatea augmentată și virtuală in educație, cercetarea deschisă, blockchain in educație, educația știrilor false, fetele și femei in științe, ce sunt și cum funcționează mobilitățile virtuale.

Workshopul se adresează profesorilor universitari, studenților, profesorilor din învățământul pre-universitar, specialiștilor din companiile de training sau din departamentele de resurse umane. Participarea este liberă, prezentările se vor desfășura în Română și Engleză și se va elibera certificat de participare.

Vor fi 9 prezentări de nivel internațional cu studii de caz din România și Uniunea Europeană cât și alte detalii semnificative referitoare la Educația Deschisă.

Ca în fiecare an, workshopul este organizat de Centrul de E-learning (CEL) din Universitatea Politehnica Timișoara, Asociația EDEN și IEEE România și va fi transmis live online.

Lucrările Workshopului vor fi disponibile online, după eveniment, pe platforma educațională online UniCampus https://unicampus.ro/

 

Înscriere aici: https://goo.gl/forms/GeXQeeDMDec9ZuRE2

 

http://www.openeducationweek.org

https://www.openeducationweek.org/events/open-education-impact-of-openness-institutions-resources-tools-teachers-subjects


Agenda Workshop-ului

 

10:30 - Deschidere 

10:45 - Dr. Diana Andone, director CeL- Centrul de eLearning, Universitatea Politehnica Timișoara, Open Education Experiences in UPT

11:15 - Dr. Steve Wheeler (Keynote Speaker), Learning Innovations Consultant, Open Education in the Digital Age

12:10 - Dr. Sandra Kucina Softic, Universitatea din Zagreb, Croația, EDEN Vice-President - Open Education and EDEN initiatives - prin videoconferință

12:25 - Pauză de cafea

12:40 - Dr. Carmen Holotescu, Universitatea Ioan Slavici Timișoara - How Blockchain Can Empower Education

12:50 - Dr. Diana Andone, director CeL - Centrul de eLearning, Universitatea Politehnica Timișoara - Use of digital tools in culture - The DigiCulture project study case

13:05 - Dr. Ilona Buchem, Technical University Beuth, Berlin, Germania - Impact of Open Education on Virtual Mobility in Higher Education - prin videoconferință

13:20 - Dr. Mugur Mocofan, Universitatea Politehnica Timișoara - Words are stones: Cyberbullying in Education

13:35 - Dr. Gabriela Grosseck & Dr. Laura Malița, Universitatea de Vest Timișoara - Decoding Fake News at WUT

13:45 - Dr. Diana Andone, director CeL - Centrul de eLearning, Universitatea Politehnica Timișoara - Opening Up Learning Design - the ABC to VLE Project

13:55 - Concluzii și încheiere

14:00 - Prânz

 


Prof. Dr. Steve Wheeler– Key note speaker

Anul acesta, suntem onorați de prezența Prof. Dr. Steve Wheeler. Acesta este consultant pentru inovații în domeniul învățării și fost profesor asociat (tehnologii de învățare) la Institutul de Educație din Plymouth, unde a prezidat grupul Learning Futures și a condus echipele de informatică și știință. El continuă cercetarea învățării bazate pe tehnologie și a învățământului la distanță, punând accentul în special pe pedagogica care stă la baza utilizării tehnologiilor sociale și a tehnologiilor Web 2.0, și are, de asemenea, interese de cercetare în domeniul învățării mobile și a cyberculturilor. El a ținut discursuri în mai mult de 35 de țări și este autorul a peste 150 de articole științifice, cu peste 7000 de citări academice. Un edublogger activ și prolific, blogul său Learning with ‘e’s este un comentariu online regulat asupra impactului social și cultural al tehnologiilor perturbatoare și asupra aplicării mijloacelor media digitale în educație, învățare și dezvoltare. în ultimii ani a atras peste 8 milioane de vizitatori unici.


Dr. Diana Andone este directorul Centrului ID/IFR şi e-learning din cadrul Universității Politehnica din Timișoara, responsabil cu planificarea și implementarea învățământului la distanță și șef de lucrări în domeniul multimedia și tehnologii web interactive. În ultimii 20 de ani a predat cursuri în diferite universități europene, a fost implicată în peste 30 de proiecte cu finanțare europeană și a publicat pe larg, la nivel internațional. În prezent este membru in comitetul executiv al European Distance and e-Learning Network (EDEN), președinte la multiple conferințe internaționale, membru al grupului operativ Timișoara Capitală Culturală Europeană 2021 și susținător activ al mișcărilor locale de tip start-up. Momentan conduce UniCampus.ro – prima platforma română de tip MOOCs și promovează în mod activ resursele educaționale deschise. Mai multe:

https://elearning.upt.ro/index.php/diana_andone

 

