Înscrieri la workshop Competențele Digitale și Educația Deschisă

Înscrieri la workshop Competențele Digitale și Educația Deschisă

Ediția a VII-a

20 de speakeri de nivel internațional vor prezenta ultimele noutăți legate de educația deschisă în România și UE în cadrul celei de-a VII-a ediții a workshop-ului Competențele digitale și Educația deschisă, organizat în cadrul Săptămânii Educației Deschise 2020. Participarea este gratuită.

Universitatea Politehnica din Timișoara, prin Centrul de ID/IFR și e-Learning cu sprijinul asociațiilor EDEN și IEEE organizează

workshopul

Competențele digitale și Educația deschisă,

adresat atât cadrelor didactice, cât și studenților, dar și trainerilor în IT, sau departamentelor de resurse umane.

Evenimentul va avea loc vineri, 6 martie, începând cu ora 12:00, în Amfiteatrul K1, etaj 1, Centrul de Conferințe al Universității Politehnica Timișoara,   Bul. Vasile Pârvan Nr. 2B, Timișoara.

Numărul de locuri este limitat

Participarea este liberă, prezentările se vor desfășura în Română și Engleză și se va elibera certificat de participare.

Înscrie-te acum, completând următorul formularul online!

Workshop-ul va evidenția impactul deschiderii în epoca digitală, de la politici către indivizi, profesori și studenți. Având un istoric de mai mulți ani de implementare, vom examina modul în care resursele educaționale deschise (OER), cursurile masive deschise online (MOOC), Open Culture și Open Science pot fi integrate în toate nivelurile de educație și de formare din cadrul instituțiilor și companiilor. Sunt prezentate exemple practice de utilizare și integrare a învățării mobile, al implicării studenților in crearea de conținut educațional, al realității augmentate și virtuale în educație, cercetării deschise, modului în care noțiunea de blockchain influențează educația dar și felul în care termenii deschis și digital se reflectă în cultură și patrimoniu.

 

Ca în fiecare an, Workshopul internațional este organizat de Universitatea Politehnica din Timișoara, prin Centrul de ID/IFR și e-Learning cu sprijinul asociațiilor Eden și IEEE, în cadrul Săptamânii Educației Deschise 2020.

 

Săptămâna Educației Deschise (Open Education Week)

este un eveniment promovat de asociația mondială Open Education Consortium, având  ca scop prezentarea oportunităților pe care le oferă educația deschisă, a rezultatelor integrării acesteia în toate formele de educație, fie că e vorba de dezvoltarea de abilități sau cunoștințe la locul de muncă, ca suport al educației universitare sau pre-universitare sau pur și simplu pentru a afla ceva nou, legat de un interes personal al fiecărui individ în parte.

Lucrările Workshopului vor fi disponibile online, după eveniment, pe platforma educațională online UniCampus.

Bio speakeri

 

Dr. Sandra Kučina Softić

Sandra Kučina Softić este președintele EDEN și director adjunct pentru educație și asistență pentru utilizatori la Centrul de informatică al Universității din Zagreb (SRCE). Activitatea ei este axată pe monitorizarea și încurajarea implementării e-learning în instituțiile de învățământ superior din Croația și oferirea de sprijin și consiliere instituțiilor, profesorilor și studenților în implementarea noilor tehnologii în procesul de învățare și predare. Ea a fost numită reprezentanta Croației în grupul de lucru ET2020 pentru Abilități și Tehnologii Digitale (2016-2018) și în grupul de lucru ET2020 pentru Educație Digitală: învățare, predare și evaluare (2018-2020). Ea a obținut un doctorat de la Universitatea din Zagreb și un master în Educație Digitală la Universitatea din Edinburgh, Marea Britanie în 2014. Din 2016 până în 2019 a fost vicepreședinte EDEN pentru Colaborare Profesională Deschisă.

