Webinar #impreunaonline: Un an de educație în pandemie – experiența universităților

Webinar #impreunaonline: Un an de educație în pandemie – experiența universităților

#onlinetogether #impreunaonline

În această perioadă de nesiguranță din cauza COVID-19, în România, la fel ca și în alte țări, funcțiile și activitățile educaționale față în față sunt mutate online, folosind aplicații, platforme și diverse unelte și metode de lucru pentru educația la distanță.

În webinariile Împreună online răspundem la aceste provocări, într-un mod cât mai practic, în spiritul educației deschise și accesului liber la cunoaștere. Participarea la acest webinar este recunoscută printr-un Open Badge (certificat digital deschis) – Împreună online. 

Ediția #25 a seriei de webinarii Împreună Online a adus pe ecrane cadrele didactice din universități, care ne-au împărtășit experiențele transpunerii predatului în online, de la uneltele și tehnologiile folosite și până la activitățile și proiectele desfășurate cu studenții la clasă în ultimul an – un an de educație în timpul pandemiei.

Cum s-au desfășurat cursurile în online și ce unelte s-au folosit?

Cum s-a lucrat cu studenții pentru a transfera cunoștințe și a construi competențe în mod atractiv și interesant în online?

Ce proiecte și activități s-au desfășurat cu studenții și ce metode de evaluare s-au folosit?

Cadrele didactice de la facultățile de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației, Automatică și Calculatoare și Mecanică au vorbit atât despre experiențele pozitive, cât și despre cele negative din ultimul an și au răspuns la întrebările participanților, într-o sesiune interactivă.

Prezentatorii au discutat pe baza propriilor studii de caz și experiența practică de predare în online. Conținutul prezentărilor a fost concentrat pe componentele de interacțiune în online,  infrastructura și mobilitatea dezvoltării facilităților de lucru în online, precum și  particularizarea disciplinelor și dezvoltarea  formelor alternative de învățământ la distanță și cu frecvență redusă cu scopul de a simplifica învățarea și pentru a marca prezența profesorului în online în rândul studenților.

Subiectele principale discutate au fost:

  • laboratoarele mobile și examinarea studenților cu ajutorul resurselor oferite de platforma CVUPT
  • scenariile de evaluare a studenților de la distanță, cu o serie de statistici pentru analiza calității învățării și prezenței în online – chestionare, grafice
  • implicarea studenților alături de profesori pentru co-crearea  modelelor de educație și examinarea colegilor
  • cursurile online și resursele externe +  materialele asigurate de Universitate
  • realizarea obiectelor de învățare auto-generative în mediul online pentru variabilitate

A fost un webinar cu sute de participanți în Zoom și pe paginile de Facebook și YouTube, unde evenimentul a fost transmis în direct, cu  numeroase întrebări și curiozități pentru perioada care va urma în învățământ.

Independența și adaptabilitatea au fost subliniate ca fiind unii dintre cei mai importanți factori în predarea și învățarea actuala, cât și în beneficiul studenților în viitor.  Cuvintele rostite pentru viitor au fost: speranță, progres, automatizare și  echilibru.

Vezi înregistrarea evenimentului mai jos:

Webinariile Împreună online sunt organizate în colaborare de IEEE România, Alianța Română a Universităților Tehnice,  Asociația EDEN și Universitatea Politehnica Timișoara, în fiecare săptămână cu invitați din alte universități și școli din România.

Click pe imagine pentru a vizualiza Open Badges emise la webinariile Împreună Online

BIO

Dan Lascu

A absolvit Facultatea de Electrotehnică, secția Electronică și Telecomunicații în 1986, obținând titlul de doctor în Electronică în 1999. A început ca asistent universitar la Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale din martie 1990, devenind profesor universitar în 2007. Din 2009 este conducător de doctorat, trei doctoranzi coordonați obținând titlul de doctor. Predă discipline cu specific de electronică de putere la ciclurile licență și master. Principalele preocupări sunt legate de sinteza și modelarea convertoarelor în comutație, convertoare soft-switching, comanda digitală a sistemelor de putere, corecția activă a factorului de putere, calitatea puterii și sisteme de putere pentru energii regenerabile.

