Cea de-a VI-a întâlnire transnațională Open Virtual Mobility a avut loc online
Din cauza crizei COVID19, a VI-a întâlnire transnațională a partenerilor din cadrul proiectului Open Virtual Mobility, găzduită de Universitatea Insulelor Baleare care fusese planificată să aibă loc la Ibiza, s-a mutat online și a avut loc în 18 – 19 mai 2020. Întâlnirea de două zile a fost cu adevărat specială, având în vedere că toți partenerii au contribuit la senzația de a fi online împreună și s-au bucurat să afle despre locație prin explorarea unor pagini după sesiunile de lucru.
Obiectivul principal al reuniunii a fost centrat pe calitate și durabilitate, iar principalul obiectiv a fost abordarea etapelor finale pentru a încheia lucrările și a pregăti rapoartele finale. Astfel, partenerii au raportat despre munca depusă și coordonată cu alții pentru a organiza ultimii pași. Abordarea calității a fost observată încă de la început, deoarece toate produsele din cadrul proiectului au fost dezvoltate și evaluate ca fiind îmbunătățite în trei cicluri iterative. MOOC-ul dezvoltat în Output 6 de către Universitatea RomaTre a ajuns să fie testat de trei valuri de cohorte și astfel s-a obținut un produs care combină durabilitatea și calitatea pentru anii următori după durata de viață a proiectului.
De asemenea, Hub-ul de învățare, dezvoltat și întreținut de Universitatea Politehnica Timișoara prin Centrul ID/IFR și e-Learning a fost îmbunătățit de-a lungul perioadei de trei ani, oferind acum un loc în care se poate continua lucrul la diseminarea ulterioară a Open VM între instituțiile de învățământ superior din Europa.
Toți partenerii au raportat starea actuală de lucru pentru a-și adapta etapele finale în aceste două creații principale și în termeni de practică și cercetare viitoare. Strategia de sustenabilitate a fost, de asemenea, inițiată cu sesiunea inaugurală a Grupului de interese speciale (SIG) de mobilitate virtuală, marți, 19 mai, prezidată de George Ubachs, de la partenerul EADTU. Toți membrii au convenit să ia parte la această sesiune și au stabilit calendarul pentru următorii cinci ani. Printre cele mai importante puncte ale întâlnirii a fost stabilirea principalelor responsabilități, sarcini-cheie și resurse pentru a susține eforturile Open VM. Abordarea calității a fost, de asemenea, avută în vedere pentru procesele de lucru iar de-a lungul celor 36 de luni intensive, în fiecare lună, din februarie 2018, partenerii au raportat despre ritmul de lucru al fiecăruia, punctele forte și dificultățile apărute.