ADMITERE ID/IFR 2023 – sesiunea SEPTEMBRIE

ADMITERE ID/IFR 2023 – sesiunea SEPTEMBRIE

ADMITERE ID/IFR - sesiunea SEPTEMBRIE 2023​

Fii student al Universității Politehnica Timișoara la distanță​

Fii student al Universității Politehnica Timișoara oricând, de oriunde și în ritmul tău! În 31 August dăm startul pentru concursul de ADMITERE ID/IFR 2023 în format fizic! Optează pentru înscrierea online, sau din 31 August la universitate.

Accesul la cursuri, note, teme și informații administrative este permanent prin platforma Campus Virtual UPT. Activitățile de laborator, seminar și examenele au loc doar sâmbăta și duminica. Cursurile și cadrele didactice, competențele, titlul și profesia sunt aceleași cu studiile la forma de învățământ cu frecvență.

Echipa de Suport dedicată ID/IFR îți stă la dispoziție, atât în perioada de admitere, cât și pe parcursul anilor de studiu! 

 

Te-ai gândit să termini o facultate, însă crezi că timpul nu îți permite? Acum poți deveni student la Universitatea Politehnica Timișoara, indiferent de localitatea sau țara de rezidență, numărul orelor lucrate pe săptămână sau responsabilitățile de zi cu zi.

Universitatea Politehnica Timișoara, prin Centrul ID/IFR și e-Learning (CeL) organizează și desfășoară, în perioada următoare, admiterea online și fizic pentru programele de studiu în regim de învățământ la distanță și învățământ cu frecvență redusă.

https://elearning.upt.ro/admitere/ 

Admitere 2023 sesiunea Septembrie pentru cursurile de învățământ la distanță şi învăţământ cu frecvenţă redusă la Universitatea Politehnica Timișoara.

Activitate Mod derulare și perioadă
Înscriere candidați:

Online prin Enroll: https://admitere.upt.ro:
25.08.2023 – 09.09.2023 până la ora 14:00

Fizic la centrele din facultăți/CeL:
31.08.2023 - 09.09.2023 până la ora 14:00
astfel:
31.08 - 01.09.2023, 09:00 – 16:00
02.09.2023, 09:00 – 14:00
04 - 08.09.2023, 09:00 – 16:00
09.09.2023, 09:00 – 14:00

Concurs de dosare:

09.09.2023

Afișare rezultate concurs:

09.09.2023, ora 20:00

Confirmări Runda I:

Fizic la sediu: 11.09.2023 – 12.09.2023, 9:00 – 16:00

Online prin Enroll: 11.09.2023 – 12.09.2023, până la ora 16:00

Afișare Runda II:

12.09.2023, ora 20:00

Confirmări Runda II:

Fizic la sediu: 13.09.2023, 9:00 – 16:00
14.09.2023, 9:00 – 14:00

Online prin Enroll: 13.09.2023 – 14.09.2023, până la ora 14:00

Afișare Runda III:

14.09.2023, ora 16:00

Confirmări Runda III:

Fizic la sediu: 14.09.2023, orele 16:00 - 18:00
Online prin Enroll: 14.09.2023, orele 16:00 - 18:00

Rezultatele finale:

14.09.2023, ora 20:00

Locuri scoase la concurs la specializările cu cursuri ID/IFR - sesiunea SEPTEMBRIE

Facultatea Denumirea specializării Locuri
Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale
Tehnologii și sisteme de telecomunicații – ID
11
Științe ale Comunicării
Comunicare și relații publice – ID
25
Mecanică
Tehnologia construcțiilor de mașini – IFR
27
Automatică și Calculatoare
Informatică – ID
14

Tipul concursului de admitere

Pentru formele de învățământ ID/IFR, admiterea se desfășoară prin concurs de dosare, media de admitere este egală cu media la Bacalaureat. În acest an, procedura de admitere poate fi realizată atât online (înscrierea), cât și fizic, la sediul CeL sau centrele din facultăți și centrele zonale dedicate admiterii, conform programului din calendarul admiterii 2023.

Programele de studiu sunt acreditate de către ARACIS și conferă o diplomă echivalentă celei de la forma de învățământ cu frecvență, mai precis – diploma de studii superioare de licență în forma de învățământ la distanță/cu frecvență redusă, conform cu hotărârea publicată în Monitorul Oficial al Guvernului României.

Înscrierea la concursul de admitere pentru anul universitar 2023-2024 se poate realiza atât online – folosind aplicația dedicată Enroll (https://admitere.upt.ro/ ), cât și fizic, la centrele din facultăți sau sediul CeL, sau centrele zonale dedicate admiterii, personal, de către fiecare candidat.

Mobil: (+4)0725 890 389; (+4)0725 890 988

E-mail: contact@elearning.upt.ro

Diploma de licență acordată la finalul studiilor este echivalentă celei de la forma de învățământ cu frecvență, singura diferență fiind menționarea formei de învățământ. Curricula, cursurile sunt identice cu cele de la forma de învățământ cu frecvență, iar tutorizarea va fi efectuată de către aceleași cadre didactice care desfășoară cursuri la forma de învățământ cu frecvență.

Avantaje ale desfășurării cursurilor prin învățământ la distanță:

  •       întâlniri față în față, în Universitate / semestru, programate în zilele de sâmbătă – ID
  •       întâlniri sâmbăta și duminica conform planului de învățământ anual – IFR
  •       acces permanent la platforma online Campus Virtual al UPT – cursuri, note, teme și informații administrative
  •   examene programate doar sâmbătă și duminică

Studenții ID/IFR beneficiază de suport fizic la sediul CeL, dar și online, prin intermediul Campusului Virtual: materiale de curs, teme și activități, note examene, informații administrative, comunicare și interacțiune directă pe durata studiilor.

Tehnologii și Sisteme de Telecomunicații

Absolvenţii acestei specializări vor deveni specialişti de înaltă performanţă şi competenţă cu o bună pregătire fundamentală în domeniul electronicii şi telecomunicaţiilor, dar în egală măsură pregătiți şi în domenii conexe, astfel încât să se integreze rapid în economia de piaţă.

Ei vor beneficia de pregătire de înalt nivel în domenii de actualitate pe piaţa muncii: transmisii integrate de date şi voce, tehnologii audio-video şi multimedia, programare web, reţele de telecomunicaţii, telefonie fixă şi mobilă, dezvoltare de aplicații online.

Toți absolvenţii ultimelor generații şi-au găsit locuri de muncă în domeniu.  http://www.etc.upt.ro/  

Informatică 

Absolvenţii acestei specializări vor deveni specialişti informaticieni. Informaticianul în formare trebuie să poată găsi soluţii complete pentru problemele practice de prelucrare a datelor şi pe baza conceptelor generale ale informaticii şi ştiinţei calculatoarelor. Pentru aceasta trebuie să stăpânească pe lângă bazele teoretice ale informaticii şi posibilităţile utilizării practice a acestora. El/ea va trebui să cunoască şi să înţeleagă un spectru larg de aplicaţii din tehnică, respectiv economie. Informaticianul găsește un larg domeniu de activitate în diverse domenii ale tehnicii şi economiei.

Ei vor beneficia de pregătire de înalt nivel în domenii de actualitate pe piaţa muncii: medii de programare, dezvoltare şi administrare sisteme informatice, administrare de reţea, dezvoltare de aplicaţii web.

https://admitere.ac.upt.ro/

Comunicare şi Relaţii Publice

Pentru Comunicare şi Relaţii Publice (CRP) în regim de învăţământ la distanţă (ID) competenţele, calificările şi diplomele conferite sunt identice cu cele oferite de specializarea la forma de învăţământ cu frecvenţă Comunicare şi Relaţii Publice, domeniul de licență Științe ale Comunicării. Titlul profesional care se acordă absolvenților la finalizarea studiilor este de “Licenţiat în Ştiinţe ale comunicării”.

Programul de studii Comunicare şi relaţii publice – învățământ la distanță formează absolvenţi capabili să activeze ca specialişti în domeniul comunicării şi al relaţiilor publice pentru activităţi specifice ocupaţiei, desfăşurate în instituţii, societăţi comerciale, organizaţii politice, organizaţii non-guvernamentale etc.: specialişti în comunicare și relaţii publice, specialişti în relaţiile cu presa, purtători de cuvânt, consultanţi în comunicare și relații publice, consultanţi resurse umane, asistenți manager, referenți, mediatori lingvistici.

http://sc.upt.ro/

Tehnologia Construcţiilor de Maşini

Specializarea Tehnologia Construcţiilor de Maşini (TCM) defineşte o profesie adaptată evoluţiei economice prezente şi viitoare, conectată la practica europeană şi mondială, în care inginerului mecanic, pe lângă instruirea tehnică de bază de profil Inginerie Industrială, i se formează competenţe operaţionale pentru sectorul productiv în general dar şi pentru sfera serviciilor şi de promovare produs.

Profilul profesional al inginerului TCM oferă absolvenților noștri posibilități diversificate de integrare pe piaţa muncii în sectoare industriale sau de prestări de servicii cum ar fi: producţia de componente, subansambluri sau produse industriale sau manufacturiere, pentru industria de autovehicule (automotive), energetică, transporturi aeriene, navale sau feroviare, echipamente industriale, produse electrocasnice, aparate de măsură și control, mecanică auto, întreținere şi reparații în domeniul mecanic.

http://mec.upt.ro/

ID are profesori foarte buni și dedicați, care m-au ajutat să deprind cunoștințe în domeniul atât de dinamic al tehnologiei informației, prin cursuri moderne și interactive. Prin studiu continuu, lucru la firmă, concursuri, un internship în Finlanda și alte cursuri și specializări online pe care le-am urmat cu multă pasiune, cred am reușit să acumulez multă experiență pe perioada facultății și să fiu cu un pas în fața colegilor mei, la finalizarea studiilor de licență.

Lumea în care trăim astăzi și industriile în care lucrăm sunt într-o continuă dezvoltare și se tehnologizează foarte repede, iar noi suntem nevoiți să nu ne oprim din învățat pe tot parcursul vieții, pentru a rămâne relevanți în domeniile în care profesăm. De asemenea, și modul de lucru se schimbă, programele de lucru devin mai flexibile pentru a le permite oamenilor să își ducă la capăt responsabilitățile pe care le au.

Astfel, consider că probabil cea mai bună opțiune care ne oferă cunoștințele necesare, flexibilitatea de a ne urma interesele și modelul de învățare continuă este o astfel de specializare la distanță, pe care eu sunt foarte mulțumit ca am urmat-o.

Victor Holotescu  – absolvent Informatică ID, promoția 2016

Care este scopul meu la UPT – TCM-IFR ?

Cu toții avem visuri, al meu a fost să ajung inginer. S-a întâmplat la 27 de ani, la nici 2 luni după începerea cursurilor UPT-TCM-IFR. Trebuie doar să crezi în visul tău și cel mai important să știi ce vrei.

IFR mi-a oferit șansa unei noi vieți. Recunosc că pe primul loc este familia mea, dar totodată îmi gestionez timpul destul de bine (având în vedere participarea la cursuri, doar în weekend-uri) iar timpul rămas după job îl aloc atât studiului (curiozitate, interes și pasiune) cât și momentelor petrecute cu cei dragi, pentru a evolua nu doar intelectual dar și pe plan social, spiritual cât și fizic.

Recomanzi IFR?

Da, am recomandat tuturor oamenilor, indiferent de vârstă, oameni care nu au avut curaj sau care au crezut că nu este momentul. “În fiecare zi te trezești și ai o a doua șansă să faci ce vrei, să fii cine vrei, singurul lucru care te poate opri ești tu”.

Marius Bundac – student în anul IV – Tehnologia Construcțiilor de Mașini  IFR   

N-am uitat de facultate. Din momentul în care am fost admisă la Facultatea de Științe ale Comunicării din cadrul Universității Politehnica Timișoara am știut că locul meu este aici. Am ales specializarea Comunicare și Relații Publice deoarece are ceva aparte, ceva ce te face să rămâi lângă cadrele didactice și să aprofundezi domeniul cât mai mult. Această facultate îți oferă direcții diverse de dezvoltare și învățare și te pune fără îndoială în fața unor oportunități extraordinare de a cunoaște și de a te dezvolta. Aici este locul potrivit pentru cineva care dorește să intre în lumea publicității, a PR-ului sau în general, în lumea comunicării. Pentru mine, cei trei ani de studenție la Facultatea de Științe ale Comunicării specializarea Comunicare și Relații Publice a însemnat o treaptă care te aduce mai aproape de statutul de profesionist într-un domeniu mereu actual și de interes. Cu ajutorul îndrumătorilor, al cadrelor didactice, care m-au susținut de-a lungul celor trei ani de facultate, treapta nu a fost greu de urcat.

