Sesiune de instruire pentru perfecționarea instructorilor nativi MOOC

Sesiune de instruire pentru perfecționarea instructorilor nativi MOOC

În perioada 31 august – 11 septembrie 2020, echipa MODE IT a implementat o instruire pentru proiectanții de instruire și personalul de sprijin pedagogic din instituțiile partenere ale proiectului.

Această instruire a avut ca scop creșterea abilităților și competențelor proiectanților de instruire legate de proiectarea, dezvoltarea și implementarea MOOC-urilor și a cursurilor bazate pe MOOC și a fost o parte integrantă a proiectului.

Datorită riscurilor legate de COVID-19, instruirea de 35 de ore a fost oferită complet online și a reprezentat un amestec de sesiuni live sincrone și activități de învățare asincrone. Sesiunile de instruire au fost implementate folosind platforma Moodle și software-ul Adobe Connect furnizate de Universitatea de Tehnologie Kaunas.

Sesiunile de instruire au fost susținute de experți interni ai echipei IT MODE (domnul Cengiz Hakan Aydin, profesor la Facultatea de Educație Deschisă a Universității Anadolu, Turcia și domnul Ramunas Kubiliunas, șeful programelor de studii Sisteme software la Universitatea de Tehnologie Kaunas, Lituania) și de experți externi invitați cu experiență mai largă în proiectarea și livrarea MOOC (doamna Irina Otmanine, consilier senior MOOC și proiectant de instruire la Universitatea Coasta de Azur, Franța; doamna Carmen Holotescu, directorul Centrului pentru Educație Deschisă și Blockchain de la Universitate ” Ioan Slavici “din Timișoara, România).

Instruirea a constat din 5 module, care au fost:

  1. MOOC-uri: orientare și fundamente
  2. Proiectarea cursului online
  3. Materiale și tehnologii de învățare online
  4. Materiale interactive de învățare și evaluare
  5. Calitatea MOOC-urilor și integrarea MOOC-urilor în învățarea formală

Instruirea a contribuit la atingerea a două obiective principale ale proiectului:

  • În primul rând, proiectanții instruiți instruiți au fost pregătiți să ofere suport pedagogic și tehnologic personalului academic din instituțiile lor de origine atunci când proiectează și oferă cursuri bazate pe MOOC (IO3 al proiectului).
  • În al doilea rând, cursanții sunt acum așteptați să proiecteze și să pună în comun un MOOC pentru personalul academic cu privire la modul de creare și livrare a MOOC-urilor și a cursurilor bazate pe MOOC (IO2 al proiectului).