Prof. Alexandra I. Cristea

Alexandra I. Cristea este profesor, conducătorul grupului de cercetare în calcul inovativ la Departamentul de Informatică al Universității Durham. Domeniile cercetate de ea includ știința web, learning analytics, modelarea și personalizarea utilizatorilor, webul semantic, webul social, authoring, cu peste 250 de lucrări despre aceste subiecte (peste 3700 de citări pe Google Scholar, h-index 31). Activitatea ei privind arhitecturi pentru sisteme adaptive a influențat, în special, mulți cercetători și este foarte citată (lucrarea de top având peste 180 de citări și fiind în creștere). Ea se află printre primii 50 de cercetători de top din lume în domeniul cercetării educaționale bazate pe computer, conform celor de la Microsoft Research. Prof. Cristea a fost extrem de activă și a avut un rol influent în proiecte internaționale de cercetare. Ea are experiență în derularea de proiecte de cercetare și a condus diverse proiecte - atelier finanțat de Newton privind Educația superioară pentru toți ('14-'18), Educația pentru elevii defavorizați – finanțat de Santander ('14-18'), proiectul APLIC finanțat de Warwick ('11-12’), proiecte UE Minerva ALS (06-09) și UE Minerva ADAPT ('02-'05); precum și participarea ca investigator principal (IP) universitar la mai multe proiecte FP7 ale UE - BLOGFOREVER ('11 -'13), GRAPPLE ('08-'11), PROLEARN ('07) și ca co-IP în cadrul finanțării Warwick- implicarea tinerilor în tehnologii de asistență ('13 -'15), prezentat și de BBC. Recent a dus la un nou nivel ajutorul pe care deja îl oferea comunității, prin proiectul TechUP (2019-2020) care formează 100 de femei în informatică din diferite medii minoritare.

Prof. Ulf-Daniel Ehlers

Ulf-Daniel Ehlers este un expert în inovarea educației și a fost numit profesor pentru Management educațional și învățare continuă la Universitatea de Stat din Baden-Württemberg din Karlsruhe în 2011. În perioada 2011-2017 a ocupat funcția de vicepreședinte la aceeași universitate și a fost responsabil pentru calitate și afaceri academice. El a ocupat funcțiile de profesor asociat la Universitatea Duisburg-Essen (Germania), profesor în învățare îmbunătățită de tehnologie a Universității Augsburg (Germania) și profesor asociat al Școlii universitare pentru management și tehnologie din cadrul Colegiului Universitar al Universității Maryland (SUA). În prezent este membru EC al EDEN și vicepreședinte al EURASHE.

Prof. Dr. Ebba Ossiannilsson

Profesor Dr. Ebba Ossiannilsson este un cercetător independent, expert, consultant, evaluator de calitate și influencer în domeniile educației online deschise flexibile și la distanță. Ea este membră a EDEN EC,EDEN NAP,Consiliul membrilor EDEN și președinte al EDEN SIG pentru învățare bazată pe tehnologie și îmbunătățirea calității. Ossiannilsson este în ICDE EC și un ambasador pentru promovarea globală a OER și de asemenea, este președintele comitetului de advocacy al ICDE. Ossiannilsson este membră a rețelei ICDE de calitate globală și a Consiliului consultativ pentru planul strategic 2020-2022 ICDE. Ossiannilsson este un expert în calitate pentru ICDE și EADTU. Ea este vicepreședinte a Asociației suedeze pentru învățare la distanță (SADE) și membră a Coaliției pentru locuri de muncă și abilități din Suedia, lucrând de asemenea și cu Institutul Standard Suedia.

Dr. Diana Andone

Dr. Andone conduce echipa care a dezvoltat premiatul Campusul Virtual CVUPT și este, de asemenea, lector la Universitatea Politehnica din Timișoara, România, în domeniul tehnologiilor multimedia și web.Este pasionată de accesul omniprezent la tehnologii și modul în care acestea pot fi utilizate pentru a îmbunătăți viața oamenilor. Cercetarea Dr. Andone include tehnologiile web și mobile, interacțiunea om-calculator, AR / VR / XR în educație și cultură, educație deschisă, învățare online și mobilă, OER și MOOC.Lista de publicații cuprinde 12 cărți și peste 100 de lucrări prezentate la conferințe internaționale, 9 premii de cele mai bune lucrări, recenzor al mai multor reviste și conferințe, precum și coordonator de conferințe IEEE și ACM. Experiența ei include peste 30 de proiecte finanțate din Europa, dintre care a coordonat 6, în special ViCADiS (Campusul virtual pentru studenți digitali), DigiCulture (competențe digitale pentru industriile creative). De asemenea, este puternic implicată în activitatea comunității științifice prin diverse funcții de conducere ale unor asociații internaționale EDEN, IEEE și în alte asociații profesionale (EDEN, IEEE, IADIS, AACE, W3C, IAFES), sprijină activ activitatea locală de start-up și inovare (StartUp Weekend, HackTM, hackathons, CoderDojo) și Girls in Tech și în calitate de membru în Consiliul Director al ONG-urilor locale din România (Fundația Pentru Voi), în echipa de dezvoltare a Timișoara - Capitală Europeană a Culturii 2021 și membru al Rotary Club Timișoara (fost președinte) și Rotary International.