În concluzie, vă îndemn pe toți cei care iubiți domeniul comunicării și aveți interesul de a înțelege cât de mult contăm pe actul comunicațional, cu toate speciile acestuia, în domeniul Comunicării și Relațiilor Publice să profitați de șansa de a evolua! Gustă din toate și alege ce ți se potrivește!

Violeta Oneț – absolventă Comunicare şi Relaţii Publice ID – promoția 2019

Dacă ești deja angajat și nu ai timp să faci o facultate la zi care să te ajute în domeniul tău, facultatea la distanță este cea mai potrivită pentru tine! Așa am făcut și eu! Cred în învățarea și educarea continuă și te încurajez și pe tine să o faci! Mai ales în domeniul care te pasionează!

Ludmila Focsa-Popovici – ETC ID 2018

Programele de studiu sunt acreditate* de către ARACIS și conferă aceeași diplomă ca și în cazul studiilor la forma de învățământ cu frecvență, diploma de studii superioare de licență in forma de învățământ la distanță/cu frecvență redusă (conform cu HG607/2014).

 

*(TCM și CRP autorizare provizorie în curs de acreditare)

Website CeL: https://elearning.upt.ro/admitere/

Facebook: https://www.facebook.com/CIDUPT

Twitter: http://twitter.com/elearning

Instagram: @elearning_upt

Youtube: http://www.youtube.com/user/cidupt

 

Contact

Centrul ID/IFR si e-Learning

elearning.upt.ro

Mobil:

(+4)0725 890 389

(+4)0725 890 988

E-mail: contact@elearning.upt.ro

Taxele asociate examenului de admitere la studii universitare de licență stabilite de UPT pentru anul universitar 2023-2024  sunt:

Tip taxă Valoare
Taxa de înscriere
150 lei
Taxa de confirmare
100 lei
Taxa de echivalare a studiilor absolvite
(se percepe doar candidaților declarați admiși și
trebuie achitată odată cu taxa de confirmare – echivalare parțială)
150 lei

Taxele de admitere (înscriere/confirmare) se pot plăti:

1. ONLINE, cu cardul, prin intermediul platformei Enroll sau

2. În următorul cont deschis la UniCredit Bank*:

Universitatea Politehnica Timișoara
Cod FISCAL: 4269282
Cont IBAN:  RO90 BACX 0000 0030 1782 5061
  – Taxe prin Ordin de plată

Citiți cu atenție instrucțiunile de înscriere, după care pregătiți actele necesare înscrierii scanate în format .jpg sau .png.

Timpul estimat de completare a datelor pentru înscrierea online este 15-20 minute.

Taxe de studiu

Specializare Forma de studiu Taxa/an de studiu
Informatică
Învățământ la distanță
3600 lei
Tehnologii și Sisteme de Telecomunicații
Învățământ la distanță
3600 lei
Comunicare și Relații Publice
Învățământ la distanță
2550 lei
Tehnologia Construcțiilor de Mașini
Învățământ cu frecvență redusă
3600 lei

Dosarul de înscriere, generat prin intermediul aplicației Enroll, va conține următoarele elemente:

