EDEN Research Workshop Tehnologii emergente, provocări și oportunități în educație și cercetare

EDEN Research Workshop Tehnologii emergente, provocări și oportunități în educație și cercetare

Tema principală a evenimentului este: „Tehnologii emergente, provocări și oportunități în educație și cercetare”

Această conferință va explora în mod cuprinzător cele mai recente progrese și provocări în tehnologia educațională, cu un accent special pe integrarea inteligenței artificiale în educație, alianțele universitare europene și rolurile lor în cercetare și educația digitală, conceptul în plină dezvoltare de micro-educație și micro-credite, precum și aplicarea tehnologiilor AR/VR în mediile educaționale.

Trimiteți lucrarea dumneavoastră

Vă invităm să trimiteți lucrări originale în temele de mai sus, in format de Full paper, Concise paper, Poster, in limba Engleză până la data de 19 august 2024 (extensie posibilă 5 septembrie 2024).

Lucrările complete acceptate vor fi publicate în EDEN 2024 Research Workshop Proceedings, publicate în Ubiquity Proceedings Journal  – acces deschis – și accesibile pe site-ul web EDEN și indexate în CrossRef, Open Aire, ChronosHub, J-Gate, JISC KB+, CNKI, SHERPA RoMEO , Directory of Open Access Journals (DOAJ) și Google Scholar.

Lucrări selectate, îmbunătățite și extinse, vor fi publicate după conferință în seria Springer Communications in Computer and Information Science (CCIS)   și prezentate ca EDEN     Toate aceste lucrări vor fi publicate în conformitate cu politica de acces deschis a Springer Nature și EDEN. CCIS este rezumat/indexat în DBLP, Google Scholar, EI-Compendex, Mathematical Reviews, SCImago, Scopus. Volumele CCIS sunt, de asemenea, transmise pentru includere în Proceedings ISI. Autorii vor avea, de asemenea, posibilitatea de a-și extinde lucrările și de a o publica în jurnalul online EURODL 

Prețuri speciale pentru înscrieri din România

Prețul pentru cadrele didactice și cercetătorii din România care se înscriu la conferință până în 10 septembrie este de 300 EUR iar după această dată este 350 EUR, prețuri reduse decât cele pentru ceilalți participanți.

Keynote Speakers

Nu ratați prezentările făcute de Prof. Teemu Ross (Universitatea din Helsinki, Finlanda) și Prof. Carmen Holotescu (Universitatea Ioan Slavici Timișoara). Teemu Roos va prezenta Impactul AI in Tehnologii educaționale, el fiind de asemenea, creatorul cursului online Elements of AI, care are peste 1,2 milioane de utilizatori și a fost evaluat drept cel mai bun MOOC de informatică din lume. Carmen Holotescu va vorbi despre impactul și dezvoltarea tehnologiilor educaționale deschise și blockchain, cu accent pe educația din România.

EDEN PhD Masterclass

Studenții doctoranzi sau master, tinerii cercetători sunt invitați să participe și să se înscrie la EDEN PhD Masterclass, Timisoara cu Tema: Educație digitală ce se va desfășura miercuri, 16 octombrie 2024 (taxa de participare 60 EUR). Cu profesori de renume din Europa, scopul Masterclass este de a facilita colaborarea în cercetare a școlilor doctorale în educație din Europa prin schimburi internaționale de cercetare și învățare, abordând perspective de cercetare din mai multe domenii cu provocări întâlnite in educație.

Temele abordate la EDEN 2024 Research Workshops & PhD Masterclass în Timișoara:

Tehnologii educaționale

Această temă va acoperi o gamă largă de tehnologii educaționale emergente dincolo de AI, concentrându-se pe tehnologii educaționale deschise, interoperabilitatea sistemelor educaționale, precum și principiile educației deschise în instrumentele de evaluare digitală și mediile de învățare online colaborative. Discuțiile vor aborda modul în care aceste tehnologii pot îmbunătăți implicarea, accesibilitatea și eficacitatea în educație, având în vedere și problemele legate de deschidere, diviziunea digitală și dependența excesivă de tehnologie.

AI în educație

Pe această temă, invităm lucrări care se concentrează pe modul în care inteligența artificială revoluționează paradigmele educaționale, rolul AI în personalizarea experiențelor de învățare, în crearea de instrumente pentru automatizarea sarcinilor administrative, literația datelor pentru AI, dar și impactul asupra evaluării educaționale, provocările precum considerațiile etice, confidențialitatea datelor și necesitatea unei interacțiuni echilibrate om-AI în pedagogie.

AR/VR în educație

Invităm lucrări care discută despre utilizarea realității augmentate (AR) și realității virtuale (VR) în mediile educaționale. Prezentările vor evidenția aplicațiile practice ale AR/VR în crearea de experiențe de învățare imersive, în special în industriile creative și simulările științifice complexe, și provocările de asigurare a calității educaționale în aceste medii virtuale.

Micro-educație și micro-credite

Conferința va oferi spațiul pentru discuții asupra conceptului evolutiv de micro-educație, tendinței în creștere a micro-învățării și micro-creditelor, subliniind potențialul lor în oferirea de oportunități educaționale flexibile și concentrate pe abilități, cu provocările de evaluare și validare, recunoașterea și integrarea acestor micro-credite în cadrele educaționale tradiționale.

Subiecte emergente în educație

Alte subiecte vor evidenția atât potențialul transformator al tehnologiilor emergente, cât și provocările care trebuie abordate în întregul peisaj educațional, inclusiv în educația și formarea profesională, școli și formare, cu tendințele actuale, provocările și perspectivele de viitor.

Cercetare și educație digitală în alianțele universitare europene

Unul dintre cele mai importante subiecte pentru învățământul superior european, invităm lucrări care analizează modul în care alianțele universitare europene stimulează colaborarea în cercetare și educație digitală. Discuțiile ar trebui să evidențieze modul în care aceste alianțe promovează inovația în învățământul superior prin proiecte de cercetare comune, platforme digitale partajate și inițiative educaționale transfrontaliere, promovând internaționalizarea și incluziunea în educație.