Construim Împreună #7 – IEEE Education Week in Romania 1: Exemple moderne de predare STEM în universitățile din România

Construim Împreună #7 – IEEE Education Week in Romania 1: Exemple moderne de predare STEM în universitățile din România

Organizat în colaborare cu IEEE Romania

#shapingtogether #developingtogether #construimimpreuna

Viața și educația în pandemie continuă și după aproape doi ani am acumulat experiență, am oferit numeroase cercetări și analize, am reflectat asupra pașilor făcuți în 30 de webinarii Împreună Online. Știm ce am fi putut face mai bine, avem idei despre cum să facem mai bine, cum să setăm educația pentru era digitală, ce anume am vrea să aflăm din știință și tehnologie și acum a sosit timpul să acționăm. 

În această nouă serie de webinarii Împreună, scopul nostru este să oferim informații, idei, analize, să vă provocăm la discuții și să vă stimulăm să construim un viitor despre cum să facem acele schimbări necesare, să mergem mai departe și să modelăm educația și știința pentru astăzi și mâine.

Universitatea Politehnica Timișoara împreună cu IEEE România a organizat două evenimente în afiliere la Săptămâna Educației IEEE, parte a webinarilor Construim Împreună.

Webinarul Construim Împreună #7 din 30 martie 2022 a adus în prim plan experiențe de predare a științelor avansate și a disciplinelor tehnice studenților din universitățile din România. 

Profesori de la universitățile tehnice din Timișoara, București, Cluj Napoca, Iași au prezentat metode de predare de la distanță a electronicii, introducerea de concepte înalte în informatică și inteligență artificială, toate parte a acțiunilor către o schimbare de paradigmă în predarea STEM

Acest webinar a fost dedicat exemplelor moderne de predare STEM în universitățile din România și tuturor actorilor din domeniul educațional, având ca scop principal promovarea ideilor de inovare universitare și noilor tendințe în introducerea noțiunilor de Inteligență Artificială în educație.

Printre subiectele prezentate în cadrul acestui eveniment online se enumeră:

  • introducerea conceptelor de inteligență artificială (AI) și învățare automată (ML), care oferă studenților abilități vitale care ar putea să contribuie la atingerea unor performanțe de top în domeniilor lor în viitor;
  • promovarea în diferite contexte a colaborării dintre universitați europene, școli, organizații non-guvernamentale și asociații profesionale;
  • aducerea la cunoștiința tuturor participanților despre cele mai recente tendințe în predarea AI care vor ajuta la îmbunătățirea experienței la clasă;
  • evidențierea aspectelor software, hardware și aplicativ care îi vor ajuta pe educatori să introducă cu ușurință conceptele cheie specifice AI/ML.

Tot în cadrul acestei sesiuni, prezentatorii au împărtășit din experiența acumulată pe parcursul anilor de activitate în domeniul educației și al tehnologiei și au vorbit despre impactul pe care îl au universitățile europene în domeniul inovării și al educației.

IEEE România încurajează și sprijină activitățile de promovare a ingineriei printr-o varietate de acțiuni, materiale de suport create și împărtășite între colegii din IEEE, organizează conferințe în care sunt prezentate studii din experiențele educaționale, seminarii și webinarii pentru inspirarea celor mai bune practici.

IEEE oferă resurse preuniversitare STEM, universitare și de educație profesională continuă pentru ingineri și profesioniști tehnici de pe tot globul!

De la activități locale și regionale, la webinarii și cursuri online, la burse și evenimente și multe altele, IEEE oferă membrilor și comunității globale o mulțime de resurse educaționale.

În sprijinul acestei misiuni, IEEE Education Society a organizat un program complet de evenimente sprijinite de societate care are loc în perioada 4-8 aprilie 2022, ca parte a Săptămânii Educației IEEE.

Vă invităm să vă înregistrați la oricare dintre evenimentele din program și la Programul de evenimente sprijinit de Education Society pentru a avea ocazia de a participa la aceste webinarii, deschise și pentru non-membri IEEE!

Săptămâna Educației IEEE

reprezintă o săptămână de prezentare a oportunităților educaționale oferite de IEEE și a numeroasele sale unități organizaționale, societăți și comitete din întreaga lume. IEEE Education Week este o modalitate excelentă de a explora programele educaționale și ofertele de la IEE.

Webinarul a fost transmis live pe platforma Zoom (înregistrarea fiind necesară), Facebook și YouTube.

Vom răspunde împreună provocărilor de a construi modele și structuri în educație și știință în colaborare de IEEE România, Asociația EDEN Europe, Alianța Română a Universităților Tehnice și Universitatea Politehnica Timișoara.

