fbpx

EDEN 2020 - Inteligența umană și artificială pentru societatea viitorului. Stimularea educației digitale pentru următoarea generație de studenți STE(A)M

Prima conferință complet virtuală EDEN va avea loc în perioada 22-24 iunie și are în program prezentări pentru 50 de lucrări academice selectate, 10 workshop-uri, keynote speakeri de talie mondială, dar și evenimente sociale. Evenimentul este organizat de Universitatea Politehnica Timișoara prin Centrul ID/IFR și e-Learning împreună cu Asociația europeană EDEN.

start

22/06/2020 - 09:00

Sfârșit

24/06/2020 - 15:30

Educația digitală a dovedit că poate schimba practicile de învățare și de lucru în societatea de astăzi. Realitatea nevoii de a învăța pe parcursul vieții prin educația permanentă rămâne la fel de urgentă ca întotdeauna. Inteligența, umană și artificială sunt în centrul atenției iar înțelegerea studenților și a modului lor de învățare, precum și aplicarea noilor tehnologii în educație inspiră dezvoltarea ulterioară.

Conferința EDEN 2020 se va concentra pe concepte educaționale contemporane, dar și practici, abordări și instrumente avansate care ajută la sporirea puterii inovatoare a soluțiilor digitale de ultimă generație, și integrarea efectelor sinergetice ale artelor, a dimensiunilor umane și sociale.

De-a lungul celor trei zile de conferință, vor fi prezentate aproape 50 de lucrări academice selectate. Pe lângă cele 10 workshop-uri programate, EDEN va prezenta sesiuni conceptuale despre experiența webinariilor Covid-19 pe teme precum leadership, atuuri și oportunități identificate de asociație. Open University Marea Britanie va avea o sesiune aniversară de 50 de ani iar Simpozionul Științific dedicat studenților doctoranzi este integrat în programul conferinței, cu raportul de progres al tinerilor savanți și discuții ale unor cadre didactice universitare experimentate. Prezentările din seria „Micro-acreditări în învățământul superior” vor debuta marți, prin prezentarea keynote speaker-ului Anthony F. Camilleri: „ Micro-acreditări în peisajul politicii europene viitoare”. Universitatea Politehnica din Timișoara anunță și o serie de evenimente sociale interesante, printre care un tur virtual al Timișoarei, muzică live sau experiențe culinare virtuale.

Keynote Speakeri

Prof. Denise Whitelock este directorul interimar al Institutului de Tehnologie Educațională de la Open University. Este profesor în educație îmbunătățită de tehnologie și are o experiență de peste douăzeci și cinci de ani în domeniul inteligenței artificiale pentru proiectarea, cercetarea și evaluarea învățării online și pe calculator în învățământul superior. De curând, a condus contribuția Marii Britanii la Sistemul de evaluare electronică pentru adaptare a încrederii pentru învățare (TeSLA). Obiectivul general al proiectului TeSLA a fost să definească și să dezvolte un sistem de evaluare electronică, care asigură autentificarea și autoritatea cursanților în mediile de învățare online și mixte, evitând totodată limitele de timp și spațiu fizice impuse de o examinare față în față. În prezent este redactor al: Învățare deschisă: Jurnalul învățământului deschis, la distanță și electronică. Activitatea ei a primit recunoaștere internațională prin organizarea unor vizite la catedrele de la universitățile Autonoma, Barcelona și Universitatea Britanică din Dubai.

Martin DougiamasMartin Dougiamas este fondatorul și CEO-ul proiectului software Moodle open-source, lansat în 1999. El continuă să ghideze și să dezvolte compania cu sprijinul a 80 de angajați la nivel mondial și a două birouri majore din Perth, Australia și Barcelona, Spania. Moodle LMS (Learning Management System) este cel mai cunoscut produs al Moodle, care permite educatorilor să creeze un spațiu privat online, cu instrumente pentru învățarea în colaborare pentru educație primară, educație liceală, educație superioară și locuri de muncă. Lansat pentru prima dată în 2001, LMS Moodle este acum utilizat în fiecare țară din lume de o comunitate activă de sute de milioane de utilizatori și reprezintă o infrastructură cheie pentru peste 60% din toate instituțiile de învățământ superior din întreaga lume.

Moodle LMS este doar unul dintr-o serie completă de produse deschise, inclusiv Moodle Apps (pentru utilizare offline și mobilă), MoodleCloud (o platformă de găzduire SaaS cu 38.000 de site-uri Moodle), MoodleNet (o nouă rețea socială pentru educatori), Moodle Educator Certifications (pentru predarea competențelor digitale) și Moodle Workplace (o versiune specială a Moodle LMS axată pe învățarea la locul de muncă).

Martin are un cadru academic mixt, cu multiple diplome postuniversitare în informatică și educație și două doctorate onorifice. El continuă să se concentreze pe cercetarea modului în care tehnologia educației deschise poate sprijini cel mai bine predarea și învățarea în moduri deschise și umane, cu un interes intens în a ajuta la producerea unei generații care să îndeplinească obiectivele ONU de dezvoltare durabilă.

