Home / Educatie / Noutati /

Workshop Open Education 2017

10 march 2017

Centrul de ID/IFR si e-Learning - CEL

LOGO_OEW17.jpg

   yoo17.jpg

 

Workshop

Educația deschisă – de la teorie la practică

Experiențe în OER și MOOC

Vineri 31 martie 2017 orele 09:00 - 14:00

Amfiteatrul K1, etaj 1, Centrului de documentare, educatie si transfer al UPT,

 Bul. Vasile Parvan Nr. 2B, Timisoara

#openeducationwk

Organizat parte a Open Education Week 2017

https://www.openeducationweek.org/events/open-education-from-theory-to-practice-oers-and-moocs-experiences

Ce reprezintă resursele educaționale deschise OER și cursurile masive deschise online MOOCs? Cum se pot accesa, utiliza și integra în educația universitară?

Exemple practice de utilizare și integrare a OER și MOOC în învățământul universitar și pre-universitar cu studii de caz la nivel european, din SUA, Irlanda și Romania.

Cu 13 speakers de nivel internațional, workshopul se adresează profesorilor universitari, studenților, profesorilor din învățământul pre-universitar, specialiștilor din companiile de training, IT, sau din departamentele de resurse umane.

Workshop internațional organizat de Centrul de e-Learning, Universitatea Politehnica Timișoara impreuna cu partenerii în cadrul Săptamânii Educației Deschise 2017

http://www.openeducationweek.org

 

Participarea este liberă, prezentările se vor desfășura în Română și Engleză și se va elibera certificat de participare.


Program:

09:00 - 09:30 Înregistrare și Bun Venit

09:30 - 09:45 Transformarea învățământului superior prin educația deschisă -  Dr.ing. Diana Andone (UPT)

09:45 - 10:00 Inițiative MOOC în România - Prof.dr.ing. Carmen Holotescu  (UIS)

10:00 - 10:15 Știința „deschisă” - Prof.dr.ing. Radu Vasiu (UPT)

10:15 - 10:30 MOOCs pentru dezvoltarea profesională a cadrelor didactice: Experiența UVT - Conf.dr. Gabriela Grosseck (UVT)

10:30 - 10:45 Platforma UniCampus și aplicația mobilă - As.dr.ing. Andrei Ternauciuc (UPT)

10:45 - 11:00 Putem folosi MOOCs pentru studenții tehnici? - As.dr.ing. Răzvan Bogdan (UPT)

11:00 - 11:20 - Arhitectura OpenEdu: un instrument pentru a sprijini proiectarea holistică și strategică pentru deschidere, Bazat pe raportul: "Deschiderea Educației: un cadru de sprijin pentru instituțiile de învățământ superior" ' (Inamorato dos Santos, A. Punie Y.  and Castaño Muñoz, J. 2016 – JRC)

Video înregistrat de: Dr. Andreia Inamorato dos Santos, Întrebări în direct răspunse de: Dr. Jonatan Castaño Muñoz, European Commission's JRC - Institute for Prospective Technological Studies (IPTS)

11:20 - 11:30 Educația mobilă -  s.l.dr.ing. Mugur Mocofan (UPT)

11: 30 - 11:50 Plăceri și pericole digitale: Un răspuns strategic instituțional pentru MOOCs -  Prof.dr. Mark Brown, Dublin City University, Irlanda


11:50 - 12:15 - Pauză de Cafea


12:15 - 12:30 MOOCs pentru educația în sănătate și inovarea digitală - Prof.dr.ing. Lăcrămioara Stoicu Tivadar, Ioan Virag, Stelian Nicola, Diana Lungeanu (UPT)

12:30 - 12:45 Realitate augmentată și virtuală în MOOCs - As.dr.ing. Silviu Vert (UPT)

12:45 - 13:00 Spații deschise - CIS Sandbox - Mark Frydenberg - Bentley University, MA, USA

13:00 - 13:15 Îmbunătățirea experiențelor studenților prin utilizarea CVUPT Campus Virtual - Camelia Ciuclea (UPT)

13:15 - 13:35  Leadership în educație - Dr.ing. Vlad Mihăescu (Nanotech)

13:35 - 14:00  Discuții


 

Dr. Andreia Inamorato dos Santos, Centrul Comun de Cercetare al UE, Institutul pentru Studii Tehnologice Prospective (IPTS)
Andreia s-a alăturat JRC în septembrie 2013. Rolul ei implică cercetare și sprijin al politicilor ICT pentru învățare, competențe și a resurselor educaționale deschise (OER). Munca ei contribuie la găsirea de oportunități și provocări ale ICT și punerea în aplicare a OER, la nivelul politicilor de inovare și modernizare a practicilor de predare, învățare și de formare în Europa. Actualmente, munca ei se concentrează pe promovarea și adoptarea deschiderii în instituțiile de învățământ superior și a statelor membre. Andreia are un doctorat în tehnologii educaționale la Open University din Marea Britanie (2011) și un masterat în Metode de cercetare pentru tehnologia educațională din cadrul aceleiași instituții (2003). Ea are, de asemenea, un masterat în lingvistică și studii literare în limba engleză la Universitatea din Sao Paulo, Brazilia (2001). Ea a lucrat în calitate de cercetător OER pentru Open University (2006-2011) si a fost implicată de atunci, în mai multe proiecte de cercetare legate de OER și ICT în Marea Britanie și în străinătate. Andreia a întemeiat un raport național privind OER în Brazilia, care a fost publicat de UNESCO IITE (2011). De asemenea, ea a acționat în calitate de consultant pentru DigiLearn (2011-2013), punând accent pe creșterea gradului de conștientizare și de dezvoltare profesională continuă pe OER și educație deschisă pentru organismele guvernamentale, private și instituții publice de învățământ superior, dar și întreprinderi de profil înalt din Brazilia și America Latină. Mai multe:
https://ec.europa.eu/jrc/en/person/andreia-inmaorato-dos-santos 


