
Workshop Open Education & Science Practices 2025
A XII-a ediție a workshopului internațional Open Education Week
Joi, 13 Martie 2025 | Hibrid
Evenimentul are loc în format hibrid iar participanții pot opta pentru înscriere ONLINE, prin Zoom sau fizic, în Amfiteatrul K1 – Centrul de Conferințe UPT.

Cea de-a XII-a ediție a Workshopului Internațional OEW este organizată joi, 13 martie 2025, de Universitatea Politehnica Timișoara, prin Departamentul ID/IFR și educație digitală, împreună cu Alianța de Universități Europene E³UDRES² și a Ent-r-e-novators, cu sprijinul IEEE Romania, în cadrul Săptămânii Educației Deschise 2025, susținută de Open Education Global, în sala K1, Centrul de Conferințe al Universității Politehnica Timișoara (Bulevardul Vasile Pârvan, nr. 2 B, alăturat Bibliotecii Centrale a UPT) și online.

Subiectele ar trebui să se alinieze la tema Open Education, Science and Practices și să fie de 2-4 pagini.
Toate tipurile de lucrări vor fi evaluate în dublu-orb de către membrii Comitetului științific și vor fi publicate de Editura Universității Politehnica în format open access.
Încurajăm publicarea în special a realizărilor proiectelor UE, a altor practici deschise la toate nivelurile de educație, precum și a lucrărilor conceptuale. Pentru trimiterea lucrărilor, vă rugăm să accesați acest link.
De interes:
- Prezentări captivante de la experți internaționali
- Discuții interactive și oportunități de networking
- Perspective cheie privind integrarea științei deschise în practicile universitare
- Introducere în proiectele E³UDRES² și Ent-r-e-novators
- Actualizări privind știința deschisă europeană
- Perspective naționale și instituționale privind știința și accesul deschis
- Demonstrații ale instrumentelor științifice digitale deschise
- Explorarea pedagogiilor deschise, a tehnologiilor emergente și a IA generative
Sub tema „Provocări în practici, unelte și metode ale științei deschise și educației deschise”, prezentările vor pune accent pe modul în care știința deschisă și resursele educaționale deschise sunt aplicate în viața de zi cu zi, în special în contextul universităților, a proiectelor de cercetare, dar și al educației în general. Un accent va fi pus pe răspunsul sistemelor educaționale și de cercetare la provocările tehnologiilor emergente de inteligență artificială, realitate virtuală și blockchain.
Workshopul aduce împreună speakeri internaționali, pregătind sesiuni interactive și discuții și se adresează atât cadrelor didactice, cât și studenților, dar și actorilor din domeniul educației și formării, formatorilor IT sau departamentelor de resurse umane.
Participarea este gratuită, prezentările se vor desfășura în engleză, iar participanții vor primi Open Education Workshop Participant Open Badges (Certificate digitale deschise) online și în plus, Certificate de participare pentru participanții fizic, în sală.
Speakers

Dr. Anthony Camilleri
Consultant în politici, manager de proiect și expert în calitate și standardizare
Fondator și partener senior la Centrul de inovare a cunoștințelor | KIC
Dr. Anthony Camilleri este consultant în politici, manager de proiect și expert în calitate și standardizare, precum și fondator și partener principal la Knowledge Innovation Centre (KIC). Din 2009, activitatea sa se află la intersecția dintre educație, inovare digitală și standardizare. Înainte de aceasta, a fost activ în politica studențească europeană în cadrul Uniunii Europene a Studenților. Pentru a continua această activitate, el și Justin Fenech au fondat KIC ca un grup de consultanță și de reflecție. Împreună, ei urmăresc să stimuleze inovarea în educație, îmbunătățind accesul și rezultatele pentru studenți. În calitate de partener senior, Anthony F. Camilleri ghidează proiectele și creșterea KIC, concentrându-se pe acreditările digitale, interoperabilitatea educațională, microcreditele, asigurarea calității și politica în domeniul competențelor.

Martin Ebner
Șef al departamentului de tehnologie educațională Universitatea de Tehnologie din Graz | TU Graz
Dr. Martin Ebner este șeful Departamentului de Tehnologie Educațională la Universitatea de Tehnologie din Graz, deținând titlul de profesor adjunct (Priv.-Doz. Dr.) în informatică media (Bildungsinformatik). Cu o expertiză vastă în domeniul învățării îmbunătățite prin tehnologie, al resurselor educaționale deschise, al analizei învățării, al învățării fără întreruperi, al educației Maker, al MOOC-urilor, al educației informatice și al IA în educație, dr. Ebner este un cercetător de marcă. Activitățile sale de cercetare se concentrează pe domenii precum MOOC, învățarea fără întreruperi, resursele educaționale deschise, analiza învățării, educația Maker și educația informatică pentru copii. Contribuțiile sale semnificative adaugă valoare la dezvoltarea și implementarea tehnologiilor inovatoare în contextul educațional.

Arnold Pears
Profesor, Președinte al Departamentului de Învățare în Științe Inginerești, Școala de Tehnologie Industrială
Institutul Regal de Tehnologie KTH, Stockholm, Suedia
Prof. Arnold Pears este președintele Departamentului de Învățare în Științe Inginerești din cadrul Școlii de Tehnologie Industrială. Cercetările sale în domeniul educației inginerești contribuie la o înțelegere profundă a modului în care ar trebui predată ingineria, luând în considerare nevoile societăților și culturilor globale. El subliniază faptul că educația inginerească merge dincolo de simpla acumulare de cunoștințe tehnice, cuprinzând un spectru larg de practici profesionale, competențe și capacitatea de a aplica cunoștințele tehnice în beneficiul umanității și al societății. O provocare actuală majoră pentru el este explorarea mecanismelor pentru a conecta mai mulți tineri cu tehnologia și ingineria, ajutându-i să găsească studiul STEM (știință, tehnologie, inginerie și matematică) mai semnificativ și relevant.