Vizionează înregistrarea evenimentului integral mai jos:

BIOS

Cristian-Gyozo Haba

Cristian-Gyozo Haba este profesor al Facultății de Inginerie Electrică, Energetică și Informatică Aplicată a Universității Tehnice “Gheorghe Asachi” din Iași. Este directorul Departamentului de Electrotehnică și membru al Comisiei de informatizare şi comunicaţii digitale a Senatului universității, domeniile de interes fiind proiectarea sistemelor digitale, proiectarea sistemelor înglobate, învățământ on-line (laboratoare cu acces de la distanță, laboratoare virtuale) și sisteme de măsură distribuite. Este membru al IEEE, ACM și EAI și din 2019 președinte al IEEE Romania Education Chapter.

Marius Neag

Marius Neag a primit Diploma de Inginer Electronic de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (TUCN), România, în 1991 și s-a alăturat aceleiași universități ca asistent universitar un an mai târziu. El a primit titlul de doctor de la Universitatea din Limerick, Irlanda, în 1999, apoi a lucrat câțiva ani ca designer senior de circuite integrate RF, analog și semnal mixt în Irlanda și SUA, înainte de a reveni în mediul academic. Din 2008 este profesor asociat la TUCN, unde a co-fondat Grupul de cercetare „Digitally Enhanced RF and Analog IC”. Este coautor a 3 cărți despre design analog IC și a peste 100 de lucrări științifice, precum și a trei internaționale. Interesele sale de cercetare includ proiectarea de PMIC-uri, sintetizatoare de frecvență, front-end-uri analogice, transceiver pentru comunicații cu fir și fără fir, metodologii de proiectare pentru circuite integrate RF și analogice, teoria circuitelor. Pe lângă proiectarea IC, este foarte interesat de dezvoltarea de instrumente educaționale și Metode pentru electronică.Membru IEEE din 1994, Marius Neag este în prezent Vicepreședinte atât al Societății de Educație, cât și al Societății de Circuite Solide, Secția România, și este consilier al Filialei Studenți IEEE la Universitatea Tehnică din Cluj- Napoca.

Cătălin Daniel Caleanu

Cătălin Daniel Caleanu a primit Masterul în Electronica Sistemelor Inteligente și doctoratul în Inginerie Electronică, ambele de la Universitatea Politehnica Timișoara. Acesta este în prezent prof. dr. habil. ing. cu Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale din UPT, Timișoara, România, unde în prezent predă cursuri Deep Neural Networks, Bioinspired Systems și Embedded System. El a fost autor a peste 100 de reviste tehnice și lucrări de conferințe și a fost coautor de zece cărți, în principal în domeniile rețelelor neuronale, sistemelor fuzzy, calculul evolutiv, viziunea computerizată și domeniile sistemelor încorporate. Principalele direcții de cercetare sunt în aplicațiile de deep learning pentru imagistica medicală, biometrie, supraveghere video și auto. Mai multe detalii pe site-ul IEV Research Group, http://intelligentembeddedvision.upt.ro/.

Alexandru Mihai Antonescu

Dr. Alexandru Mihai Antonescu a primit titlul de Inginer, Master, în Microelectronică, și doctoratul în Inginerie Electrică de la Universitatea „Politehnica” din București, România, în 2012, 2014 și, respectiv, 2019. În prezent, este lector la Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației, Universitatea „Politehnica” din București, România și designer senior de memorie nevolatilă (NVM) în cadrul Departamentului de Dezvoltare a Produselor Noi de Microcontroler pe 8 biți de la Microchip Technology din București, RO. Interesele sale de cercetare includ circuite de putere ultra-scăzută, efecte de ordinul doi asupra dispozitivelor, testare/validare automată, senzori și sisteme de achiziție de date. El este unul dintre co-fondatorii mai multor laboratoare de referință microelectronice, bazate pe Cadence, care oferă o legătură universitară puternică pentru rolurile din industria de proiectare și inginer de layout: „Tehnici de proiectare VLSI” și „Baza tehnologiei microelectronice”, care oferă instruire pentru proiectarea viitoare și fizică. ingineri. Este fondatorul „Laboratorului de validare automatizată” al cărui curriculum oferă, pe parcursul a două semestre consecutive, educație pentru viitorii ingineri de validare/produs.

Mădălin Moise

Vasile Mădălin MOISE s-a născut pe 8 august 1990 la Pitești. Și-a luat doctoratul în 2020 la Școala Doctorală de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației a Universității Politehnica din București. Începând cu 2019 este copreședinte voluntar al IEEE EPS Student Chapter, devenind consilier în 2021 și din 2020 președinte al IEEE NTC Student Chapter la Universitatea Politehnica din București, unde promovează colaborarea studenților și gestionează proiecte fructuoase. În prezent lucrează ca lector la Universitatea Politehnică București, Departamentul de Tehnologie Electronică și Fiabilitate. Înainte de asta a lucrat pentru Institutul de Cercetare Nucleară din Pitești România, Continental Automotive din Sibiu România și Jaguar Land Rover din Coventry Marea Britanie.