Activitatea CeL, studiu de caz în primul ghid de utilizare RED în timpul pandemiei, publicat sub egida UNESCO

Activitatea CeL, studiu de caz în primul ghid de utilizare RED în timpul pandemiei, publicat sub egida UNESCO

Guidance on Open Educational Practices during School Closures: Utilizing OER under COVID-19 Pandemic in line with UNESCO OER Recommendation este primul ghid publicat sub egida UNESCO, menit să vină în sprijinul profesorilor de pretutindeni, cu exemple de utilizări de practici și resurse educaționale deschise (Open Educational Resources, OER/Open Educational Practices, OEP), conform Recomandărilor OER ale UNESCO. La scrierea acestuia au contribuit trei universitari timișoreni, printre care dr. Diana Andone, directorul Centrului de eLearning al UPT.

Sub egida UNESCO (Institute for Information Technologies in Education – UNESCO IITE și International Research and Training Center for Rural Education – UNESCO INRULED), coordonat de Smart Learning Institute of Beijing Normal University (SLIBNU) s-a publicat în 18 mai ghidul Guidance on Open Educational Practices during School Closures: Utilizing OER under COVID-19 Pandemic in line with UNESCO OER Recommendation, ce vine în sprijinul profesorilor de pretutindeni, cu exemple de utilizări de practici și resurse educaționale deschise (Open Educational Resources, OER/Open Educational Practices, OEP), conform Recomandărilor OER ale UNESCO.

Este primul ghid despre Resurse Educaționale Deschise (RED) care se publică după lansarea de către UNESCO în 2 mai a Coaliției Dinamice pentru RED (Dynamic Coalition for OER). La scrierea acestuia au contribuit trei universitari timișoreni, dr. Diana Andone, directorul Centrului de eLearning al Universității Politehnica Timișoara, prof. dr. Carmen Holotescu, decanul Facultății de Inginerie și director al Centrului pentru Educație Deschisă și Blockchain, din cadrul Universității „Ioan Slavici” Timișoara și conf. dr. Gabriela Grosseck, Universitatea de Vest din Timișoara.

Din cele 12 studii de caz publicate, care au fost atent selectate din sute de exemple din toată lumea, două sunt din România. În cadrul studiul din universități este prezentată activitatea desfășurată de Centrul eLearning al UPT pentru promovarea educației deschise, dezvoltarea de resurse educaționale, dezvoltarea Campusului Virtual UPT și a platformei de cursuri online deschise de tip MOOC în limba română UniCampus.

Urmărește un interviu cu Dr. Diana Andone, prof. dr. Carmen Holotescu și conf. dr. Gabriela Grosseck despre realizarea Guidance on Open Educational Practices during School Closures: Utilizing OER under COVID-19 Pandemic in line with UNESCO OER Recommendation