Prof. Dr. Ing. Radu Vasiu

Prof.univ.dr.ing. Radu Vasiu este Președinte al Senatului Universității Politehnica Timișoara și Directorul Centrului de cercetări în Multimedia. De asemenea, este profesor la Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale a Universității Politehnica Timișoara. Cercetarea sa recentă se concentrează pe e-learning, multimedia, tehnologii web, date deschise și orașe inteligente. El a publicat 12 cărți și a prezentat peste 100 de lucrări la diverse conferințe internaționale. A participat la 28 de proiecte internaționale de cercetare și cooperare și face parte din 7 asociații profesionale internaționale.

Natasa Perovic, Digital Education Advisor

Natasha este consilier în educație digitală iar împreună cu Dr.Clive Young vor prezenta proiectul ABC to LD (ABC to Learning Design) pentru proiectare educațională. Dr. Natasa Perovic, face parte din echipa de Digital Education, a Knowledge Lab a University College London (UCL), universitate plasată pe locul 7 în QS World Ranking.

Dr. Clive Young

Dr. Clive Young - lider în tehnologie educațională timp de 25 de ani într-o varietate de roluri de consultant, management, lector și dezvoltator, în special în învățământul superior din Marea Britanie Principalul său interes în acest moment este proiectarea de învățare colaborativă. Young a co-dezvoltat abordarea inovatoare ABC și conduce un proiect Erasmus care conectează planșele ABC la mediul virtual de învățare.

Dr. Gabriela Grosseck

Dr. Gabriela Grosseck este conferențiar universitar în cadrul Departamentului de Psihologie al Universității de Vest din Timișoara, România. Cu o bogată experiență în utilizarea TIC în educație (predare, învățare și cercetare) este preocupată îndeosebi de formarea studenților și a profesorilor, atât în medii față-în față cât și online. De peste un deceniu este redactor-șef a Revistei de informatică socială din România. Autor a numeroase articole în domeniul e-learning are o prezență susținută ca și speaker la diferite evenimente internaționale, organizator de workshop-uri sau membru al diferitor comitete editoriale (reviste și/sau conferințe). Interesele sale în cercetare acoperă principalele aspecte ale educației deschise (OERs/OEPs și MOOCs), instrumentele Web 2.0 și aplicațiile sociale media în învățământul superior și, mai recent, arealul “digital literacy”.

Dr. Carmen Holotescu

Carmen Holotescu este profesor, decan al Facultății de Inginerie și director al Centrului pentru educații deschise și blockchain din cadrul Universității "Ioan Slavici" din Timișoara, cu un doctorat pe tema noilor tehnologii și a educației deschise. A participat în multe proiecte europene și are o experiență bogată în proiectarea și implementarea de platforme de învățare și colaborative bazate pe pedagogii deschise. A scris peste 100 de articole și capitole/cărți legate de eLearning/Blended Learning, Social Media, resurse educaționale deschise (OER), cursuri masive deschise online (MOOC), menționate în peste 1500 citări. Este instructor online certificat al University of Maryland University College, USA, facilitând timp de 12 ani cursuri online la această universitate.

Radu Ticiu

Radu Ticiu este un vechi susținător al ecosistemului antreprenorial în domeniul tech din Timișoara. Din 2004, contribuie la dezvoltarea de comunități din calitatea de manager de incubatoare de afaceri, spații de cowork, fondator de ONG-uri ale sectorul IT. Pentru a susține o creștere organică a acestei comunități, și-a asumat rolul de organizator al unor întâlniri specifice cu teme precum mobile development, cyber-security, game development, ehealth, IoT sau tehnologiile sectorului automotive. Radu dedică mult timp și energie în zona educației non-formale în domeniul STEM, fiind inițiatorul implementării conceptului CoderDojo în vestul României, al evenimentelor periodice Shakespeare Talks Tech sau Girls’ STEAM Power. Din 2011, Radu Ticiu facilitează accesul tinerilor antreprenori din Timișoara la investiții de tip business angels, fiind din 2018 și co-fondator al grupului de investitori Growceanu. Bio CoderDojo este cel mai recent format educațional lansat de Radu în 2019, care reunește elevi pasionați de biologie și programare în jurul unor teme legate de bioinformatică, biologie sintetică, tehnologie biomedicală în cadrul unor sesiuni săptămânale, incluzând prezentări, interacțiuni cu experți din domenii conexe, vizite de studiu, dezvoltarea de proiecte și participarea la competiții internaționale, târguri de știință și alte activități de diseminare.

