Workshop Competențe și abilități digitale pentru industriile creative
Ce reprezintă industriile creative și care este impactul lor în economia globală? Ce reprezintă competențele digitale și ce sunt abilitățile digitale și cum se validează acestea în domeniul industriilor creative? Cum se pot introduce competențele digitale în Europass CV? Cum se pot accesa, utiliza și integra diverse unelte și aplicații online, mobile?
Exemple practice de utilizare și integrare a diverselor aplicații web, mobile, marketing digital, realitate augmentată, realitate virtuală, de editare și prelucrare informații online, medii și rețele sociale, de utilizarea aplicațiilor video și de imagini, etc.
Prezentarea unor povești de succes în domeniul marketing-ului digital și al muzeelor virtuale dar și al patrimoniului cultural, inclusiv Europeana au fost punctele de interes ale acestui workshop.
Prezentările acestui workshop sunt parte din strategia proiectului Erasmus+ DigiCulture – “Perfecţionarea Competenţelor Digitale și Îmbunătăţirea Incluziunii Sociale a Adulţilor în Industriile Creative”, de construire a unui curs online gratuit.
Participarea a fost liberă, prezentările s-au desfășurat în Română și Engleză și s-a eliberat certificat de participare.
Workshop-ul a fost transmis live online AICI și disponibil online in UniCampus.
Industriile creative sunt definite ca: Publicitate și marketing, Arhitectură și peisaje, Artizanat și alte domenii de patrimoniu cultural, Design: produs, grafică și design de modă, Film, TV, video, radio și fotografie, IT, economie digitală și jocuri, Muzee, galerii și biblioteci, Muzică, arte vizuale și artele spectacolului.
Dr. Diana Andone: Competențe digitale pentru industriile creative și proiectul DigiCulture.
Industriile creative sunt definite ca: Publicitate și marketing, Arhitectură și peisaje, Artizanat și alte domenii ale patrimoniului cultural, design de produs, grafică și design de modă, edituri și media, film, TV, video, radio și fotografie, IT, economie digitală și jocuri, muzee, galerii și biblioteci, muzică, arte vizuale și spectacole. Economia creativă nu este doar unul dintre sectoarele cu cea mai rapidă creștere a economiei mondiale, ci este, de asemenea, extrem de transformator, cu un anumit apel la generația tânără, cu rol in crearea de locuri de muncă și acțiunile comunității.
Dr. Diana Andone este director al Centrului de e-Learning de la Universitatea Politehnica Timisoara, cu responsabilitati in planificarea si implementarea invatamantului la distanta si a integrarii utilizarii tehnologiilor educationale online pentru toate formele de invatamant, prin Campusul Virtual al UPT – CVUPT. Dr. Andone este lector in tehnologii multimedia si web, cu o activitate de cercetare intensa la nivel international prin diverse proiecte cu finantare europeana si multiple publicatii. Pasionata de utilizarea tehnologiilor in viata de zi cu zi, Diana promoveaza utilizarea resurselor deschise si MOOCs, dezvoltand UniCampus – cursuri online in Romania. Lista de publicatii cuprinde 9 carti si 82 de lucrari prezentate la conferinte internationale, ea fiind referent pentru 12 Conferinte Internationale, 4 reviste, 7 premii pentru cea mai buna lucrare, obtinute la diferite conferinte si incepand cu anul 2010 este co-presedinte la WWW / Conferinta Internationala IADIS pe Internet. In ultimii ani, a fost implicata in 21 de proiecte cu finantare europeana. In 2012, ea a primit titlul de membru EDEN (European Distance and E-Learning Network), iar in 2014 a fost ales membru al Comitetului Executiv EDEN.
Prof. Dr. Ing. Radu Vasiu: Internet of Things și industriile creative.
Prof. Radu Vasiu este profesor la Facultatea de Electronică și Telecomunicații a Universității Politehnica Timișoara. Cercetarea sa recentă se concentrează pe e-learning, multimedia, tehnologii web, date deschise și orașe inteligente. Este președintele Senatului Universității Politehnica Timișoara și Directorul Centrului de cercetări în Multimedia. A publicat 12 cărți și a prezentat peste 100 de lucrări la diverse conferințe internaționale. A participat la 28 de proiecte internaționale de cercetare și cooperare și face parte din 7 asociații profesionale internaționale.
Avi Cicirean: Marketing Digital.
În calitate de antreprenor, Flaviu Cicirean a fondat două companii de reper pentru mediul de business, atât din România, cât și Europa: BRAND EMOTION și BRAND MINDS. Prima dintre acestea dezvoltă și curatoriază identitatea sonoră a unora dintre cele mai mari branduri din România (BMW, Mini, Hornbach, Băneasa Shopping City, Radio21, VibeFM, Antena1, RadioZU, ZU TV), având la activ create peste 20.000 de reclame.
BRAND MINDS își dorește să reprezinte o sursă autentică de inspirație pentru oameni, în așa fel încât aceștia să creeze o lume mai bună, atât pentru ei, cât și pentru generațiile care le urmează.
