Webinar EDEN NAP: Proiectarea cursurilor online pentru competențe digitale și competențe pentru industriile creative – DigiCulture
Proiectul DigiCulture Erasmus + creează cursurile online de competențe digitale pentru industriile creative disponibile în Hub-ul de învățare virtuală UniCampus care se adresează adulților cu un nivel scăzut și cu risc, instrumentul de evaluare electronică a competențelor digitale și insigne deschise pentru competențe digitale. Împreună, acestea vor oferi noi oportunități importante în accesul la cunoștințe pentru adulții slab calificați, care vor dobândi noi abilități digitale și competențe interculturale și își pot îmbunătăți șansele de a găsi un loc de muncă sau de a-și îndeplini performanțele în munca actuală.
Webinarul a fost urmat de o discuție pe Twitter – #EDENChat – o serie de discuții pe Twitter, inițiate de către Comitetul de conducere al EDEN – NAP – Rețeaua de universitari și profesioniști. Acestea sunt mediate de către membrii comunității NAP și durează aproximativ o oră. Oricine se poate alătura și contribui la discuții, care sunt prezentate după un format de întrebări – răspunsuri și sunt concentrate pe subiecte legate de educația la distanță, deschisă și e-learning.
Proiectul abordează un decalaj în educația industriilor creative și culturale (CI), unde se pune accentul pe utilizarea noilor tehnologii digitale, în contextul în care actorii din zona antreprenoriatului (management de proiect) dar și din rândul celor care sunt proaspăt absolvenți, cât și angajații existenți nu au competențe importante. Prezentatorii au realizat o introducere a celor 13 cursuri online scurte, care sunt în curând gata de lansare și au expus cum pot fi utilizate atât în situația actuală a pandemiei, cât și în viitor, pentru a îmbunătăți competențele digitale relevante ale adulților.
Modul de prezentare a fost unul dinamic, prezentatorii răspunzând activ la întrebările primite de la cei 130 de participanți.
Partenerii proiectului Digital Culture – Perfecționarea competențelor digitale și îmbunătățirea incluziunii sociale a adulților în industriile creative – Cultură Digitală provin din universități, din zona de formare pentru adulți și din sectorul cultural din România, Italia, Austria, Danemarca, Lituania, Marea Britanie și Irlanda.
Speakeri
Diana Andone, director al Centrului ID/IFR și e-Learning, Universitatea Politehnica din Timișoara, vicepreședinte EDEN pentru Comunicare și Comunități, coordonator de proiect DigiCulture
Dr. Diana Andone este director al Centrului de e-Learning, Universitatea Politehnica Timișoara, cu responsabilități în planificarea și implementarea învățământului la distanță și a integrării utilizării tehnologiilor educaționale online pentru toate formele de învățământ, prin Campusul Virtual al UPT – CVUPT. Dr. Andone este lector in tehnologii multimedia și web, cu o activitate de cercetare intensă la nivel internațional prin diverse proiecte cu finanțare europeană și multiple publicații. Pasionată de utilizarea tehnologiilor în viața de zi cu zi, Diana promovează utilizarea resurselor deschise și MOOCs, dezvoltând UniCampus – cursuri online în România.
Antonella Poce, Conf. la Universitatea Roma TRE (IT)
Antonella Poce este profesor asociat, în Pedagogie Experimentală în cadrul Catedrei de Educație – Universitatea Roma TRE, unde prezidează Centrul pentru Educație Muzeală și cursurile postuniversitare: educație muzeală anuală și studii avansate bienale în educația muzeală. Coordonează unitățile naționale în cadrul proiectelor europene și a condus comitetele academice internaționale care se ocupă de învățarea la distanță (EDEN PAN – Rețelele Academicilor și Profesioniștilor). Este autorul diferitelor publicații de relevanță națională și internațională pe teme de inovare, evaluare și utilizare a tehnologiei în predare și învățare, în contextul fructificării patrimoniului.
Mairéad Nic Giolla Mhichíl, membru de cercetare senoir la Institutul Național pentru Învățare Digitală, Dublin (IE)
Assoc. Prof. Mairéad Nic Giolla Mhichíl este responsabilul „The Ideas Lab” la Institutul Național de Învățare Digitală, Universitatea Dublin City, Irlanda. În prezent este profesor asociat și cercetător senior, făcând cercetare în domeniul MOOC (Massive Open Online Courses) și implementând Inițiativa Strategică a Universității în acest domeniu. Este o bursieră Fulbright la Universitatea Notre Dame din SUA și lector în Tehnologia informației la Facultatea de Științe Umaniste și Sociale din DCU.
Mairéad a deținut roluri de conducere în cadrul școlii, facultății și universității sale, având funcțiile de decan asociat pentru predare și învățare, președintele de program și președinte la mai multe grupuri de lucru din universitate. Mairéad este implicată într-o serie de proiecte de cercetare europene, atât în calitate de responsabil, cât și ca cercetător. Interesele sale de cercetare sunt interdisciplinare și includ tehnologia în predare și învățare; implementarea politicilor și schimbarea organizațională în învățământul superior.
Mairéad este co-redactor-șef al Jurnalului Internațional de Tehnologie Educațională în Învățământul Superior (ETHE)
Chiara Zuanni, lector, Universitatea din Graz (AT)
Dr.Chiara Zuanni este este profesor de asistență digitală în domeniul științelor digitale, în cadrul Centrului pentru Modelarea Informațiilor, Centrul Austriac pentru șțiințe digitale, Universitea din Graz. Cercetările ei se concentrează pe practicile digitale în muzee și pe implicarea digitală cu moștenirea culturală.
Este membru al Institutului Getty din Itinerarii Antitce și lider local pentru proiectul Erasmus+ Digiculture.
Este licențiată în clasici și deține un master în Arheologie (Universitatea din Bologna), doctorat în Muzeologie (Universitatea din Manchester); și a ocupat funcții postdoctorale la Universitatea din Liverpool, în cadrul muzeului Victoria and Albert Museum din Londra cât și la Universitatea din Bergamo.
Hendrik Knoche, Conf., Universitatea din Aalborg (DK)
Hendrik Knoche lucrează în interacțiunea om-calculator și experiența utilizatorului atât pe dispozitive desktop cât și pe dispozitive mobile, de mai bine de zece ani, în industrie și mediul academic în diverse domenii: jocuri, rețele sociale mobile, adaptare automată a conținutului și calitate video și estetică percepută. Interesele sale de cercetare includ human-centered design, experiențe mediate și TIC pentru incluziune, reabilitare, educație și dezvoltare, împreună cu metode pentru prototipuri și evaluarea aplicațiilor. Cele mai prezente cercetări sunt dedicate înțelegerii și modelării experiențelor utilizatorilor în timp real. În acest scop, lucrează la interacțiuni adaptabile utilizatorilor bazate pe modele de utilizare și datele utilizatorilor, de ex. interacțiunea și valorile jocului, datele fiziologice și urmărirea ochilor.
Moderatori
David Evans, JMEA Associates
Vlad Mihaescu, Ș.l., Universitatea Politehnica Timișoara (RO)
Andrei Jecza, Jecza Gallery
Transmisiunea LIVE a webinarului este disponibilă acum și pe YouTube
Vizionează webinarul accesând videoclipul de mai jos: