Workshop competente digitale în inteligență artificială și comunitate – DigiSkills 2024

Workshop competente digitale în inteligență artificială și comunitate – DigiSkills 2024

Universitatea Politehnica Timișoara, prin Departamentul de ID/IFR și Educație digitală și Centrul Multimedia, împreună cu Alianța de Universități Europene E³UDRES² și Ent-r-e-novators, cu sprijinul Accelerate Future HEI organizează cea de-a IX-a ediție a Workshop competente digitale în inteligență artificială și comunitate – DigiSkills 2024

Evenimentul se adresează actorilor din domeniul educației, cercetării, dar și cetățenilor din rândul comunității, reunind specialiști de nivel național și internațional pentru a discuta despre impactul inteligenței artificiale în educație, cercetare, dar și în comunitate. 

 

Inteligența artificială generativă prezintă un potențial disruptiv în domeniul educației, revoluționând paradigmele tradiționale de predare și învățare și modul în care educăm, învățăm și ne implicăm în cunoaștere. Atelierul va aborda întrebările:

Ce competențe vor fi așteptate de la educatori și studenți în viitor?

Cum sunt schimbate practicile educației și științei deschise de către GAI?

Care sunt reglementările și orientările pentru utilizarea GAI în învățământul superior?

Partea a II-a
Workshop E³UDRES²

Consolidarea inovării prin implicarea cetățenilor în știință: Crearea unei punți între mediul academic și public în era digitală

Evenimentul se adresează atât cercetătorilor, cât și personalului academic, studenților, dar și cetățenilor interesați. 

Pe măsură ce știința deschisă și știința cetățenească devin esențiale pentru reducerea decalajului dintre mediul academic și domeniul public, acest workshop ar trebui să inspire dialogul, parteneriatul și schimbul de idei. Ne concentrăm pe dezvăluirea modului în care principiile științei deschise pot cataliza inovarea prin democratizarea accesului la cercetarea științifică și modul în care știința cetățenească poate stimula implicarea publicului în știință, contribuind semnificativ în diverse domenii.

Program

Partea I 

Workshop competente digitale în inteligență artificială și comunitate – DigiSkills 2024

12:00 – Deschidere. Cuvânt de Bun venit – Conf.dr.ing. Florin Drăgan, Rector Universitatea Politehnica Timișoara

 12:05 –  Reglementări privind inteligența artificială generativă pentru învățământul superior și pentru știință – dr.ing Diana Andone, director Departamentul de ID/IFR și Educație digitală, Universitatea Politehnica Timișoara

12:35 – Detecția AI pentru clădiri urbane – S.l.dr.ing Ciprian Orhei, Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale, Universitatea Politehnica Timișoara

12:55 – Etică în IA și educație – Dr. Christian M. Stracke, Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn, Germania

13:15 – IA în Educație – Prof. Dr.-Ing. habil. Manfred Krafczyk, Vice President for Digital Transformation and Sustainability, Technische Universität Braunschweig, Germany

13:30 – Capcanele IA pentru predare – Mark Frydenberg, Universitatea Bentley, SUA

13:50 – Pauză de cafea

Partea a II-a

Consolidarea inovării prin implicarea cetățenilor în știință: Crearea unei punți între mediul academic și public în era digitală

14:00 – 14:10 Cuvânt de bun venit și Deschiderea Workshop-ului, Franziska Wehner, HFD

14:10 – 14:30 Știința în rândul cetățenilor: de ce universităților ar trebui să fie interesate de „Citizen Science” și cum să o susțină, Muki Haklay, liderul echipei de „Citizen Sceince”, Learning Planet Institute / Profesor de Știința Informației Geografice, UCL

Această sesiune va acoperi creșterea gradului de conștientizare și implementare a științei în rândul cetățenilor ca parte a domeniului mai larg al științei deschise de către factorii de decizie politică și comunitățile de cercetare, evidențiind inițiative cheie precum eforturile europene și ale UNESCO, precum și așteptările de la noile cadre de competențe precum ResearchComp. De asemenea, va analiza modul în care universitățile pot sprijini eficient „Citizen Science”, concentrându-se pe strategiile de tranziție și pe exemplele de sprijin oferite de bibliotecile universitare și alte resurse instituționale.

14:30 -14:45 Efectuarea cercetării cu comunitățile. Potențialul și provocările cercetării bazate pe comunitate, Michaela Moser, STPUAS

14:45 – 15:15 De la curiozitate la implicare: strategii pentru implicarea cetățenilor în cercetare , Sarah De Coninck, cercetător în psihologie, UCLL

Implicarea cetățenilor în cercetare prezintă provocări unice. Proiectul Ent-r-e-novators a creat o prezentare generală a strategiilor de implicare pentru a oferi instrumente care să eludeze aceste provocări. În trei runde Delphi, experții în „Citizen Science” au creat acest cadru format din opt categorii, în mod specific (1) proiectarea și planificarea proiectului, (2) comunicarea, (3) înțelegerea contextului, (4) crearea de rețele și sensibilizarea, (5) munca în echipă transdisciplinară, (6) training, consiliere și educație, (7) stimulentele și motivația părților interesate și a cetățenilor și (8) considerentele etice. Prezentul workshop va oferi o introducere în acest cadru și va oferi ocazia de a testa o versiune pilot a unui joc pentru a vă „cartografia” competențele de implicare ale dumneavoastră sau ale echipei dumneavoastră.

15:15 – 15:35 Discuții privind știința deschisă – Radu Vasiu & Liviu Marsavina, Universitatea Politehnica Timișoara

15:35 – 15:45 Introducerea sesiunii de prezentare – Franziska Wehner, HFD

15:45 – 16:25 Sesiunea de prezentare – Carla Gamelas Reis, IPS; Aaron Schröcke, HFD

16:25– 16:30 Sesiunea de final a Workshop-ului – Franziska Wehner, HF