Info
21 november 2017
Program de training de Antreprenoriat Creativ
Universitatea Politehnica Timișoara în parteneriat cu Institutul Intercultural Timișoara anunță programul de training Creative Entrepreneurship (Antreprenoriat Creativ), din proiectul InclusiveArtal Institutului Intercultural Timișoara.
Proiectul InclusiveArt
Institutul Intercultural Timișoara implementează proiectul InclusiveArt – Acces la cultură pentru copii și tineri dezavantajați, finanțat de Programul de Cooperare Transfrontalier România-Serbia Interreg IPA, împreună cu partenerii: Nevo Parudimos Reșița, Primăria Zrenjanin, Centrul pentru Arte Frumoase și Aplicate Terra Kikinda.
Pe lângă programul de training Creative Entrepreneurship, proiectul InclusiveArt include mai multe oportunități pentru persoanele tinere și creative: mentorat și ghidare în dezvoltarea ideilor de afaceri, planuri de afaceri, proiecte; întâlniri cu personalități de succes din zonele creative, povești de succes; oportunitatea de a fi selectat printre cei 24 de participanți pentru un program de training de Animator Socio-Educațional; oportunitatea de a obține experiență practică în implementarea de proiecte creative: 24 de persoane creative vor fi selectate și vor primi resurse financiare pentru a iniția 12 intervenții culturale în 12 comunități din zona proiectului; mobilitate internațională în RO/SR; publicarea celor mai bune intervenții culturale în Manualul de Animații Socio-Educaționale, site-ul proiectului și albumul proiectului.
Înscrierea pentru programul de training Creative Entrepreneurship
Înscrierea pentru programul de training Creative Entrepreneurship este deschisă în perioada 20 noiembrie – 6 ianuarie 2018.
Obiectivul programului este să pregătească persoane tinere și creative pentru a crește potențialul comunităților locale și a grupurilor dezavantajate prin practici sociale inclusive și inovatoare, de a folosi arta și cultura pentru a crea contexte inclusive pentru integrare și creștere creativă. Programul va discuta subiecte specifice industriilor creative, combinate cu activități economice bazate pe crearea și utilizarea de informații diverse. Training-ul va fi livrat într-o modalitate tip blended learning, adică prin sesiuni de training față în față dar și activități online pe o platformă de e-learning dedicată (Campusul Virtual al UPT).
Grup Țintă: persoane tinere (sub 35 de ani), care locuiesc în următoarele județe din România:Timiş, Caraş-Severin, Mehedinţi saudin Serbia: Severnobanatski, Srednjebanatski, Južnobanatski, Braničevski, Borski, Podunavski; fără loc de muncă, tineri absolvenți cu interese în industriile creative și buni cunoscători ai limbii engleze.
Înscriere: Pentru înscriere, toți aplicanții trebuie să completeze formularul online (disponibil aici) unde vor include un CV (format Europass, completat în engleză) și o declarație care să ateste că participanții nu au un loc de muncă și locuiesc în zona de proiect (vă rugăm folosiți modelul de aici) și o copie a unui act de identitate valid. Toți partenerii și contractorul vor fi implicați în selecția participanților. Procesul de selecție se va finaliza în 21 decembrie, când vor fi anunțați candidații aleși. În mod excepţional înscrierea se va putea extinde până în data de 06.01.2018.
Curricula și modul de livrare al programului de training Creative Entrepreneurship
Cost curs: gratuit, pauzele de cafea și prânzul incluse. Pe durata perioadeide training față în față, pentru persoanele care nu locuiesc în zona Timișoara, va fi oferită și cazare, fără alte costuri suplimentare.
Perioada de formare online: 10 ianuarie – 27 februarie 2018
Perioada de formare față în față: 12-17 februarie 2018
- Antreprenoriat creativ – studii de caz – bune practici și exemple de companii din zonele artelor și cele creative.
- Managementul ciclului de proiect – planificarea proiectului, managementul de proiect și evaluarea proiectului.
- Începerea unei afaceri – cum să pornim o afacare, legislații pentru companii și crearea unui plan de afaceri eficient.
- Managementul afacerii – management financiar, piața forței de muncă, managementul oamenilor și tehnici crowdsourcing.
- Comunicare – abilități de comunicare în medii profesionale, înțelegerea personalităților.
- Marketing pentru arte – marketing și marketing digital.