 

Carmen Holotescu este profesor în cadrul Facultății de Inginerie a Universității "Ioan Slavici" din Timișoara, cu un doctorat pe tema noilor tehnologii și a educației deschise. A participat în multe proiecte europene și are o experiență bogată în proiectarea și implementarea de platforme de învățare și colaborare bazate pe pedagogii deschise. A scris peste 100 de articole și cărți legate de eLearning/Blended Learning, Social Media, resurse educaționale deschise (OER), cursuri online masive deschise (MOOC), menționate în peste 1000 citări. Este instructor online certificat al University of Maryland University College, USA, facilitând timp de 12 ani cursuri online la această universitate.

 

 

Prof. Ilona Buchem este profesor de media și comunicare la Universitatea Beuth din Berlin, Facultatea I Economie și Științe Sociale. Deține o diplomă de doctorat în domeniul Educației în Afaceri de la Universitatea Humboldt din Berlin, Certificat în Administrarea Afacerilor de la Universitatea St. Gallen din Elveția și Master în Lingvistică Aplicată și Comunicare de la Universitatea din Varșovia (Polonia). Ilona Buchem a condus o serie de proiecte de cercetare și dezvoltare, inclusiv recentul proiect Open Virtual Mobility (Erasmus +, Parteneriatul strategic 2017-2020), Rețeaua Open Badge (Erasmus +, Parteneriatul strategic 2014-2017), BeuthBonus și CreditPoints Migrant Academics ca parte a Programului federal german "IQ - Integrare prin calificare", 2013-2020), Digital Future (Strategii digitale pentru învățământul superior, Stifterverband - Asociația Germană a Fundațiilor pentru Știință, 2015-2017), Wikipedia-Diversitate - , în colaborare cu Wikimedia Germania, care promovează integrarea perspectivei de gen în Wikipedia germană. Insignele deschise (Open Badges) sunt acreditările digitale bazate pe un standard deschis care permite recunoașterea și împărtășirea diferitelor tipuri de competențe și realizări pe web. Furnizorii de învățământ informal utilizează la nivel global insigne deschise pentru a capta învățarea de-a lungul vieții, care poate fi nerecunoscută de către formele tradiționale de acreditare. Această discuție va introduce insignele deschise ca o infrastructură deschisă și digitală; un ecosistem de acreditare digitală deschisă pentru epoca digitală.

 
Gabriela GROSSECK este conferențiar universitar în cadrul Departamentului de Psihologie al Universității de Vest din Timișoara, România. Cu o bogată experiență în utilizarea TIC în educație (predare, învățare și cercetare) este preocupată îndeosebi de formarea studenților și a  profesorilor, atât în medii față-în față cât și online. De peste un deceniu este redactor-șef a Revistei de informatică socială din România. Autor a numeroase articole în domeniul e-learning are o prezență susținută ca și speaker la diferite evenimente internaționale, organizator de workshop-uri sau membru al diferitor comitete editoriale (reviste și/sau conferințe). Interesele sale în cercetare acoperă principalele aspecte ale educației deschise (OERs/OEPs și MOOCs), instrumentele Web 2.0 și aplicațiile sociale media în învățământul superior și, mai recent, arealul “digital literacy”. Fenomenul ştirilor false nu este unul nou. Fake news este un concept care a devenit o provocare nu numai pentru furnizorii de conținut online dar, mai ales, pentru mediul educațional. În România, până în prezent nu există studii cu privire la efectul știrilor false în educație. Prin urmare, UVT și-a anunțat intenția încă din 2016 de a adresa această chestiune, propunând mai multe abordări. Ce sunt știrile false, cum le recunoaștem dar, mai ales, cum le combatem - este subiectul acestei prezentări.
 
 
SL. dr. ing. Muguras Daniel Mocofan a obținut doctoratul în Inginerie Electronică și Telecomunicații în candrul Universității Politehnica din Timișoara, în 2003.
Interesele sale de cercetare sunt în domeniul bazelor de date multimedia, procesarea imaginilor, texturi dinamice, orașe inteligente, aplicații mobile, e-learning, multimedia și tehnologii web.
 

(live: https://youtu.be/QjsX1MFA1GM)

 

Pe pagina noastră de Facebook va fi disponibil și un live stream realizat cu Gear360: 
https://www.facebook.com/CIDUPT

 

https://www.facebook.com/events/2059787964119163/



Fotografii

 
 

 

>>Inapoi