Compania a ajuns în momentul de față lider de piață în industria evenimentelor business în Centrul și Estul Europei, iar în toamna anului 2017 a pătruns și pe piața din Asia, primul eveniment fiind organizat în Singapore. Toate astea sunt rezultatul viziunii globale pe care Avi a conturat-o pentru BRAND MINDS încă de la bun început.
INDUSTRIA MUZICALĂ
Pe lângă statutul de antreprenor care se regăsește în proiectele de mai sus, Flaviu este și producător muzical. Parcursul său profesional în această industrie începând spre finalul anilor 90, când a fondat trupa Activ. Experiența de artist a fost urmată ulterior de 13 ani în radio, timp în care a fost Director de Creație la Radio 21, Vibe FM și Radio ZU.
Un aspect mai puțin cunoscut publicului larg este că pe lângă toate aceste activități, Flaviu mai colecționează și opere de artă contemporană, pasiune care nu este greu de justificat având în vedere afinitatea cu industriile creative.
Dr. Mugur Mocofan: Cum căutăm prin bazele de date multimedia.
Muguras Daniel Mocofan a primit diploma de doctor in Inginerie Electronica si Telecomunicatii de la Universitatea Politehnica din Timisoara, Romania in anul 2003. In prezent este sef de lucrari la Facultatea de Electronica, Telecomunicatii si Tehnologii Informationale a Universitatii Politehnica din Timisoara. Interesele sale de cercetare sunt in domeniul bazelor de date multimedia, procesarea imaginilor, texturi dinamice, orase inteligente, aplicatii mobile, e-learning, multimedia si tehnologii web.
Dr. Vlad Mihăescu: LinkedIn pentru industriile creative.
Vlad Mihăescu are un doctorat în modele educaționale și tehnologice MOOCs și are o experiență de 9 ani ca trainer în domenii cum ar fi tehnologiile multimedia, social media, e-turism, e-learning, uzabilitate, programare, soft skills și leadership. Autor a peste 20 de lucrări științifice și capitole de cărți publicate la conferințe internaționale și reviste, Vlad are experiență de antreprenoriat în domeniul ITC, organizare de evenimente și turism. În prezent este director executiv la Nanotech, o companie de consultanță și formare, cadru didactic asociat al UPT dar și membru al echipei CeL. Vlad este singurul facilitator licențiat în Europa Centrală și de Est al cursului Lead Without a Title de Robin Sharma.
Dr. Silviu Vert: Realitate digitală pentru industriile creative.
Șl. dr. ing. Silviu Vert activează în cadrul Departamentului de Comunicații al Universității Politehnica din Timișoara. În 2015 și-a finalizat studiile de doctorat cu tema explorării datelor deschise în aplicatii de realitate augmentată. El este si dezvoltator pentru platforma de e-Learning a UPT – Campusul Virtual. Silviu este implicat în mod activ în activitati de tip advocacy în “open government” la nivel local și national.
Arthur Csertus: Hello App: Învățând elevii să creeze aplicații mobile de la zero.
Arthur Csertus este un antreprenor și inginer software din Timișoara, cu origini germane și maghiare. El este concentrat pe creșterea companiei sale, „Cobalt Sign”, și aplicația „Ready Set Holiday!” descărcată de peste 1.5 milioane de ori. Arthur este dornic să lucreze cu cele mai noi tehnologii și să creeze produse minunate pentru companie și clienți. El este activ implicat ca și organizator sau speaker în evenimentele locale și ale comunității, promovează abilitățile tehnice, antreprenoriatul și subiectele educaționale.
Radu Ticiu: Cum se câștigă un hackathon.
Radu Ticiu este promotor al spiritului antreprenorial în Timișoara și liderul Startup Hub, mentor Seedcamp, fondator TiMoDev, campion și promotor CoderDojo.
Maria Rosaria Re: MOOC design pentru patrimoniul cultural.
Cum să dezvolți abilități de relaționare și de lucru la cei care se pregătesc să devină tutori.
Maria Rosaria Re este doctorand în domeniul culturii, educației și comunicării de la Universitatea din Roma, în colaborare cu Universitatea Foggia. A fost cercetător temporar în anul universitar 2015/2016, Departamentul pentru Educație – Università Roma TRE, desfășurand activități de cercetare în domeniul predării și învățării interactive online legate în mod special la MOOC (Masive Online Open Courses) ocuparea forței de muncă în învățământul muzeal. A colaborat cu Laboratorul de Cercetări Experimentale și Centrul pentru Studii Muzeale (Universitatea din Roma Tre) din 2013 și a participat la proiecte naționale de cercetare și proiecte europene. Cercetarea ei este orientata spre predarea inovatoare practicată în învățământul primar și secundar, dezvoltarea abilităților transversale în contextul învățării formale și informale, educația muzeală, promovarea abilităților de gândire critică.
Mark Frydenberg: Noțiuni de bază ale realității virtuale.
Mark Frydenberg este Senior Lecturer la Bentley University, un autor de succes din seria de carti Cengage Learning. Interesele profesionale ale lui Mark includ utilizarea tehnologiilor in educatie. El este Directorul CIS Learning and Technology Sandbox (http://cis.bentley.edu/sandbox) si este un speaker frecvent la conferinte pe teme de utilizare a tehnologiilor web 2.0.