The project Introducing Leading European Competence approach into Teacher Training Standard for Ukraine’s Resilience – LECTURE este finanțat prin European Education and Culture Executive Agency (EACEA), fiind coordonat de UNIVERSITA DEGLI STUDI DI ROMA TOR VERGATA – Italia) și  Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian State University – instituția de contact din Ucraina.

https://web.uniroma2.it/contenuto/lecture

https://cusu.edu.ua/en/international-project/project-lecture

Period

01 noiembrie 2024 – 31 octombrie 2027

Misiunea

Misiunea principală a proiectului este de a introduce competențe europene de vârf into the Standardul de formare a profesorilor din Ucraina, asigurând astfel reziliența națională.

Obiectivul central, susținut de Comisia Europeană și de obiectivele educaționale naționale ale Ucrainei, este acela de a implementa expertiza europeană ca vector-cheie pentru dezvoltarea standardelor naționale de formare a cadrelor didactice.

Prin intermediul unui program de lucru interdependent și participativ, LECTURE urmărește modernizarea sistemului de formare, modelând viitorii educatori nu doar ca profesioniști calificați, ci și ca indivizi cu un înalt nivel etic.

Dezvoltarea Standardului de Învățământ Superior în cadrul proiectului consolidează integrarea educației din Ucraina în Spațiul European al Educației, adaptând procesul educațional la principiile europene și extinzând conținutul învățării pe baza experienței Uniunii Europene.

Proiectul oferă un cadru complet pentru transferabilitate și sustenabilitate pe termen lung, susținând, cu sprijinul Ministerului Educației, modernizarea formării viitorilor profesori ai Ucrainei în perioada postbelică, în conformitate cu standardele europene.

Partners

  1. UNIVERSITA DEGLI STUDI DI ROMA TOR VERGATA (UNITOV), ROMA 00133, Italy,
  2. VINNYTSIA MYKHAILO KOTSIUBYNSKYI STATE PEDAGOGICAL UNIVERSITY (VSPU), VINNYTSIA 21001, Ukraine,
  3. TARTU ULIKOOL (UT), TARTU 50090, Estonia,
  4. UNIVERSITAT DE LES ILLES BALEARS (UIB), PALMA DE MALLORCA 07122, Spain,
  5. UNIVERSITATEA POLITEHNICA TIMISOARA (UPT), TIMISOARA 300006, Romania,
  6. BERDYANSK STATE PEDAGOGICAL UNIVERSITY (BSPU), BERDYANSK 71100, Ukraine,
  7. KHARKIV NATIONAL PEDAGOGICAL UNIVERSITY NAMED AFTER G.S. SKOVORODA (KHNPU), KHARKIV, 61002, Ukraine,
  8. PAVLO TYCHYNA UMAN STATE PEDAGOGICAL UNIVERSITY (USPU), UMAN 20300, Ukraine,
  9. TERNOPIL VOLODYMYR HNATIUK NATIONAL PEDAGOGICAL UNIVERSITY (TNPU), TERNOPIL 46027, Ukraine,
  10. VOLODYMYR VYNNYCHENKO CENTRAL UKRAINIAN STATE UNIVERSITY (CUSU), KROPYVNYTSKYI 25006, Ukraine,
  11. MINISTRY OF EDUCATION AND SCIENCE OF UKRAINE (MESU), KYIV 01135, Ukraine,
  12. Good bread from good people (GBGP), KYIV 02090, Ukraine

Objectives

Proiectul LECTURE vizează atingerea următoarelor rezultate cheie, esențiale pentru modernizarea formării cadrelor didactice din Ucraina:

  1. Elaborarea de Standarde de Învățământ Superior pentru programele de studii de licență din domeniul Educației Secundare (Arii de specializare: Limba și Literatura Ucraineană, Matematică, Istorie).

  2. Dezvoltarea și Integrarea unui Curs Nou în curriculumul de formare a profesorilor: „Introducere în Studii Educaționale: Cele mai bune Practici UE pentru Ucraina” (cu o valoare de 3 ECTS).

  3. Crearea a Patru Module Specializate pentru programele de Educație Secundară (Matematică, Istorie, Limba și Literatura Ucraineană):

    • Modul pentru cursul de Metode de Predare: „Învățare Adaptativă”

    • Modul pentru cursul de Pedagogie: „Strategia Educației Incluzive”

    • Modul pentru cursul de Psihologie: „Învățare Socio-Emoțională și Etică”

    • Modul pentru cursul de Tehnologia Informației: „Competențe Digitale pentru o Educație Durabilă în Ucraina”

  4. Înființarea unui Nou Mediu Educațional dedicat formării profesorilor în cadrul fiecărei universități participante din Ucraina.