5th meeting GirlsTech Newcastle, UK

5th meeting GirlsTech Newcastle, UK

19 february 2018

Întâlnirea proiectului GirlsTech

Luni 25 și marți 26 septembrie 2017

Luni 25 septembrie

Colegiul Gateshead, campusul Baltic, cartierul Quarryfield, cartierul baltic de afaceri, Gateshead NE8 3BE

Introducere și prezentare generală a sectorului colegiilor britanice (Catherine Sezen, Asociația Colegiilor).

Femeile în cariera STEM – perspectiva angajator și ucenic. Chelsea Parker, consultant în domeniul învățării și resurse umane; Jessica Houghton, ucenic de fabricație și sudură, de la Caterpillar Peterlee.

Dr. Mhairi Crawford, director de dezvoltare, campania Femei în știință și inginerie (WISE).

Gateshead College, abordare a fetelor în subiecte STEM, Katy Malia, Colegiul Gateshead.

Masă rotundă.

Discurs introductiv al directorului adjunct, Chris Toon, urmat de un tur al campusului..

Marți 26 septembrie

Perspectiva angajatorului: Geoff Ford, președinte și Alison Charlton, Ford Aerospace Limited și Ford Component Manufacturing Limited

Prezentare STEM a Colegiului  Derby, Mayuri Krishnan, lector inginer, și Robin Webber-Jones, șef de inginerie, Colegiul Derby.

Prezentare STEM din partea Colegiului din Chichester,  Elaine Johnston, șef adjunct al învățării – STEM.

Prezentare STEM a reprezentantei Colegiului Exeter, Danni Potter, Facultatea de Business, IT și A-Plus.

Prezentarea Joannei Iceton, șeful Consiliului Comercial al Sectorului Competențelor, SEMTA.

Vizita companiei Ford Aerospace.

În cadrul reuniunii de la Newcastle, Asociația Colegiilor din Marea Britanie a adunat mai multe colegii, ONG-uri și reprezentanți ai companiilor  pentru a prezenta situația foarte diferită a Regatului Unit în ceea ce privește implicarea femeilor în domeniul STEM. Instrumentul care poate fi folosit mai mult în România este proiectul WISE, ca o campanie pentru echilibrul între sexe în știință, tehnologie, inginerie. Campania “Oamenii ca mine” poate fi pusă în aplicare în România pentru a îmbunătăți orientarea fetelor în ceea ce privește domeniul STEM cât și pentru a le consilia spre o viitoare carieră în acest domeniu.

Considerăm că prezentarea a fost cu adevărat utilă și ne-a adus noi cercetări în domeniul validării intereselor fetelor; ca părtinirea inconștientă; bazate pe fundal, identitate culturală și setări profesionale diferite. Vom verifica datele chestionarului  “Oamenii ca mine” și vom vedea dacă pot fi adaptate la situația din România pentru a ajuta fetele tinere să înțeleagă “ce fel de persoană sunt?”ca mai apoi să se poate identifica cu modele feminine care se potrivesc cel mai bine cu selecțiile lor, aceste modele devenind mentori.

Putem încerca să facem acest lucru în timpul săptămânii Codului UE și a evenimentului MegaDojo pe care îl organizăm în Timișoara la începutul lunii octombrie.

Am considerat, de asemenea, valoroasă prezentarea făcută de Geoff Ford, Ford Aerospace, care a încurajat pe toată lumea să-și urmeze visele, declarând că “orice bărbat sau femeie poate colabora cu noi sau chiar poate face munca mea “. Povestea lui Alison Charlton, Ford Aerospace, cum a început ca retailer apoi bucătar, antrenată să fie un supraveghetor al controlului calității aerospațiale devenind astfel un ambasador valoros.

Pentru a putea realiza un proiect similar cu cel menționat în rândurile anterioare , va trebui să validăm cercetarea și să fim siguri că se poate potrivi setării românești. atunci va trebui să ne organizăm mai bine activitățile pe măsură ce facem lucruri similare cât și să optăm pentru activități informale.

Identificarea mai multor modele din domeniul TIC care pot împărtăși poveștile lor (probabil de la absolvenții noștri de succes, studenții noștri și profesorii noștri).

Sistemul VET – Colegiul din Regatul Unit nu este aplicabil în România, nu avem acest tip de educație. Avem colegii tehnice profesionale de 14-19 ani care sunt orientate spre practic, dar, pentru zona noastră, subiectele sunt mai mult în industria automobilelor.

A fost foarte impresionantă munca lui Katy Malia în STEM și cum îi susține colegiul Gateshead.

Concluzie

  1. Cum să atragem fetele înspre subiectele STEM: ar trebui să începem foarte devreme cu activități neutre din punct de vedere al genului. Ar trebui să fim repetitivi în intervenții. Marketingul ar trebui să prezinte poze ale bărbaților și femeilor. Părinții au un rol important. Modelele de rol sunt importante.
  2. Păstrarea și reținerea femeilor în zonele STEM. Fetele ar trebui să studieze matematica dar să promoveze și ingineria. Amintiți-vă imaginea conductei  care a fost prezentată la lecțiile de matematică. Ar trebui săt transmitem  fetelor încrederea că vor reuși, că o pot face. Mai multe fete vor atrage mai multe fete.
  3. Păstrarea femeilor în forța de muncă. Femeile nu ar trebui să aibă sentimentul că sunt blocate în cariera lor. Echipa de conducere ar trebui să fie parțial feminină.
  4. Considerații practice: salopete și mănuși prea mari (nu sexy). Nu există încălțăminte de protecție de dimensiuni mai mici, mașinile sunt prea mari etc.

Fotografii

>>Inapoi