Profesorul Mark Brown este primul președinte irlandez în procesul de învățare digitală și director al Institutului național pentru învățare digitală (NIDL), cu sediul la Dublin City University. Anterior, Mark a fost director al Centrului național de predare și de învățare de la Universitatea Massey din Noua Zeelandă. De-a lungul ultimului deceniu, Mark a jucat un rol-cheie din rolurile de conducere în implementarea mai multor inițiative de învățare și predare digitale majore la nivel universitar iar în prezent este președinte al Innovation in Teaching and Learning Steering Committee for the European Consortium of Innovative Universities(ECIU), precum și membru in comitetul executiv al European Distance and e-Learning Network (EDEN). Mai multe detalii: http://www4.dcu.ie/nidl/people/director.shtml

Sumar:
Acest webinar împărtășește perspective asupra răspunsului strategic pe care Dublin City University l-a adoptat învățarea on-line și mai precis – la mișcarea MOOCs. Acesta descrie principalii factori care stau la baza interesului în MOOCs la DCU iar unele dintre proiectele aferente realizate de National Institute for Digital Learning, cu scopul de a împărtăși o serie de lecții relevante pentru alte instituții.

 

Dr. Diana Andone este directorul Centrului ID/IFR şi e-learning din cadrul Universității Politehnica din Timișoara, responsabil cu planificarea și implementarea învățământului la distanță și șef de lucrări în domeniul multimedia și tehnologii web interactive. În ultimii 20 de ani a predat cursuri în diferite universități europene, a fost implicată în peste 30 de proiecte cu finanțare europeană și a publicat pe larg, la nivel internațional. În prezent este membru in comitetul executiv al European Distance and e-Learning Network (EDEN), președinte la multiple conferințe internaționale, membru al grupului operativ Timișoara Capitală Culturală Europeană 2021 și susținător activ al mișcărilor locale de tip start-up. Momentan conduce UniCampus.ro – prima platforma română de tip MOOCs și promovează în mod activ resursele educaționale deschise. Mai multe: 
https://elearning.upt.ro/index.php/diana_andone

 

Gabriela GROSSECK este asistent universitar în cadrul Departamentului de Psihologie de la Universitatea de Vest din Timișoara, România. Ea are experiență mai ales în utilizarea ICT în educație (predare, învățare și cercetare), o experiență solidă în formarea elevilor / profesorilor atât în medii față-în față cât și online. Timp de aproape un deceniu, ea a fost redactor-șef la Revista de informatică socială din România. Autor a numeroase articole în domeniul e-learning 2.0, speaker la diferite evenimente internaționale, organizator de workshop-uri, membru al diferitor comitete editoriale (reviste și conferințe). Interesele sale în cercetare acoperă principalele aspecte ale educației deschise, OERs/OEPs și MOOCs, instrumente Web 2.0 și tehnologii în învățământul superior, aspecte de colaborare și utilizarea adecvată a social-media (de către profesori, studenți, cercetători, factori de decizie politică și alți actori cu rol în educație). Ea este directorul a două granturi naționale în ceea ce privește MOOCs.


Vlad Mihăescu are un doctorat în modele educaționale și tehnologice MOOCs și are o experiență de 8 ani ca trainer în domenii cum ar fi tehnologiile multimedia, social media, e-turism, e-learning, uzabilitate, programare, soft skills și leadership. Autor a peste 20 de lucrări științifice și capitole de cărți publicate la conferințe internaționale și reviste, Vlad are experiență de antreprenoriat în domeniul ITC, organizare de evenimente și turism. În prezent este director executiv la Nanotech, o companie de consultanță și formare. Vlad este singurul facilitator licențiat în Europa Centrală și de Est al cursului Lead Without a Title de Robin Sharma.


Andrei Ternauciuc este asistent universitar la Departamentul de Comunicații în cadrul Universității Politehnica din Timișoara, dar și unul din administratorii tehnici ai Campusului Virtual al UPT – platforma oficială pentru e-learning a universității. El are experiență de peste 10 ani în lucrul cu sisteme de management ale învățării și a contribuit la proiectarea și implementarea a diferite platforme de e-learning, printre care ViCaDiS - Virtual Campus for Digital Students, CVUPT, UniCampus.ro și altele.


Carmen Holotescu este profesor în cadrul Facultății de Inginerie a Universității "Ioan Slavici" din Timișoara, cu un doctorat pe tema noilor tehnologii și a educației deschise. A participat în multe proiecte europene și are o experiență bogată în proiectarea și implementarea de platforme de învățare și colaborare bazate pe pedagogii deschise. A scris peste 100 de articole și cărți legate de eLearning/Blended Learning, Social Media, resurse educaționale deschise (OER), cursuri online masive deschise (MOOC), menționate în peste 1000 citări. Este instructor online certificat al University of Maryland University College, USA, facilitând timp de 12 ani cursuri online la această universitate.


 

Silviu Vert a devenit profesor asistent la Universitatea Politehnica din Timișoara după ce a terminat studiile de doctorat, explorând potențialul datelor legate și deschise în mediile urbane inteligente. El este, de asemenea, un dezvoltator pentru platforma de e-learning a universității, Campusul Virtual. Silviu face parte din Open Knowledge International - Romania group și este interesat de subiecte cum ar fi date deschise guvernamentale, educație deschisă și acces deschis. El este implicat în mod activ la nivel local și național în activități guvernamentale deschise și evenimente de advocacy.


Fotografii

 

>>Inapoi