Recent, Martin a început o nouă inițiativă, OpenEdTech.global, care își propune să încurajeze companiile open source să lucreze în colaborare pentru a oferi soluții tehnologice educaționale complete, de înaltă calitate, etice, de durată, pentru educația energetică în viitor.

Demetrios Sampson este angajat în predarea și cercetarea în domeniul tehnologiilor de învățare și învățare digitală din 1996. El este co-autorul a 350 de articole în cărți științifice, jurnale și conferințe, precum și redactor de 15 cărți, 35 de probleme speciale în reviste academice și 40 de lucrări de conferințe internaționale, cu peste 6000 de citări. El a primit de 10 ori Premiul pentru cea mai bună lucrare la Conferințele internaționale privind tehnologiile de învățare. A fost Keynote / Prezentator invitat / lector în 90 de conferințe internaționale / naționale și / sau programe postuniversitare. A fost director, investigator principal și / sau consultant de cercetare în 70 de proiecte de cercetare și inovare, cu finanțare externă de 16 milioane de euro. El a supravegheat acordarea de onoruri și finalizarea studiilor cu succes a 155  studenți postuniversitari. El a dezvoltat și livrează primul curs masiv online deschis (MOOC) cu privire la utilizarea de date educaționale Analytics de către profesorii de școală (Analytics pentru profesorul de clasă), oferit de platforma edX (o inițiativă globală condusă de Harvard și MIT), care a atras peste 16.000 de participanți din 160 de țări din întreaga lume din octombrie 2016. În prezent, el conduce Consorțiul Universitate-Industrie (Learn2Analyse) care promovează dezvoltarea profesională în alfabetizarea datelor educaționale pentru profesioniști în educație și formare online și a studenților din învățământul superior, co-finanțat de Comisia Europeană (Programul Erasmus + Knowledge Alliance). Este beneficiarul premiului IEEE Computer Society Distinguished Service Award (iulie 2012) și a fost numit membru „Golden Core” al companiei IEEE Computer Society în recunoașterea contribuției sale în domeniul tehnologiilor de învățare. El este, de asemenea, beneficiar al Premiului Lanțul Nikola Tesla de Aur al Societății Internaționale de Pedagogie Inginerie (IGIP) pentru „Realizări marcante internaționale în domeniul Pedagogiei inginerești” (septembrie 2018).

Jesus G. Boticario a deținut mai multe funcții la UNED în legătură cu utilizarea IT în educație. În prezent este profesor la Școala de Informatică. Este șeful grupului de cercetare aDeNu, coordonator științific în proiecte europene și naționale, președintele conferințelor CORE și organizator al seriei de ateliere privind modelarea și accesibilitatea utilizatorilor. De asemenea, este consilier expert la Centrul UNED pentru Sprijinirea Studenților cu Dizabilități și la Catedra de Responsabilitate Socială Corporativă, UNED și președinte științific al Red ALTER-NATIVA. El este autorul a peste 200 de articole de cercetare și a participat la 26 de proiecte finanțate pentru cercetare și dezvoltare.

Experiența lui Anthony F. Camilleri se referă la procesele de asigurare a calității și transferul de cunoștințe de cercetare. În cadrul asigurării calității, a oferit instruire cu privire la tehnicile de revizuire de către agenții de asigurare a calității din Europa și a contribuit la orientările UNIQUe și ECBCheck privind asigurarea calității învățării electronice. În ceea ce privește transferul de cunoștințe, el a colaborat cu mai multe asociații pentru a descrie mai bine rezultatele cercetării prin canalele de comunicare, inclusiv prin prezența web îmbunătățită și mai direcționată, o mai bună manipulare a rețelelor de socializare și producerea de publicații finale, inclusiv cele mai recente OERTest și EQUNET. De asemenea, el a dezvoltat o metodologie pentru îmbunătățirea măsurării impactului activităților de diseminare și exploatare în cadrul proiectelor UE. Dl Camilleri a fost anterior angajat în funcția de Quality Services Manager pentru EFQUEL, unde a fost responsabil pentru coordonarea proiectelor legate de OER, inclusiv OERTest și VMPass.

Contact

Bl. Vasile Parvan, nr. 2 B, Etaj IV
Timisoara, Romania

Tel: +40 256 403300

Mail: contact@elearning.upt.ro

DESPRE NOI

Centrul ID/IFR și e-Learning (CeL), a fost înființat în 1998, ca parte integrantă a Universităţii Politehnica Timişoara (UPT).
CeL organizeaza specializările – Tehnologii si Sisteme de Telecomunicatii, Informatică Aplicată, Comunicare și Relații Publice în regim de învăţământ la distanță de ciclu licenţă și Tehnologia Construcțiilor de Mașini în regim de învățământ cu frecvență redusă de ciclu licenţă.

TOP