Ciprian-Bogdan Chirilă

Ciprian-Bogdan Chirilă este conferențiar în departamentul de Calculatoare și tehnologia informației în cadrul Universității Politehnica Timișoara. El ține cursuri de Concepte fundamentale ale limbajelor de programare, Proiectarea compilatoarelor, Metode euristice. El s-a angajat la Universitatea Politehnica Timișoara în anul 2001 pe post de preparator apoi asistent universitar. În anul 2002 a început studiile doctorale sub conducerea domnului prof. Ioan Jurca în cotutela cu Universitatea din Nisa, Sophia-Antipolis, Franța sub conducerea domnului prof. Philippe Lahire. În anul 2007 el a câștigat o competiție națională de granturi pentru tineri doctoranzi (>10.000$), devenind astfel director de proiect și investigator principal. El a făcut mai multe stagii de cercetare la Sophia Antipolis, Franța în 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, parțial finanțate de CNRS Franța prin granturi și în Bonn în 2007. El a lucrat cu prof. Markku Sakkinen de la Universitatea din Jyvaskyla, Finlanda pe tematici legate de relația de moștenire inversă în Eiffel. El a lucrat de asemenea cu dr. Gunter Kniesel la implementarea semanticii relației de moștenire inversă, folosind transformări condiționale aplicate pe baze de fapte Prolog extrase din proiecte Eiffel. Ciprian-Bogdan Chirilă și-a susținut teza în anul 2010, luna februarie, fiind evaluat de o comisie internațională. În anul 2011 Ciprian-Bogdan Chirila devine șef de lucrări în departamentul de Calculatoare și tehnologia informației. În 2014 el câștigă un proiect de bursă postdoctorală sub supervizarea domnului prof. Horia Ciocârlie și a doamnei prof. Lăcrămioara Stoicu-Tivadar, dezvoltând modele pentru Obiecte de învățare auto-generativă utilizate în e-learning. În 2012 și în 2016 Ciprian-Bogdan Chirilă câștigă două mandate de senator în Senatul UPT. În 2016, Ciprian-Bogdan Chirilă devine prodecan al Facultății de Automatica și calculatoare, având un mandat de 4 ani. În anul 2017, împreună cu prof. Vladimir Crețu, conduce teza de doctorat a studentei Felicia-Mirabela Costea în domeniul e-learning și anume în tematica obiectelor de învățare auto-generative.

Oana Sorina Chirilă

Ș.l.dr.ing. Chirila Oana Sorina este șef de lucrări la Facultatea de Automatică și Calculatoare în cadrul departamentului de Automatică și Informatică Aplicată, titular la cursurile de Medii și Tehnologii de Programare la specializarea Informatică anul 3 și la cursul de Fundamente de sisteme biologice și informatică medicală la master Sisteme Informatice în Îngrijirea Sănătății, anul I. Este administrator al Campusului Virtual UPT la Facultatea de Automatică și Calculatoare începând cu anul 2020. Lucrează în Campusul Virtual începând cu anul 2013 în cadrul cursului de Programare Java de la Învățământ la distanță.

Mircea Vodă

Prof. dr. ing. Vodă Mircea este absolvent al Institutului Politehnic “Traian Vuia” Timișoara. În prezent, este profesor la Facultatea de Mecanicặ, Departamentul de Mecatronicặ. Disciplinele pe care acesta le predă sunt: Geometrie descriptivặ, Desen tehnic și Grafică tehnicặ asistatặ de calculator. Domenii sale de cercetare sunt: Caracterizare materiale utilizate în domeniul ingineriei mecanice, Fiabilitate structuri mecanice.