- Competențe digitale – abilități IT, social media, probleme de securitate și date personale, drepturi de copyright și proprietate intelectuală.
Pentru mai multe informații inclusiv documentul Declaratia pentru participare, vă rugăm accesați site-ul sau scrieți-ne la: diana.andone@upt.ro, calin.rus@intercultural.ro, corina.raceanu@intercultural.ro
A inceput training-ul de Antreprenoriat Creativ
15 february 2018
Universitatea Politehnica Timișoara, prin Centrul de eLearning, alături de Institutul Intercultural Timișoara, deruleaza sesiunile de curs față în față in perioada 12 – 17 februarie 2018 ale cursului Creative Entrepreneurship (Antreprenoriat Creativ).
Acest curs aduce în Timisoara, 40 de tineri creativi și diverși, care sunt momentan fără loc de muncă. La deschiderea de luni 12 februarie, au participat peste 50 de persoane, în preponderență tinerii artiști, cursanți ai proiectului, cadrele didactice, echipa de organizare, dar și reprezentanți ai Universității Politehnica Timișoara. Tinerii artiști sunt din Serbia (Kikinda, Zrenjanin, Vrsac și Pancevo) și România (Timișoara, Caransebeș, Băile Herculane și Reșița) cu experiență și interese în teatru, actorie, arte vizuale, artele circului, multimedia, design vestimentar, fotografie, etnologie și artizanat.
Ana Maria Ursu, cursant din Timișoara, ne-a declarat că pentru ea acest curs îi oferă posibilitatea de a înțelege mai bine și mai structurat cum se face o intervenție culturală într-o comunitate „Vreau să înțeleg cum partea mea artistică se poate îmbina armonions în astfel de proiecte. De asemenea mă interesează ce fonduri pot sa accesez pentru realizarea obiectivelor asociației Solidart pe care am înființat-o. De asemena apreciez în acest curs posibilitatea de networking cu alți artiști și anterprenori. Putem dezbatem din perspective diferite aceleași probleme.”
De asemenea, directorul proiectului, dna. Dr. Corina Răceanu a spus că ”acest curs își propune să ofere, nu numai cunoștințe teoretice despre anterprenoriat creativ, ci și instrumente care să ajute tinerii să aibă curajul pentru a-și dezvotla o afacere sau pentru a-și continua activitatea in ONG-ul în care să atragă proiecte câștigate și implementate cu succes”.
Acest curs este realizat în parteneriat cu Universitatea Politehnica din Timișoara și este livrat prin blended learning, adică activități online pe o platformă de e-learning dedicată (Campusul Virtual al UPT) dar și prin sesiuni de training față în față. Dna. Dr. Diana Andone, director, Centrul ID/IFR şi e-Learning al UPT „Suntem acum in săptămâna de sesiuni interactive directe care ne permit activități diferite, de muncă în grupuri, de exerciții creative dar și prezentări ale actorilor creativi importanți din Timișoara. Participanții află informații diverse din zona antreprenoriat creativ prin studii de caz, planifică și dezvoltă o idee concretă de proiect cultural, învață cum să pornească o afacere și apoi să o gestioneze, cum să se promoveze prin marketing pentru arte. La final sunt convinsă că își vor dezvolta abilități de comunicare și competențe digitale”.
Acest eveniment aduce împreună tineri din România și Serbia. Kai David Melank, din Serbia a venit la Timișoara pentru că consideră că acest curs îl va ajuta să își indeplinească visul „Sunt aproape de finalizarea studiilor mele de multimedia și împreună cu colegul meu vrem să ne deschidem studioul nostru de design. Am aplicat la acest curs, pentru că cred că este o ocazie bună să învăț cum să îmi realizez visul. Este o experiență valoroasă care îmi aduce multe conexiuni care îmi vor fi utile în viitor și, bineînțeles, cred că îmi va da o parte din cunoștințele necesare pentru a avea succes în deschiderea studioului”.
