Webinar #construimimpreuna: Ce înseamnă transformarea digitală în învățământul preuniversitar?

Webinar #construimimpreuna: Ce înseamnă transformarea digitală în învățământul preuniversitar?

#shapingtogether #developingtogether #construimimpreuna

Viața și educația în pandemie continuă și după aproape doi ani am acumulat experiență, am oferit numeroase cercetări și analize, am reflectat asupra pașilor făcuți în 30 de webinarii Împreună Online. Știm ce am fi putut face mai bine, avem idei despre cum să facem mai bine, cum să setăm educația pentru era digitală, ce anume am vrea să aflăm din știință și tehnologie și acum a sosit timpul să acționăm. 

În această nouă serie de webinarii Împreună, scopul nostru este să oferim informații, idei, analize, să vă provocăm la discuții și să vă stimulăm să construim un viitor în despre cum să facem acele schimbări necesare, să mergem mai departe și să modelăm educația și știința pentru astăzi și mâine.

Primul webinar din această serie  a adus în prim-plan necesitatea formării de competențe digitale, utilizarea instrumentelor digitale în predarea didactică și în preuniversitar, conform Strategiei privind digitalizarea educației în România, analizând Monitorul educației și formării 2021.

Cei peste 600 de participanți pe platforma Zoom, alături de alte câteva sute de persoane prezente pe Facebook și YouTube și-au exprimat interesul legat de  situația actuală în educație, în vremurile post pandemie, asupra valorificării în întregime a potențialului noilor modele de educație digitală descoperite și experimentate în ultima perioadă și față de soluționarea diferitelor probleme și provocări, întâmpinate pe parcursul ultimilor ani în învățământul preuniversitar și nu numai.

Experții din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Timiș, Universitatea Politehnica Timișoara, Casa Corpului Didactic au adus în fața sutelor de participanți prezenți idei și soluții aplicate despre învățământul hibrid și predarea alternativă online și fizic,  experiențe și soluții practice pentru educația digitală, dar mai ales soluții pentru realizarea transformării educaționale în mediul educațional preuniversitar post-pandemic.

Întrebările abordate în acest webinar au fost: 

Cât de bine ne-am descurcat și ce lecții am învățat?

Cum se reflectă acele lecții în planificarea viitoare?

Ce ar trebui să rămână și ce trebuie schimbat?

De ce aveam nevoie de o pandemie ca și catalizator pentru transformarea digitală a învățământului preuniversitar ?

urmate de multe alte întrebări, opinii și idei spre a soluționa toate provocările aduse în învățământ ultima perioadă.

Cuvintele finale rostite de către prezentatori s-au concentrat asupra următoarelor aspecte: curaj, colaborare, mentalitate, exigență și perseverență, cu scopul de a găsi soluțiile potrivite pentru a avea un învățământ de calitate, pentru a evolua și pentru a seta educația la standardele erei inovative, digitale .

Despre Monitorul educației și formării 2021

Monitorul educației și formării 2021 conține 27 de rapoarte de țară individuale. Acest volum se bazează pe cele mai actuale evidențe cantitative și calitative pentru a prezenta și evalua principalele măsuri politice recente și în desfășurare din fiecare stat membru al UE. Prin urmare, acesta vine în completarea altor surse de informații care oferă descrieri ale sistemelor naționale de educație și de formare.

Sesiunea a continuat cu prezentarea unei unelte de învățareUniCampus, o inițiativă a Centrului de ID/IFR și eLearning (CEL) al Universității Politehnica Timișoara (UPT), cu scopul de a dezvolta primul MOOC (Massive Open Online Courses) universitar din România, ca o platformă virtuală online pentru cursuri în regim liber, gratuit, deschis, pentru toată lumea

Vom răspunde împreună provocărilor de a construi modele și structuri în educație și știință în colaborare de IEEE România, Asociația EDEN Europe, Alianța Română a Universităților Tehnice și Universitatea Politehnica Timișoara.

Webinarul a fost transmis live pe platforma Zoom, Facebook și YouTube.

Urmărește înregistrarea webinarului mai jos: