Obiective

Cerintele tot mai specifice si mai complexe ale companiilor de pe piata muncii in ceea ce priveste abilitatilor studentilor care se pregatesc pentru angajare au avut un aport important in construirea Strategia de la Lisabona care prevede ca fiecare stat membru sa se concentreze asupra trei lucruri: atragerea si mentinerea a cat mai multor oameni pe piata fortei de munca, imbunatatirea adaptabilitatii lucratorilor si companiilor si cresterea investitiei in capitalul uman prin sisteme mai bune de educatie si de formare.

In spiritul acestei initiative, Intreprindere simulata pentru studenti este un proiect finantat prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU) 2007-2013, Axa prioritara 2 – „Corelarea invatarii pe tot parcursul vietii cu piata muncii”, in Domeniul major de interventie 2.1 – „Tranzitia de la scoala la viata activa” care isi propune sa atraga tineri pe piata de munca prin pregatirea lor strategica, orientata si controlata chiar de catre companiile tehnologice care ii vor angaja.

Obiectivul general al proiectului este cresterea adaptabilitatii si ocupabilitatii unui numar de 600 de viitori absolventi de studii universitare de licenta si masterat pe piata muncii, in contextul societatii bazate pe cunoastere, prin utilizarea unui instrument inovator (conceptul de „intreprindere simulata”), adaptat realitatilor economice si cerintelor pietei muncii din Romania.

Obiectivul general al proiectului va fi indeplinit prin intermediul urmatoarelor obiective specifice:

  • Cresterea accesului la informare cu privire la oportunitatile inovatoare de facilitare a tranzitiei de la statutul de student la cel de angajat, prin intermediul „intreprinderilor simulate”;
  • Implementarea si adaptarea acestui instrument inovativ la nivelul invatamantului superior romanesc, conform cu specificul contextului economic european / national / regional;
  • Formarea resursei umane pentru instruirea studentilor in cadrul intreprinderilor simulate ce vor fi organizate si vor functiona in cadrul proiectului;
  • Imbunatatirea insertiei studentilor pe piata muncii prin intermediul implementarii metodelor interactive de invatare intreprindere simulata si stagii practice

 

Evaluarea eficientei abordarilor proiectului, in scopul cresterii competitivitatii viitorilor absolventi pe piata muncii prin invatarea la locul de munca cu ajutorul instrumentelor dezvoltate.

Publicul tinta al proiectului este format din:

  • Studenti din cele 4 domenii de studiu alese pentru dezvoltarea proiectului (informatica, calculatoare si tehnologia informatiei, inginerie electronica si telecomunicatii si ingineria sistemelor);
  • Tutori de la companiile interesate de selectia, recrutarea si formarea studentilor in spiritul competentelor necesare la locul de munca.