Echipa de proiect este reprezentată de Dr. Călin Rus (directorul Institului Intercultural Timișoara), Dr. Corina Răceanu (director de proiect, din partea Institutului Intercultural Timișoara) și Dr. Diana Andone (directorul programului de training și al Centrului de eLearning din cadrul UPT). Din partea Universității Politehnica Timișoara au adresat cuvinte de bun venit prof.dr.ing. Florin Drăgan (prorector responsabil de procesul de învăţământ, problematica studenţească și asigurarea calității) și prof.dr.ing. Radu Vasiu (președintele Senatului). Tutorii acestui curs sunt cadre universitare dar și persoane din mediul de afaceri timișorean: Dr. Călin Rus, Dr. Corina Răceanu, Prof.univ.dr. Anca Drăghici, Dr.ing. Vlad Mihăescu, Marius Popa, Prof.univ.dr. Matei Tămășilă, Dr. Andreea Foanene și Dr. Diana Andone. După sesiunile de training, participanții vor avea discuții cu reprezentanți ai Galeriei Jecza, Fundația Triade, Ambasada, Plai, NESST (Nonprofit Enterprise and Self-sustainability Team), Asociația Timișoara Capitală Europeană Culturală 2021, Banat IT și StartUpHub Timișoara.
Acest curs este derulat in cadrul proiectului „InclusiveArt – Acces la cultură pentru copii şi tinerii dezavantajaţi”, eMS RORS-22, finanțat de Uniunea Europeană prin programul INTERREG IPA de Cooperare Transfrontalieră România-Serbia, coordonator Institutul Intercultural Timișoara în parteneriat cu Asociația Nevo Parudimos (Reșița), Primăria orașului Zrenjanin (Serbia), Centrul pentru Arte Fine și Aplicate Terra (Kikinda, Serbia).
Inclusive art include o multitudine de oportunități pentru persoanele tinere și creative: mentorat și ghidare în dezvoltarea ideilor de afaceri, planuri pentru afaceri, proiecte, întâlniri cu persoane de succes din zona creativității, povești de succes și oportunitatea de a fi selectat pentru un program de training.
Course Curricula
21 november 2017
This short training course, by the Politehnica University of Timisoara in partnership with the Intercultural Institute of Timisoara is designed for people with interests in creative industries. The core of the program is business, management and communication know-how, entrepreneurship and digital competences for those who want to make a living within the wide definition of creative industries (Advertising and marketing, Architecture and landscapes, Crafts and other cultural heritage fields, Design: product, graphic and fashion design, Film, TV, video, radio and photography, IT, digital economy and gaming, Publishing and media, Museums, galleries and libraries, Music, performing and visual arts).
Modules:
1. Creative Entrepreneurship – case studies
Participants will learn about good practices and examples of businesses from the arts and creative areas, from Romania and other European countries, in order to get a clear introduction into the topic.
2. Project management
This module will help participants gain basic competences into the field of project cycle management, including project planning, project management and project evaluation, in order to be able to respond to the challenges and requirements of each phase of the cycle.
3. Starting a business
This module will introduce participants to notions regarding how to set up a business, will help them be aware of different business legislations and will give them the basic understanding of creating an efficient business plan. It will also address the issue of entrepreneurial competences and the key features and competences of a successful creative entrepreneur.
4. Business management
In this module, the participants will learn about important elements of financial management, about introductory notions of labour market and guidance and they will gain skills of people management and crowdsourcing techniques.
5. Communication
This module will offer to participants communication skills in professional settings, will guide them into effective teamwork by understanding personality types and will help them with a better awareness of portfolio design and presentation.
6. Marketing of Arts
In this module, the participants will learn about basic marketing notions and will gain theoretical and practical competences in digital marketing.
7. Digital competences
This module is all about IT skills relevant for creative areas, to develop participants’ competences in using social media, security and privacy issues, copyright and intellectual property rights.
You can Register for this course here
Training Programme
12 february 2018
Creative Entrepreneurship
Training programme
Online course: CVUPT – https://cv.upt.ro/course/view.php?id=1809
Face-to-face: 12 – 17 February 2018, 9:00 – 17:30.