  • Fișa de înscriere care va fi generată în urma completării tuturor informațiilor solicitate în platforma Enroll. Aceasta va conține datele personale ale candidatului,  date privind pregătirea candidatului, respectiv secțiunea și domeniile la care dorește să se înscrie;
  • Copie după diploma de bacalaureat sau diploma echivalentă; pentru candidații care au promovat examenul de bacalaureat în sesiunea de vară a anului școlar 2020-2021 se acceptă și adeverința-substitut de diplomă eliberată de către instituția de învățământ; 
  • Atestat de echivalare a diplomei de bacalaureat emis de CNRED (pentru candidații care au absolvit un liceu din altă țară).
  • copie după foaia matricolă cu notele obținute pe parcursul liceului, elaborată conform legislației în vigoare;
  • copie după cartea de identitate a candidatului;
  • copie după certificatul de naștere;
  • copie după adeverința medicală eliberată de medicul de familie din care să rezulte aptitudinea medicală pentru domeniile la care se înscrie candidatul; candidații cu afecțiuni cronice vor prezenta adeverințe medicale vizate de medicul de familie în care se va menționa, în mod expres, gradul deficiențelor, în funcție de  localizarea acestora, pe baza diagnosticului stabilit de medicul specialist; nedeclararea acestor afecțiuni atrage după sine consecințele instituționale în vigoare; adeverințele medicale NU trebuie să fie vizate de către medicii Policlinicii Studențești din Timișoara;
  • copie fotografie color tip diplomă;
  • copie după dovada achitării taxei de înscriere – în contul alocat pentru colectarea taxelor de înscriere (dovada eliberată de bancă va trebui să conțină următorul text: „taxă de înscriere la admitere UPT, Facultatea …și Facultatea… sesiunea iulie/septembrie 2022, pentru ….” (se va menționa numele candidatului), în situația în care plata nu s-a făcut online; 
  • numai în cazul în care candidatul solicită scutirea de taxa de înscriere, acesta va anexa o copie a documentului doveditor: adeverință emisă de instituția de învățământ care să ateste situația părintelui/părinților/susținătorilor legali/candidatului (cazurile de la art. 24, lit. a), b) h) și i);  certificatele de deces ale părintelui/părinților și adeverință de la instituția de învățământ (cazurile de la art. 24, lit. c); certificate de deces părinți (cazul de la art. 24, lit. d); adeverințe de la casa de copii (cazul de la art. 24, lit. e); certificat deces și titlul emis conform Legii nr. 341/2004 (cazul de la art. 24, lit. f);  titlu emis conform Legii nr. 341/2004 (cazul de la art. 24, lit. g); 
  • copie după diploma de licență sau adeverință de absolvire și foaia matricolă în cazul candidaților deja licențiați sau cu adeverință de absolvire;
  • copie după adeverință de student și foaia matricolă parțială, în cazul candidaților deja studenți;

Candidații la Facultatea de Științe ale Comunicării vor anexa, de asemenea, o copie după adeverința obținută în urma susținerii probei de competență lingvistică (conform Art. 4) sau copie după unul din următoarele acte (corespunzător limbii programului de studii implicat):

  • Certificat/diplomă de promovare a examenelor cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice într-o limbă străină, conform prevederilor MEC, nr. 5543/12 decembrie 2019
  • Certificat de competenţă în limba engleză CAE-Certificate in Advanced English;
  • FCE – First Certificate in English;
  • CPE – Certificate of Proficiency in English;
  • IELTS-International English Language Testing System;
  • TOEFL-Test of English as a Foreign Language;
  • DSP-Deutsches Sprachdiplom;
  • ÖSP- Österreichisches Sprachdiplom;
  • TEST DaF- stufe B, B;
  • Diploma de absolvire a unui liceu cu predare în limba franceză (doar pentru candidații la Facultatea de Științe ale Comunicării), germană sau engleză;
  • Adeverință prin care să dovedească faptul că au urmat, în timpul învățământului preuniversitar (gimnaziu și liceu), disciplina limba franceză , engleză sau germană minim 4 ani de studii

Precizări importante

În procedura de verificare a dosarului de concurs, comisia are dreptul să solicite clarificări candidatului sau informații de la instituțiile emitente ale documentelor. În cazul în care se constată că documentele digitale/scanate nu corespund realității, candidatul va fi eliminat din concurs.

Întrebări frecvente

Învățământul la distanță conferă aceeași diplomă ca și în cazul studiilor la forma de învățământ cu frecvență iar curricula și cursurile sunt identice cu cele de la forma de învățământ de zi. Diferența constă în numărul de întâlniri fața în față cu cadrele didactice. În cazul învățământului la distanță, au loc 4 întâlniri în universitate, în fiecare semestru, numai în zilele de weekend. Totodată, administrarea temelor / proiectelor și suportul de curs sunt desfășurate prin platforma Campus Virtual al UPT.

