Construim Împreună #6 – Micro-credențialele și importanța lor pentru Universitățile Europene

Construim Împreună #6 – Micro-credențialele și importanța lor pentru Universitățile Europene

#shapingtogether #developingtogether #construimimpreuna

Viața și educația în pandemie continuă și după aproape doi ani am acumulat experiență, am oferit numeroase cercetări și analize, am reflectat asupra pașilor făcuți în 30 de webinarii Împreună Online. Știm ce am fi putut face mai bine, avem idei despre cum să facem mai bine, cum să setăm educația pentru era digitală, ce anume am vrea să aflăm din știință și tehnologie și acum a sosit timpul să acționăm. 

În această nouă serie de webinarii Împreună, scopul nostru este să oferim informații, idei, analize, să vă provocăm la discuții și să vă stimulăm să construim un viitor despre cum să facem acele schimbări necesare, să mergem mai departe și să modelăm educația și știința pentru astăzi și mâine.

Miercuri, 23 Martie, a avut loc ediția #6 a seriei de webinarii #construimîmpreună pe tema: Micro-credențialele și importanța lor pentru Universitățile Europene.

Prin acest webinar au fost aduse în prim-plan micro-credențialele și modul în care acestea pot fi folosite în educație.

Acest webinar a fost dedicat educației deschise și tuturor actorilor din domeniul educațional, având ca scop principal promovarea ideilor de antreprenoriat și inovare universitare și planificarea strategică a universităților de viitor pentru UPT și universitățile din România, în colaborare cu partenerii proiectelor Universități Europene E³UDRES² și EIT-HEI EINS.

Printre subiectele prezentate în cadrul acestui eveniment online se enumeră:

  • informarea persoanelor care activează în domeniul învățământului despre educația deschisă și beneficiile aduse de micro-credențiale;
  • promovarea în diferite contexte a colaborării dintre universitați europene, școli, organizații non-guvernamentale și asociații profesionale;
  • aducerea la cunoștiința tuturor participanților despre micro-credențialele dezvoltate în cadrul unor proiecte europene și acordarea de microcredite în cadrul acestora.

Tot în cadrul acestei sesiuni, a fost adus la cunoștință inițiativa Uniunii Europene privind  inițiativele revoluționare ale Universităților Europene, care se bazează în special, pe inovare și tehnologie.

 Webinarul este parte a EIT-HEI EINS Open Lecture series.

Evenimentul a fost deschis de către dr. ing. Diana Andone, EDEN Senior Fellow, Director CeL, Universitatea Politehnica Timișoara, România, cu prezentarea unei unelte importante a educației deschise și anume Certificatele Digitale Deschise și evoluțiile proiectelor din cadrul Universităților Europene,  hub-ul de învățare dezvoltat și cursurile gratuite deschise pentru mobilitățile virtuale care au la bază acreditările digitale, utilizând standardul Certificate Digitale Deschise pentru a recunoaște participarea la MOOC-urile existente.

Dr. Don Olcott, Jr. FRSA, Președinte HJ Associates, Președinte al Consiliului EDEN al colegilor, Profesor onorific, Universitatea din Africa de Sud a avut o prezentare despre Remodelarea acreditării universitare: O sinergie de acreditări online, deschise și micro-credențiale, aducând în atenția participanților câteva întrebări-cheie, adresate în special liderilor instituționali:

Sunt micro-credențialele și distribuția digitală parte a strategiei dvs.?
Care sunt obiectivele strategice ale micro-credențialelor pentru universitatea dvs.?
Ce programe bazate pe abilități vă reprezintă punctele forte instituționale și vă permit să concurați pe această piață emergentă de micro-credențiale?
Cine plătește? Instituţia? Guvernul? Elevii? Publicul extern? Angajatorii? Toate acestea?

Michal Karpíšek, Expert senior în politici, Alianța universitară europeană E3UDRES2, UAS St. Pölten, Austria a vorbit despre: proiectul E3UDRES2 și inițiativele pe termen lung, cât și despre contextul construirii unei structuri universitare în viitor; ce înseamnă micro-acreditările, obiectivele și grupurile țintă văzute de părțile interesate, precum și despre importanța utilizării instrumentelor relevante, încheind prezentarea cu o serie de oportunități și provocări aduse de această inițiativă a Universităților Europene.

Katalin Szondy – Responsabil pentru dezvoltarea învățământului superior la STPUAS, Universitatea de Științe Aplicate St Poelten, Austria a făcut o trecere în revistă a strategiei europene legate de micro-credențiale pentru a îmbunătăți învățarea pe tot parcursul vieții și pentru a asigura calitatea în viitorul învățării și abilităților, prezentând câteva inițiative și recomandări legate de aceasta.

Aceasta a continuat cu o serie de facilități aduse de micro-credențiale în societate, printre care: micro-credențiale vor aduce învățarea pe tot parcursul vieții la un alt nivel; micro-credențiale vor deveni motorii schimbării și dezvoltării societale.

Prezentările au fost în limba Engleză și a fost asigurată traducerea simultană în limba Română. 

