Webinar EDEN #covid19: Când educația se mută acasă: implicații pentru studenți, academicieni, administratori și lideri ai educației

Webinar EDEN #covid19: Când educația se mută acasă: implicații pentru studenți, academicieni, administratori și lideri ai educației

Cum să faci transferul de la învățământul clasic, la cel online în timpul pandemiei #covid19? De unde începi și cum poți gestiona procesul? Sunt întrebări la care EDEN își propune să vă răspundă printr-o serie nouă de webinarii săptămânale, sub sloganul #onlinetogether.

#covid19      #onlinetogether

În această perioadă de izolare din cauza Coronavirus COVID-19, funcțiile și activitățile educaționale față în față sunt mutate online, folosind site-uri și instrumente de lucru la distanță. Mulți dintre noi se luptă cu adaptarea la munca și predarea online, în special cei care au învățat întotdeauna într-o clasă tradițională. Acestora li se solicită acum să se regrupeze rapid și să se pregătească pentru o perioadă mai lungă de „distanțare socială” educațională. De unde poți să începi? Cum poți gestiona procesul?

Pentru a răspunde acestor întrebări și nu numai, EDEN (European Distance and e-Learning Network) va realiza o serie de webinarii practice despre cum să transferi educația față în față online. Aceste webinarii vor începe concentrându-se pe provocările cotidiene cărora profesorii și educatorii noștri trebuie să le facă față și vor continua prin a lua în considerare alte aspecte instituționale mai largi.

Al II-lea webinar din această serie are loc luni, 6 aprilie, la ora 18:00 (ora 17:00 CEST)

În timpul webinarului, se vor discuta întrebările de ce, ce, cine, cum și când educația se va muta acasă și care sunt implicațiile pentru studenți, academicieni, administratori și manageri de educație.

  • Vor fi discutate diferențele dintre învățământul la distanță de urgență și învățământul online.
  • Cum poate fi facilitată, promovată și oferită o educație de înaltă calitate, în ciuda multor provocări?
  • Cum pot fi protejați, susținuți și recunoscuți academicienii și elevii?
  • Ce fel de lecții vom învăța de la Covid19 și ce provocări ne confruntăm?
  • O problemă evidentă este că „afacerea educațională” nu va fi aceeași ca în prezent.

UNESCO estimează că peste 850 de milioane de copii și tineri – aproximativ 80% din populația globală de studenți – au fost nevoiți să se izoleze de școli și universități din cauza pandemiei COVID- 19.

Odată cu escaladarea Covid-19, educatorii din întreaga lume sunt încurajați să facă transferul la învățământul online și la distanță, în timp ce școlile și universitățile sunt obligate să închidă în mod fizic campusurile (clădirile). Majoritatea guvernelor din întreaga lume au închis temporar instituțiile de învățământ pentru a conține răspândirea pandemiei COVID -19.

Închideri ale instituțiilor de învățământ sunt în vigoare la nivel național în aproximativ 110 țări iar în multe altele, acestea s-au închis local. Asta înseamnă mai mult decât dublarea numărului de studenți opriți din a frecventa instituțiile de învățământ și se așteaptă  o creștere suplimentară în timpul acestei pandemii Covid 19.

De la o zi la alta, profesorii din întreaga lume s-au trezit cu sarcina de a gestiona săli de clasă virtuale, să comunice cu elevii lor prin intermediul platformelor de socializare învățând între timp să și facă asta, prin faptul că oferă educație de la distanță pentru peste 1,5 miliarde de elevi afectați de închiderea școlii din cauza pandemiei Covid -19.

Așadar, atunci când educația se mută acasă, care sunt implicațiile pentru studenți, academicieni, administratori și lideri de educație. Câteva întrebări care vor fi discutate:

Speakeri

Diana AndoneVicepreședinte EDEN, PUT

Dr. Andone conduce echipa care a dezvoltat Campusul Virtual CVUPT – platforma premiată a universității și este, de asemenea, profesor la Universitatea Politehnica din Timișoara, România, în domeniul tehnologiilor multimedia și web. Este pasionată de accesul omniprezent la tehnologii și modul în care acestea pot fi folosite pentru a îmbunătăți viața oamenilor.

Ebba Ossiannilsson –

EDEN CE, EDEN SIG TEL QE, EDEN NAP, EDEN Consiliul coechipierilor, ICDE CE, ICDE OER Comitet de avocatură, președinte, Asociația suedeză pentru educație la distanță, Coaliția digitală pentru locuri de muncă și competențe Suedia, Institutul suedez de standarde, ISO

Profesor Dr. Ebba Ossiannilsson este un cercetător independent, expert, consultant, evaluator de calitate și influencer în domeniile învățării online deschise flexibile și la distanță. Ea este membru al CE EDEN, al EDEN PNA, al Consiliului de învățământ EDEN și  președintele SIG EDEN pentru învățare bazată pe tehnologie și îmbunătățirea calității. Ossiannilsson este CE în ICDE și un ambasador pentru advocacy la nivel mondial al OER-urilor, ea este președintele Comitetului de advocacy OER ICDE.

Ea este membru al rețelei ICDE de calitate globală și al Consiliului consultativ pentru Planul strategic 2020-2022 ICDE. Ossiannilsson este un expert de calitate pentru ICDE și EADTU. Ossiannilsson este vicepreședinte al Asociației suedeze pentru învățare la distanță (SADE), și membru al coaliției pentru locuri de muncă și competențe Suedia, precum și colaborare cu Institutul Standard Suedia și ISO.

Aceste webinarii organizate după sloganele #onlinetogether și #covid19 sunt dezvoltate în special pentru aceste vremuri incerte, aducând în față experți și practicieni experimentați în domeniul învățării deschise, la distanță și e-learning. Aceste sesiuni săptămânale de webinarii cu durata de o oră vor avea loc în fiecare luni, la ora 18:00 (17:00 CEST), începând cu 30 martie 2020.

Fiecare webinar va consta într-o scurtă prezentare care abordează subiectul sesiunii, care va fi completat suplimentar de o sesiune de întrebări și răspunsuri, în care sunteți încurajat să participați, să împărtășiți părerea și experiențele dvs. și să vă adresați cele mai urgente întrebări.

Participanții înregistrați la webinar vor primi premii de ecusoane deschise EDEN.