Nu. În regimul de studiu ID/ IFR examenele se suțin în perioada sesiunii, la sediul facultății, însa sunt programate numai în zilele de weekend.

Admiterea pentru învățământul în regim ID/IFR se organizează prin concurs de dosare. Criteriul de departajare este media obținută la Bacalaureat.

Da. În cazul în care ați absolvit o facultate la ciclul de licență sau ați urmat cursurile unei specializări parțial, disciplinele comune cu curricula specializării la care aplicați pot fi echivalate. Procesul de echivalare presupune atașarea la dosarul de admitere a unei cereri de echivalare, împreună cu dovada taxei de echivalare și a foii matricole integrale sau parțiale de la ciclul de licență absolvit.

Dosarul de înscriere la una din specializările în regim ID/IFR trebuie să conțină următoarele acte:

  • fișa de înscriere care va fi generată în urma completării tuturor informațiilor solicitate în platforma Enroll. Aceasta va conține datele personale ale candidatului,  date privind pregătirea candidatului, respectiv secțiunea și domeniile la care dorește să se înscrie;
  • copie după diploma de bacalaureat sau diploma echivalentă; pentru candidații care au promovat examenul de bacalaureat în sesiunea de vară a anului școlar 2020-2021 se acceptă și adeverința-substitut de diplomă eliberată de către instituția de învățământ; 
  • Atestat de echivalare a diplomei de bacalaureat emis de CNRED (pentru candidații care au absolvit un liceu din altă țară).
  • copie după foaia matricolă cu notele obținute pe parcursul liceului, elaborată conform legislației în vigoare;
  • copie după cartea de identitate a candidatului;
  • copie după certificatul de naștere;
  • copie după adeverința medicală eliberată de medicul de familie din care să rezulte aptitudinea medicală pentru domeniile la care se înscrie candidatul; candidații cu afecțiuni cronice vor prezenta adeverințe medicale vizate de medicul de familie în care se va menționa, în mod expres, gradul deficiențelor, în funcție de  localizarea acestora, pe baza diagnosticului stabilit de medicul specialist; nedeclararea acestor afecțiuni atrage după sine consecințele instituționale în vigoare; adeverințele medicale NU trebuie să fie vizate de către medicii Policlinicii Studențești din Timișoara;
  • copie fotografie color tip diplomă;
  • copie după dovada achitării taxei de înscriere – în contul alocat pentru colectarea taxelor de înscriere (dovada eliberată de bancă va trebui să conțină următorul text: „taxă de înscriere la admitere UPT, Facultatea …și Facultatea… sesiunea iulie/septembrie 2022, pentru ….” (se va menționa numele candidatului), în situația în care plata nu s-a făcut online; 
  • numai în cazul în care candidatul solicită scutirea de taxa de înscriere, acesta va anexa o copie a documentului doveditor: adeverință emisă de instituția de învățământ care să ateste situația părintelui/părinților/susținătorilor legali/candidatului (cazurile de la art. 24, lit. a), b) h) și i);  certificatele de deces ale părintelui/părinților și adeverință de la instituția de învățământ (cazurile de la art. 24, lit. c); certificate de deces părinți (cazul de la art. 24, lit. d); adeverințe de la casa de copii (cazul de la art. 24, lit. e); certificat deces și titlul emis conform Legii nr. 341/2004 (cazul de la art. 24, lit. f);  titlu emis conform Legii nr. 341/2004 (cazul de la art. 24, lit. g); 
  • copie după adeverință de student și foaia matricolă parțială, în cazul candidaților deja studenți;
  • diploma de licenţă sau de absolvire şi foaia matricolă în copie legalizată/ foaia matricolă parțială – în cazul studenților care au absolvit sau urmat parțial cursurile altor facultăți și doresc echivalarea anumitor discipline

Candidaţii la Facultatea de Ştiinţe ale Comunicării vor anexa, de asemenea, adeverinţa obţinută în urma susţinerii probei de competenţă ligvistică (conform Art. 4) sau copie legalizată după unul din următoarele acte (corespunzător limbii programului de studii implicat):