Șl. Dr. Ing. Muguras Daniel Mocofan

Ș.L.Dr.Ing. Muguraș Daniel Mocofan a obținut doctoratul în Inginerie Electronică și Telecomunicații în cadrul Universității Politehnica din Timișoara, în 2003. Interesele sale de cercetare sunt în domeniul bazelor de date multimedia, procesarea imaginilor, texturi dinamice, orașe inteligente, aplicații mobile, e-learning, multimedia și tehnologii web.

Camelia Mingasson

Absolventă, în 1991, a Facultății de Litere din Timișoara. Asistentă de cursuri și profesor de limba franceză la Centrul Cultural Francez, în perioada 1995-1996, apoi asistentă culturală, până în 2002, când alege o experiență în administrația europeană, în cadrul unui parteneriat între Ministerul Dezvoltării și Direcția pentru Amenajarea Teritoriului și Acțiune Regională din Franța. În 2004 obține, la Universitatea Paris 8, Diploma de Studii Superioare Specializate în Management Cultural European, urmată de un an petrecut la agenția de impresariat artistic „Caroline Martin Musique” din Paris, până în 2005, când revine în țară. După ce devine de două ori mamă, în 2009 înființează Asociația Culturală Kratima, cu care organizează, pentru Timișoara, proiecte culturale și editoriale de anvergură – VOX MUNDI, PAȘAPORT CULTURAL, POARTĂ ARTĂ ș.a.

Șl. Dr. Ing. Silviu Vert

Șl.dr.ing. Silviu Vert este șef de lucrări în cadrul Departamentului de Comunicatii al Facultății de Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale, Universitatea Politehnica Timișoara. Are experiență în susținerea activităților aplicative cu studenții, în domenii incluzând programarea orientată pe obiecte, tehnologiile multimedia, precum și alte tehnologii informaționale moderne. A obținut titlul de doctor în anul 2015, printre interesele sale profesionale numarandu-se datele deschise, tehnologiile de realitate augmentată și orașele inteligente.

Șl. Dr. Ing. Andrei Ternauciuc

Șl. Dr. Ing. Andrei Ternauciuc este șef de lucrări la Departamentul de Comunicații în cadrul Universității Politehnica din Timișoara, dar și unul din administratorii tehnici ai Campusului Virtual al UPT – platforma oficială pentru e-learning a universității. El are experiență de peste 10 ani în lucrul cu sisteme de management ale învățării și a contribuit la proiectarea și implementarea a diferite platforme de e-learning, printre care ViCaDiS – Virtual Campus for Digital Students, CVUPT, UniCampus.ro și altele.​

Șl. Dr. Ing. Vlad Mihăescu

Vlad Mihăescu are un doctorat în modele educaționale și tehnologice MOOCs și are o experiență de peste 10 ani ca trainer în domenii cum ar fi tehnologiile multimedia, social media, e-turism, e-learning, uzabilitate, programare, soft skills și leadership. Autor a peste 25 de lucrări științifice și capitole de cărți publicate la conferințe internaționale și reviste,Vlad este implicat în mai multe proiecte europene de cercetare în domeniul eLearning. De asemenea, este șef de lucrări în cadrul UPT.

Patricia Todor

Patricia Todor este masterandă în primul an la Tehnologii Multimedia din cadrul Universității Politehnica Timișoara. Pe toată perioada facultății a activat în Liga Studenților din Facultatea de Electronică și Telecomunicații, fiind de asemenea și membru în Biroul de Conducere. În prezent lucrează în domeniul Telecom, iar printre pasiunile ei se numără tehnologiile web și multimedia și facilitarea procesului educativ cu ajutorul acestora.

Rață Petrișoara

Rață Petrișoara este masterandă în anul I la masterul Tehnologii Multimedia din cadrul Universității Politehnica Timișoara. A fost implicată în rezolvarea problemelor studențești în toată perioada facultății, fiind membru activ în Liga Studenților din Facultatea de Electronică și Telecomunicații și totodată membru în Biroul de Conducere al ligii timp de doi ani. În prezent lucrează în domeniul Automotive, ca și Embedded Software System Designer și este pasionată de Tehnologiile Multimedia și de dezvoltarea web, iar unele dintre principalele interese sunt dezvoltarea de site-uri web, integrarea uneltelor web în viața de zi cu zi pentru a optimiza realizarea task-urilor și realizarea de Open Education Resources pentru a favoriza învățarea.