Webinarul a fost transmis live pe platforma Zoom (înregistrarea fiind necesară), Facebook și YouTube

 De asemenea, participanții nu au ezitat să își arate interesul pe parcursul acestei întâlniri, astfel încât, s-au antrenat în discuții și au intervenit cu intrebări, tocmai pentru a asimila cât mai bine informația.  

Vom răspunde împreună provocărilor de a construi modele și structuri în educație și știință în colaborare de IEEE România, Asociația EDEN Europe, Alianța Română a Universităților Tehnice și Universitatea Politehnica Timișoara.

Vizionează înregistrarea evenimentului integral mai jos:

BIOS

Don Olcott, Jr., FRSA

Dr. Don Olcott, Jr., FRSA, este președintele Global Higher Education Consultants and Associates, specializat în leadership educațional și în învățământul universitar deschis și la distanță. Are sediul în România și deține dublă cetățenie canadiană-americană și rezidența română. El este fost director executiv al Observatorului pentru Învățământul Superior fără Frontiere (OBHE) din Londra și fost Președinte al Consiliului de Administrație și Președinte al Asociației de Învățare la Distanță din Statele Unite (USDLA). A trăit și a lucrat la nivel internațional în Australia, Marea Britanie, Emiratele Arabe Unite, Germania, SUA, Canada și România. El este actualul președinte al Consiliului EDEN al colegilor.
Dr. Olcott a primit în 2016 Premiul Stanley Draczek pentru Predare Remarcabilă de la Campusul Global al Universității din Maryland pentru excelență în predarea și învățarea online. Dr. Olcott a primit în 2013 Premiul Individual de Excelență al Consiliului Internațional al Educației la Distanță (ICDE) pentru conducerea și contribuțiile sale la educația globală deschisă și la distanță. A fost profesor invitat și co-director al Laboratorului de inovare digitală uImagine și șef al campusului virtual la Universitatea Charles Sturt din Australia, între 2014 și 2017.
Don este fost președinte al Consiliului de administrație și președinte al Asociației Statelor Unite de Învățare la Distanță (USDLA). Don a făcut parte oficial în grupul de strategie extern al Universității Deschise, a făcut parte din grupul operativ de învățare online din Regatul Unit (2009-2011); și este membru al Societății Regale pentru Arte (FRSA). El continuă să lucreze în numeroase comitete editoriale în învățământul deschis și la distanță și să publice. Interesele de cercetare ale Dr. Olcott includ limba și cultura în învățământul superior transfrontalier, modele de afaceri durabile ODL și OER, modele inovatoare de proiectare a învățării pentru ODL și OER, precum și leadership și inovare în învățământul deschis și la distanță și resurse educaționale deschise (OER). El și soția sa Nicoleta locuiesc în România.

Michal Karpíšek

Michal Karpíšek este un expert senior în politici în cadrul Alianței universitare europene E3UDRES2, care a fost remarcată prin accent puternic pe ecosistemele regionale, abordând nevoile lor de competențe și inovare. .
Michal a servit timp de 5 ani ca secretar general al EURASHE, o reprezentanță politică a învățământului superior profesional din Europa. El a reprezentat EURASHE în cadrul diferitelor forumuri europene de politici și părți interesate, structuri de lucru ale CE privind politicile de învățământ superior. Aceasta a inclus discuții conceptuale despre micro-acreditări și metode inovatoare de învățare.
A fost de două ori consilier al miniștrilor cehi ai educației (2001-2003, 2010-2011) sau al adjuncților acestora pentru învățământul superior.
Are experiență în proiecte internaționale și consultanță, inclusiv reforme educaționale în Europa Centrală și Asia Centrală.

Katalin Szondy

Katalin Szondy este responsabilă cu dezvoltarea programului la St. Pölten UAS din 2013 și este șef al Unității de servicii Dezvoltare învățământ superior.
De aproape două decenii în sectorul învățământului superior, ea are mulți ani de experiență în domeniul proiectării curriculumului și al acreditării programelor, care este un pilon central al asigurării calității studiilor și predării în conformitate cu Legea Universității de Științe Aplicate. În calitate de expert național pentru EHEA, ea este responsabilă de implementarea la nivelul universității a specificațiilor și recomandărilor din Procesul Bologna, în special în ceea ce privește asigurarea calității studiilor și predării în conformitate cu standardele și orientările europene pentru asigurarea calității.
Ca expertă de lungă durată în domeniul proiectării curriculum-ului și al asigurării calității universitare, este implicată în numeroase proiecte și grupuri de lucru naționale și internaționale pe teme selectate în dezvoltarea învățământului superior. Katalin Szondy deține un doctorat în Studii de traducere la Universitatea din Viena și a lucrat timp de aproape un deceniu la Centrul pentru Studii de Traducere (Universitatea din Viena), unde a fost lector superior și director de program de studii la licența Comunicare transculturală și la diplomele de master Traducere și interpretare.
Interesul ei special constă în domeniul subiectelor sociopolitice ale SEIS, în special în deschiderea universităților către studenți netradiționali. În calitate de expert în educația cooperativă în Austria, Katalin Szondy sprijină o mai mare deschidere din partea universităților către parteneriate cu industria.