Location: The e-Learning Center in the Documentation and Transfer Centre Building
Centrul de e-Learning, Universitatea Politehnica Timisoara, Bul Vasile Parvan No. 2 B. 300223 Timisoara
Amphitheatre K1, 1st floor
Room C401, C403, 4th floor
Room M2, 4th floor
https://goo.gl/maps/k45Dfnzw21J2
Legend:
Plenary – P
Group 1 – G1
Group 2 – G2
Monday 12 February 2018
09:00 – 10:30 | Creative Entrepreneurship (P)Opening, Participants introduction, InclusiveArt project, Creative Industries | K1 | ||
11:00 – 12:45 | Creative Entrepreneurship – case studies (G1) – Room M2 | Project cycle management (G2) – Room C401 | Dr. Calin Rus | Dr. Corina Raceanu |
14:00 – 15:30 | Creative Entrepreneurship – case studies (G1) – Room M2 | Project cycle management (G2) – Room C401 | Dr. Calin Rus | Dr. Corina Raceanu |
16:00 – 17:30 | Creative Entrepreneurship – case studies (G1) – Room M2 | Project cycle management (G2) – Room C401 | Dr. Calin Rus | Dr. Corina Raceanu |
18:00 – 20:30 | Arts management and marketing Jecza Gallery and Triade Foundation http://www.jeczagallery.com/ |
Sorina Jecza Andrei Jecza |
Tuesday 13 February 2018
09:00 – 10:30 | Project cycle management (G1) – Room C401 | Creative Entrepreneurship – case studies (G2) – Room M2 | Dr. Corina Raceanu | Dr. Calin Rus |
11:00 – 12:45 | Project cycle management (G1) – Room C401 | Creative Entrepreneurship – case studies (G2) – Room M2 | Dr. Corina Raceanu | Dr. Calin Rus |
14:00 – 15:30 | Project cycle management (G1) – Room C401 | Creative Entrepreneurship – case studies (G2) – Room M2 | Dr. Corina Raceanu | Dr. Calin Rus |
16:00 – 17:30 | Project cycle management (G1) – Room C401 | Creative Entrepreneurship – case studies (G2) – Room M2 | Dr. Corina Raceanu | Dr. Calin Rus |
Wednesday 14 February 2018
09:00 – 10:30 | Starting a Business (P) – K1 | Prof. Anca Draghici | ||
11:00 – 12:45 | Starting a Business – room C403 | Prof. Anca Draghici Dr. Vlad Mihaescu |
||
14:00 – 15:30 | Starting a Business (G1) – Room C401 | Starting a Business – case studies (G2) – Room C403 | Prof. Anca Draghici | Dr. Vlad Mihaescu |
16:00 – 17:30 | Starting a Business (G1) – Room C403 | Starting a Business – case studies (G2) – Room C401 | Dr. Vlad Mihaescu | Prof. Anca Draghici |
Thursday 15 February 2018
09:00 – 10:30 | Business Management (P) – K1 | Prof. Anca Draghici | ||
11:00 – 12:45 | Communication (P) – K1 | Marius Popa | ||
14:00 – 15:30 | Business Management (G1) – Room C403 | Communication (G2) – Room C401 | Prof. Anca Draghici | Marius Popa |
16:00 – 17:30 | Communication (G1) – Room C401 | Business Management (G2) – Room C403 | Marius Popa | Prof. Anca Draghici |
18:00 – 20:00 | Timisoara European Capital of Culture 2021 http://www.timisoara2021.ro/ Social Entrepreneurship – NESST https://www.nesst.org/ AMBASADA Cultural Center Strada Anton Seiller, nr. 2 Timișoara, http://www.plai.ro/ambasada/ |
Simona Fit Sonia Oprean Andreea Iager-Tako |
Friday 16 February 2018
09:00 – 10:30 | Marketing of Arts (P) – Room C403 | Prof. Matei Tamasila | ||
11:00 – 12:45 | Digital Competences (P) – Room C403 | Dr. Diana Andone | ||
14:00 – 15:30 | Digital Competences (G1) –Room C403 | Communication (G2) – Room C401 | Dr. Diana Andone | Marius Popa |
16:00 – 17:30 | Communication (G1) – Room C401 | Digital Competences (G2) – Room C403 | Marius Popa | Dr. Diana Andone i |
18:00 – 21:00 | Creative StartUp Challenges Asociatia BanatIT StartUpHub Timisoara City Business Center Str. Coriolan Brediceanu 10, Timisoara http://banatit.ro/ |
Radu Ticiu and a Serbian Entrepreneur |
Saturday 17 February 2018
09:00 – 10:30 | Marketing of Arts (P) – Room C403 | Dr. Andreea Foanene-Petcu |
11:00 – 12:45 | Marketing of Arts (P) – Room C403 | Dr. Andreea Foanene-Petcu |
14:00 – 15:30 | Digital Competences (G2) – Room C403 | Dr. Diana Andone Dr. Vlad Mihaescu |
15:30 | Closing and final instructions | Dr. Diana Andone |