2nd meeting GirlsTech in FORAVE, Lousado, Portugal 6-7.2.2017

2nd meeting GirlsTech in FORAVE, Lousado, Portugal 6-7.2.2017

A doua întâlnire GirlsTech

6-2-2017  /  7-2-2017

Casa do Território, V.N. Famalicão / FORAVE, Lousado, Portugal

 

Agenda

Luni 6 Februarie 2017

FORAVE (prezentarea şcolii); Manuela Guimarães

Sistemul educaţional portughez : Teresa Santos, FORAVE

Educaţia tehnică-Şcolile profesionale în Portugalia: José Luís Presa, Preşedinte a Asociaţiei Naţionale a Şcolilor Profesionale

Educaţia tehnologică în V.N. Famalicão;  Leonel Rocha, repreyentantul Reşelei Locale pentru Educaţie si Training, din partea Primăriei

Educaţie şi Îndrumare Vocaţională;  João Freire, psiholog at A.E.S. D. Sancho

Iniţiative la nivel naţional: César Silva, Representant din partea Departamentului de Pregătire CITEVE

António Luís, Director la CENFIM-Trofa

João D’Orey (Inginer), reprezentant al şcolii profesionale E.P. Aveiro,

Rui Silva/Decan al Universităţii Lusíada

Margarida Trigo, Preşedinte Naţional al WiE Femei in domeniul ingineriei

Joaquim Poças Martins, Director Ordinul Inginerilor

Marţi 7 Februarie 2017

 

Vizitarea școlii

Fete în VET și în companii; Carlos Gonçalves, Directorul Departamentul RU la Continental Femeile în tehnologie și în companii (profesioniștii împărtășesc experiențele lor): Mărturii

Femeile în domeniul tehnologiei și al companiilor (profesioniștii împărtășesc experiențele lor): Isabel Cardoso, Director de vânzări (Portugalia și Spania) la EVONIK

 

Participanți din partea  Universităţii Politehnica Timișoara: Camelia Ciuclea, Renate Iovi.

Note si discuţii

 

Instrumentele au fost clar explicate în cadrul întâlnirii din Porto. Am participat la o serie de prezentări axate pe situația asociațiilor și companiilor locale.

Instrumentul care poate fi implementat cu succes în România este modelul propus de Continental Mabor, al cărui cuvânt cheie se concentrează pe diversitate, pe acceptarea varietății în rândul oamenilor, referitor la: religie, sex, vârstă, statut social, origini etnice și sociale. Abordarea lor este orientată spre soluții. Pe de o parte, se știe că firma Continental este prezentă în comunitățile românești. Pe de altă parte, necesitatea unei soluții adaptate este imperativă. Tot mai puține femei tinere sunt încurajate să se angajeze în luarea de iniţiativă cu privire la stabilirea unei familii temându-și că își pierd locul de muncă. Continental este deja deschisă în România pentru a angaja femei ca operatori de producţie, următorul pas ar fi să deschidă calea pentru ca ele să crească ierarhic și, probabil, să dezvolte un program pentru a sprijini aceste femei să urmeze o educație adecvată pentru a se califica pentru acest lucru. Pentru a introduce sau a pune în aplicare abordarea Continental Mabor în România, trebuie, în primul rând, să sensibilizăm cu privire la nevoia urgentă de integrare a femeilor în toate domeniile de expertiză. Apoi, trebuie să identificăm zonele în care integrarea femeilor s-a dovedit a fi înțeleaptă și recomandată. În final, ar trebui să extragem aceste modele de succes, să construim un model unitar (un program, la nivel de resurse umane) și să îl aplicăm.

 

Proiectul Engine4F este greu de aplicat în România, deoarece avem foarte puține școli profesionale (matematică avansată şi o probă din domeniul ştiinţe sunt discipline de  examen obligatorii pentru clasa a VIII-a și pentru bacalaureat). Proiectul Engine4F este greu de absorbit ca model, deoarece programele naționale de învățământ nu sunt atât de flexibile / sensibile la nevoile celor cu probleme specifice.

>>Inapoi